22 / 11 / 2024
fuzul

1997 yılında Tüp Geçit yapılamazmış!

1997 yılında Tüp Geçit yapılamazmış!

1997 yılında Karayolları uzmanlarına göre, İstanbul Boğazı'na tüp geçit yapılamazmış. Yapılamamasının iki nedeni varmış: Birincisi eğim, ikinci nedeni ise İstanbul Boğazı'nın fay hattı üzerinde olmasıymış.




1997 yılında Tüp Geçit yapılamazmış!


Tüp geçit yapılamaz!


İstanbul Boğazı'na tüp geçit yapılması halinde karşıdan karşıya geçmek için 68 kilometre yol katetmek gerekecek.


Hem zaman hem yakıt israfı

Karayolları uzmanlarının hesabına göre, Boğaz'a tüp geçit yapılması halinde Kadıköy Yakası'ndaki girişin Tuzla-Gebze, Avrupa Yakası'ndaki girişin de Avcılar-Büyükçekmece arasında yapılması gerekiyor... Buna göre, Kadıköy'den Beşiktaş'a gitmek isteyen bir kişi, tüp geçide girebilmek için önce Gebze'ye gidecek, ardından tünel içinde 68 kilometre yol alarak Büyükçekmece'den çıkacak... Oradan da TEM veya E-5'i kullanarak Beşiktaş'a dönecek...


Bunun sebebi binde 2 eğim

Uzmanlar bunun nedenini şöyle açıklıyorlar: ''Boğaz derinliği 50 metre... 6 metre yüksekliğindeki tüp geçit ile deniz tabanı arasında en az 12 metre toprak bulunmalı... Bu da geçidin su seviyesinden 68 metre aşağıda olması demek... Manş Tüneli'nde olduğu gibi tüp geçitte eğim binde 2'dir. Yani 1 kilometre gidildiğinde 2 metre yukarı çıkılır veya aşağı inilir... Buna göre, 68 metre derinliğe inip, tekrar çıkmak için 68 kilometre gerekir...''


Bir başka sakınca ve köprü 

Karayolları uzmanları Boğaz'a tüp geçit yapılmasının bir başka sakıncası için ise şunları söylüyorlar: ''Boğaz, fay hattı üzerindedir... Ve bu fay hattı deprem riski taşımaktadır... Böyle bir tüp geçidin hareket halinde olan fay hattı üzerine inşa edilmesi çılgınlıktır... Onun için yapılması gereken zaman kaybedilmeden iki katlı bir köprü inşasıdır... Bu köprünün bir katından araçlar, diğer katından raylı sistem çalışır...


Sabah 26 Şubat 1997



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön