23 / 12 / 2024

Batik 35 mağaza açacak!

Batik 35 mağaza açacak!

Batik, 2014'te yurtiçinde ve yurtdışında toplam 20 mağaza açacak. Birkaç yıl önce bünyesine kattığı Tiffany markasının altyapısını tamamlayan şirket, bu markayla da 2014'te 15 yeni mağaza açmayı planlıyor...



Kadın giyim alanında üretimi bırakıp perakendeye odaklanan şirketlerden Batik, 2014'te yurtiçinde ve yurtdışında toplam 20 mağaza açacak. Birkaç yıl önce bünyesine kattığı Tiffany markasının altyapısını tamamlayan şirket, bu markayla da 2014'te 15 yeni mağaza açmayı planlıyor. 


Ziyal Ailesi, Türkiye'de tekstil sektörünün önemli oyuncularından biri. 1980'li yıllarda Batik Örme'yle triko üretimi yapan şirket, 2005'te üretimi bırakarak tamamen mağazalaşmaya odaklanma karan aldı. 


2006 yılında şirketin kurucularından Tarık Ziyal'ın oğullan Emre ve Emir Ziyal'in işe başlamasıyla mağazalaşma atağına geçen Batik, bugün 120 mağazaya ulaşmış durumda. Yaklaşık iki yıl önce yurtdışına açılmaya başlayan Batik'in şu anda iki tane Suudi Arabistan, iki tane de Azerbaycan'ın başkenti Bakü'cle mağazası var. 

Yurtiçinde artık daha seçici olduklannı söyleyen Batik Giyim Genel Müdürü Emre Ziyal, "2014'te yurtiçinde 10 mağaza açmayı planlıyoruz. 



Özellikle yurtdışına odaklanacağız artık. Körfez Ülkeleri'nde ve Türk Cumhuriyetleri'nde 10 mağaza açacağız bu yıl. Avrupa ve Amerika'dan da teklifler geliyor. Aoıa kontrollü büyümek istiyoruz" diyor. 


KONSEPTLERİ YENİLENİYOR 


Batik'i daha feminen bir marka haline getirmek için mağazalan yenileme karan alan şirket, daha feminen ve aydınlık bir dekorasyon konsepti üzerinde çalışıyor. 2014'te yurtiçi ve yurtdışında toplam 5 milyon dolarlık yatırım yapılması planlanıyor. Geçen yıl yüzde 8 büyüyen Batik'in hedefi 20'i4'te yüzde 10'luk büyüme yakalamak. 

2012 yılında Tiffany'yi satın alarak baştan aşağı yenileyen Ziyal Ailesi, bu yıl Tiffany markasıyla da büyüme atağına hazırlanıyor. Tiffany'de verimsiz mağazalan kapattıktan sonra 40 mağazaya indiklerini söyleyen Emre Ziyal, "Tiffany bizim için yeni bir serüven. Batik'e göre daha genç bir müşteri kitlesi var. Fiyat ortalaması daha düşük. 

Özellikle lisanslı ürünler konusunda önemli yol aldık. Disney ve Warner Bros'un ürünleri ilgi görüyor" diyor. 

2014'te Tiffany markasıyla 15 yeni mağaza açılması planlanıyor. 


GIDA VE GAYRİMENKUL MASADA 


Ziyal Ailesi yeni marka satın alma fikrine de sıcak bakıyor. Tiffany'yi aldıktan sonra hem yurtdışında hem yurtiçinde çok sayıda markanın geldiğini söyleyen Emre Ziyal, "Cazip bir şey olursa satın alabiliriz. Ama giyim perakende dışında özellikle gıda sektörü markajımızda. Yurtdışından bir markanın franchise'ını alabiliriz. Farklı konseptleri inceliyoruz" diyor. 


Ziyal ailesinin perakende dışında gayrimenkul yatınmlan bulunuyor. Ofis binalan ve plazalan olduğunu söyleyen Emre Ziyal, şu an piyasayı değerlendirdiklerini ve Halkalı tarafında bulunan arazileri üzerinde yeni inşaat projeleri yapmayı planladıklarını vurguluyor. 



TASARIMCI İŞBİRLİĞİ İŞE YARADI 


Tasarımcı Özgür Masur'la işbirliği yapan Batik, bu yıl ilkbahar yaz koleksiyonunda ilk kez mağazalarında abiye ürünlere yer verdi. Halihazırda 25 mağazada özgür Masur tasarımlarının olduğunu söyleyen Emre Ziyal, "Bu işbirliğinden olumlu geri dönüşler aldık. Nişantaşı mağazamızda Özgür Masur tasarımlarının payı toplam satışın yüzde 50'sini geçti" diye konuşuyor. 


EKONOMİST


Geri Dön