23 / 12 / 2024

Apartman görevlisi nasıl işten çıkarılır?

Apartman görevlisi nasıl işten çıkarılır?

Apartmanda bazı görevleri,sorumlulukları bulunun apartman yöneticisinin işten çıkarılma durumu da söz konusu olabiliyor.Peki bu süreç nasıl işler? Apartman görevlisi nasıl işten çıkarılır?



Apartman görevlisi nasıl işten çıkarılır?

Apartman görevlisi, anataşınmazın bakımı, korunması, küçük çaptaki onarımı, ortak yerlerin ve döşemelerin bakımı, temizliği,kaloriferin yakılması ve bahçenin düzenlenmesi ve bakımı ve benzeri hizmetleri gören kişiye deniyor. 


Apartman görevlisinin bazı görevleri,hakları ve sorumlukları bulunuyor.Bunlar;Yöneticinin talimatı doğrultusunda konutun kaloriferini zamanında yakmak ısıyı ayarlamak ve söndürmek,Hidrofor ve benzeri araçları çalıştırmak,Anataşınmazın ortak yerlerini ve tesislerini temiz bulundurmak, demirbaşlarını, araç ve gereçlerini, düzenli, bakımlı ve işler şekilde tutmak,Kendisine ayrılan konutu başka amaçlarla kullanmamak, konutu korumak, kendisi veya ailesinden birisinin konuta vereceği zarar ve hasarları karşılamak,Yöneticinin talimatı çerçevesinde konutun güvenliğini sağlayıcı önlemleri almak,Belirlenen saatlerde servis hizmetlerini görmek, çöpleri toplamak, bahçe düzenlemesi ve bakımını yapmak,Verilen eğitimlere uygun davranmak ve koruyucu malzemeyi kullanmak,İş veya toplu iş sözleşmesinde belirlenen diğer görevleri yerine getirmektir.


Apartman görevlisinin işten çıkarılması şu durumlarda gerçekleşiyor:

-Sözleşme süresinin sona ermesi

-Tarafların anlaşması

-Tek taraflı fesih.

-Kapıcının ölümü.


Kapıcı ya da yönetici herhangi birinin kapıcılık sözleşmesini sona erdirmek isteği karşı tarafa İradi beyanına "Fesih Bildirimi " deniyor.Fesih bildiriminin nasıl yapılacağı konusunda açık bir tanım yoktur ancak noter aracılığı ile karşı tarafa bildirilmesinde fayda oluyor. Fesih bildiriminin karşı tarafa ulaşması yeterli oluyor , karşı tarafın kabul edip etmemesi önemli olmuyor.


Sözleşmenin feshedilmiş sayılabilmesi için bildirimden sonra geçmesi gereken süreler de söz konusudur.6 aydan az çalışmış olanlar için, bildirim yapılmasından başlayarak 2 hafta

6 aydan 1.5 yıla kadar hizmet görmüş olanlarda 4 hafta,3 yıldan fazla sürmüş olanlarda 8 haftadır.


Kapıcının bildirimsiz fesih hakkının sebepleri ise şu şekilde:

-Sağlık sebepleri,

-Ahlak ve iyiniyet kurallarına uyulmaması,

-Ücretinin ödenmemesi,

-Bir hafta veya daha fazla kapıcının çalışmasını engelleyici bir durumun ortaya çıkması,

-Bildirimsiz Fesih hakkı doğurur.


Kapıcının sağlık,Derli toplu olmayan davranışları,Tiksinti verici bir hastalığa tutulması,

Ahlak ve iyiniyet kurallarına uymayan davranışları,Yönetici veya başka çalışanlara ya da aile fertlerine sataşması,Yöneticiden izin almaksızın bir ayda 3 iş günü devamsızlık yapması ,Haklı bir sebebe dayanmaksızın ard arda 2 gün devamsızlığı veya bir ay içerisinde tatil günlerini takip eden günlerde 2 defa devamsızlığı,bir suçtan dolayı tutuklanması ise yöneticinin bildirimsiz fesih hakkını doğuruyor.


İşyerinde, Sarhoş veya uyuşturucu madde kullanmış bir biçimde bulunmak yasaktır ancak yönetici, feshin haklı olduğunu ispat ile yükümlü oluyor.



Kapıcı dairesi zorunlu mu?



Özge ÖZDEMİR/Emlakkulisi.com



Geri Dön