23 / 12 / 2024

Araplara internetten ev satılır mı?

Araplara internetten ev satılır mı?

Kesinlikle satılır.. Satmak için önce Internet pazarını doğru okumak ve ona gore satış yöntemi belirlemek gerekir. İnternet üzerinde, İster Katar’da, ister Kuveyt’te , İster İspanya’da, isterse Irak’ta olsun her şirket her şirkete aynı mesafededir



 Şirketlerin satış başarısı bundan sonra interneti doğru kullanması ile ilişkilidir. Bu nedenle satış stratejinizi ve reklam bütçenizi Internete gore düzenlemeniz gerekir.  İngilizler internetin satış gücünü keşfettiği için  İngiltere’de internet raklamcılığına ayrılan bütçe, TV reklamına ayrılan bütçeden daha fazladır. 


Internet doğru kullanırsanız, ucuz, hızlı, pratik, mekandan bağımsız  alıcı ve satıcıyı buluşturan bir Pazar yeridir. Arap ülkelerindeki yaklaşık 78 milyon olan internet kullanıcısına birkaç tıkla ulaşmanız mümkünmdür. Ekim ayının ilk haftasında Dubai’de yapılan “City Space” fuarına Türkiye’den birçok konut üreticisi şirket katılıp değişik sanatçılarla show yaptılar. Birkaç günlük fuar sırasında ayrılan bütçe çok ciddir. Fuar şüphesizki satışta en önemli etkinliktir. Projelerinizi fuarla görücüye çıkartırsınız, marka değeri artar vs nin dışında fuarda tanışabileceğiniz alıcı sayısı en fazla birkaç düzinedir. Arap dünyasındaki geri kalan mutemel bir milyon alıcıya tek ulaşım kanalınız Internettir. Ama once internette nasıl bir strateji izlemeniz gerektiğinekarar vermelisiniz.


Türkiye’de internetin satış ve pazarlama gücünü özellikle konut sektörü tarafından henüz keşfedilmediğini görüyorum. Genelde şirketler web sitesi yapan teknik elamanlardan internette satışın nasıl yapılacağını öğrenmeye çalışıyor. İnşaat sektöründen örnek verecek olursam şirketinize boya satan bir boyacıdan, bilgisayar kullanmada iyi diye yaptığınız konutları internetten satmasını istemek gibi birşeydir bu. Internetten satış yapmak istyirosanız öncelikle internetin satış ve pazarlama gücünü doğru algılamanız gerekir. Hedef Pazar Arap ülkeleri ise Arap ülkelerinin internet istatistiklerini ve kullanıcı özelliklerini bilmeniz gerekir.

Arap dünyasında Internet kullanımı hızla artmaktadır.  2011 Aralık ayı sonu itibarı ile  Internet World Stats’a göre Ortadoğu’da internet kullanma oranı %35.7’dir. Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt ve Ürdün internetin en yaygın kullanıldığı ülkelerdir.


ITU (International Telecommunication Union)’a göre 2011 yılı sonu itibarı ile ile dünyada 2.1 milyar internet kullanıcısı bulunmaktadır.  Türkiye’de ise 36.5 milyon olan kullanıcı sayısının  nüfusa oranı %46.3 civarındadır. Ingiltere’de ise nüfusun %84’ü internet kullanmaktadır.


Yukarıdaki rakamlardan da anlaşılacağı üzere dünya insanı artık birbirini internetten buluyor. Siz de internette doğru bir şekilde yapılanırsanız hedeflediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz. Türkiye’deki internetin canlı tarihi olarak Türk insanının interneti algılama süreci hakkında bir fikir vermek için geçmiş tercübelerimden birkaç örnek vermek istiyorum.


1995-2000 yılları arasında 35 farklı şehirde sanayi odaları, ticaret odaları ve sektörel derneklerin daveti üzerine “internet ve marketing” konulu konferanslar verdim. Ayrıca. “I. Türkiye Internet Konferansı” Düzenleme Komitesi Üyesi idim. Bilkent üniversitesinde verdiğim ilk konferansta Internetin sosyal, siyasal ve ekonomik gücünden bahsetmiştim. Bu konferanstaki konuşmamı oğlundan duyan Ankaralı bir kabzımal, bize 4 çuval sarımsak göndermişti. Internete koyun ve satın diye!


Kayseri Sanayi Odası’nın daveti üzerine Kayseri’de 1997 yılında “Internet ve Ticaret” isimli bir konferans verdim. Arkasından bir TV kanalında  canlı yayına çıktık. TV müdürü şöyle bir soru sormuştu “İnterneti kahvede parayla kullandurmak suç olur mu”. 


1996 yılında ise K.Maraş Sanayi ve Ticaret Odası’nın daveti üzerine verdiğim bir konferans sonrasında yaşlı şalvarlı bir işadamı yanıma gelerek Internet önemli bişey olsa gerek dedi. Nerden anladın dedim, önemsiz olsa bu kadar Maraşlı işadamı buraya toplanmazdı dedi. Internet kaç para ise ben sana vereyim “K.Maraş otobüsüne bir internet ver bana gönder” demişti. Bu konferanslarda işadamalrına vurguladığım en önemli unsur Internette  her iş kolunun, her sektörün mutlaka “Marketplace”sinin olması gerektiği idi. Market Place (Pazar Yeri), alıcı ve satıcıların buluştuğu, sektördeki tüm tarafların birbirinden haberdar olduğu internet porttallarıdır.


Türkiye’de Konut Sektörünün ilk “Marketplacesi” www.emlakkulisi.com dur. Konut alıcısı, yatırımcısı, üreticisi, kamu kurum ve kuruluş temsilcileri ve cebinde nakit parası olup fırsat peşinde koşan herkes www.emlakkulisi.com’u takip ediyor.  Konut şirketlerinin satış ve pazarlama ofislerinin gözü Arap dünyasında Emlak Kulisine benzer bir Market Place olup olmadığını araştırdığından eminim. Ancak Arap dünyasında  konut sektöründe henüz bir Market Place (Pazar Yeri) yoktur.  Yani Türkiye’den konut satınalacak Arapları toplu bulabileceğiniz bir yer yoktur. Bu nedenle özel bir proje ile Arap ülkeleri konut alıcılarına ulaşmanız gerekir. Nasıl bir proje yapacağınızı ise konunun Türkiye’deki üstadı olan www.tebernuskirecci.com.tr adresine sorun size cevap versin.


Saygılarımla,


Abdullah Çiftçi


www.abdullahciftci.com


Geri Dön