Belediyeye emlak bildirimi ne zaman yapılır?
Gayrimenkul satın alan kimselerin ilgili belediyeye tapu bildirimi yapmaları gerekiyor. Peki, belediyeye emlak bildirimi ne zaman yapılır? Emlak bildirimi nasıl yapılır?
BELEDİYEYE EMLAK BİLDİRİMİ NE ZAMAN YAPILIR?
Yeni bir bina, arsa veya arazi edinilmesi durumunda satın alınan bütçe yılı içerisinde ilgili belediyeye emlak vergi bildirimi yapılması gerekiyor.
Ancak, tapu tescil tarihi yılın son üç ayında olması durumunda tescil tarihinden itibaren 3 ay içerisinde emlak vergi bildirimi yapılmalıdır.
Dolayısı ile Mart ayında alınan ev için 31 Aralık 2022 tarihine kadar emlak vergisi bildirimin verilmesi gerekiyor. Taşınmazın yılın son ayında alınmış olması halinde beyanname için sene sonunun geçirilmemesi gerekiyor.
Emlak Vergisi bildirimi için belediyeye tapu fotokopisi, yeni binalarda yapı kullanma izin belgesi veya numarataj belgesi fotokopisi ve bildirim ile müracaat edilebiliyor. Bildirim Posta yoluyla taahhütlü olarak gönderilebiliyor.