22 / 11 / 2024
fuzul

Alman kahve devi Tchibo yeni yatırımlarla Türkiye’yi merkez yapacak!

Alman kahve devi Tchibo yeni yatırımlarla Türkiye’yi merkez yapacak!

Alman perakende ve kahve devi Tchibo, Türkiye’yi kahvede merkez haline getirip 70 ülkeye buradan ihracat yapmayı hedefliyor. Şirket, 2027'ye kadar da mağaza sayısını 2 katına çıkaracak.




Türkiye’de kahve tüketimi son yıllarda hızla yükseliyor. Sahip olduğu genç nüfus, kahve zinciri dev şirketlerin ilgisini de çekmeye devam ediyor.

Dunya.com’dan Mehtap Halıcı’nın haberine göre 11.6 kilogramlık kişi başı tüketimle Finlandiya dünyanın en fazla kahve tüketilen ülkesi konumunda bulunuyor. Norveç kişi başı 10 kiloluk tüketim ile ikinci sırada yer alırken, 8 kilo ile de İzlanda üçüncü sırada bulunuyor. Türkiye ise henüz bu listenin alt sıralarında yer alıyor. Türkiye’de 10 yıl öncesine göre kişi başı 350 gram olan kahve tüketimini ancak 1.2 kilograma çıkarmış durumda.

Bu artışta kahve zincirlerinin ve dev markaların Türkiye pazarına girmelerinin rolü büyük. Bu markalardan biri olan Alman perakende ve kahve devi Tchibo da Türkiye kahve odaklı yatırımlarına hız verdi. Dünyada 1000’in üzerinde mağazası olan şirketin, yaklaşık 20 binin üzerinde satış noktası var ve 70 ülkeye ihracat yapıyor. Şirketin yeni hedefi ise Türkiye’yi merkez haline getirerek ihracatı buradan yapmak.

Alman kahve devi Tchibo yeni yatırımlarla Türkiye’yi merkez yapacak!

PAKETLEME İÇİN ORTAK ARANIYOR

Tchibo Türkiye Genel Müdürü Hasan Ulutürk, Türkiye için hedef büyüttüklerini belirterek, “Şirkete ait özel tarlalarımızda üretim yaptırıyoruz ve bu ürünler Almanya’ya gidiyor, oradan Türkiye’ye geliyor. Şirket olarak kahveleri Türkiye’de paketleyip, ihraç etmek istiyoruz. Önce Türk kahvesi ile pilot ürün olarak başlayıp, sonra çözülebilir kahvelerle devam edeceğiz. O yüzden Türkiye’de Türk kahvesi için paketleme işlemlerinin yapılması için bir ortak arayışındayız. Artık Türkiye kahve ülkesi olmaya dönüşüyor” şeklinde konuştu.

Hasan Ulutürk, nüfusun önemli bölümünü gençlerin oluşturduğunu ifade ederek, “Türkiye’de kahveseverlik sürekli artış gösteriyor. Bu da Tchibo için yatırıma devam etme anlamına geliyor. Türkiye’den 70’e yakın ülkeye ihracat yapmayı hedefliyoruz. Türk kahvesi Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Yunanistan ve Dubai gibi ülkelere gidiyor. Tchibo’nun Türkiye’de 50’ye yakın mağazası var ve biz bunu iki katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Ulutürk, şunları söyledi: “Adana, Mersin, Eskişehir, Çorlu, İzmit, Bursa’da işletmelerimiz var. İstanbul, Ankara, İzmir’de yoğun şekilde büyüyoruz. Antalya’nın daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. 2027 yılına kadar 100 mağazaya çıkacağız. mağazalaşma yatırımlarında AVM’lerden çok caddelerde olacağız, değişen gıda dışı ürünleri, farklı kategorilerdeki kahveleri, atıştırmalıkları ile yeni nesil kahve hizmeti sunan Barista konseptini de büyüteceğiz.”

 

 


Geri Dön