23 / 12 / 2024

AVM'lerde ortak gider isyanı!

AVM'lerde ortak gider isyanı!

Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Üyesi Murat İzci: Perakendeciler kurdan dolayı hassaslaştı. AVM'lerde ortak gider rakamı net değil. AYD olarak konuyla ilgili çalışma kararı aldık..



Dövizdeki artışla AVM yönetimlerinden kur sabitlemesini isteyen perakendeciler ortak giderleri sorguluyor. AYD, yarın 90'ın üzerindeki ortak gider kalemini masaya yatıracak DOLAR kurunun artmasıyla AVM'lerde cebi yanan perakendeci, şimdi de ortak giderlere isyan etti. Güvenlikten temizliğe 90'ın üzerinde harcama kaleminde AVM'lere ortak gider ücreti ödeyen perakendeciler için AVM yönetimleri de çözüm aramaya başladı. 


Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Üyesi ve KDM Danışmanlık Genel Müdürü Murat İzci, "Perakendeciler kurdan dolayı hassaslaştı. AVM'lerde ortak gider rakamı net değil. AYD olarak konuyla ilgili çalışma kararı aldık" dedi. 


Giderleri yeniden belirlemek için yarın AYD bünyesindeki AVM yönetim komitesinin toplanacağını kaydeden İzci, "Birçok firma yöneticisi aynı AVM'de eşit ortak gider dağılımı olmadığını savunuyor. Haksızlık yapıldığından şikayet ediyor. Biz çalışmaları hakkaniyet içinde yürüteceğiz. Komitenin çalışmalarından oluşturulan yeni ortak giderler tavsiye kararı niteliğinde olacak" dedi. 


DÖVİZDEN ZARARDA 


İzci, dövizle kiralama yapan AVM'lerin zararlı çıktığına işaret etti. 

Konuyla ilgili 2003-2013 arasında döviz ve ÜFE bazlı hesaplama yaptığını anlatan İzci, "Döviz bazında kiralama 10 yıldır AVM'lere kârdan zarar ettirmiş" dedi. 

Markaların AVM'ler üzerinde kur baskısı oluşturmaya çalıştığını kaydeden İzci, "Markalar, 'Dalgalı kur yüzünden fiyat tutturamıyoruz. Doları 1.7 lirada, euroyu 2.2 lirada sabitleyin' diyor. Bankaların TL ile kredi vermediği AVM'ler de 'Kurlar düşerken ben mağdurdum. O zaman siz fedakarlık yapmadınız, bugün niye benden bekliyorsunuz' cevabını veriyor. Markalar dernekleri de devreye sokarak zorlayı cı olmaya çalışıyor" diye konuştu. 



Büyüme Hormonlu


Murat İzci, sektörün hormonlu büyüdüğünü söyledi. Outlet niteliğindeki AVM'lerin buna en iyi örnek olduğunu açıklayan İzci, "ABD'de 174 outlet AVM var. Her 100 metrekarenin 1'i outlet. Avrupa'da 122 outlet var. Burada metrekare oranı yüzde 2. Bizde ise 40 outlet var ve oran yüzde 12. Maalesef biz her işte olduğu gibi burada da ölçüyü kaçırmışız. Hesap kitap yapmıyoruz, sonra ayağımıza dolanıyor" dedi. 


Sabah


Geri Dön