Belediyeye emlak bildirimi ne zaman yapılır?
Gayrimenkul satın alan kimselerin ilgili belediyeye tapu bildirimi yapmaları gerekiyor. Peki, belediyeye emlak bildirimi ne zaman yapılır? Emlak bildirimi nasıl yapılır?
Emlak vergisi, 1319 sayılı kanun gereğince tüm gayrimenkuller için her sene ödenen bir vergi oluyor. Verginin mükellefi ise bina, arsa ve arazinin malikleri varsa intifa hakkı sahipleri, her ikisi de yoksa malik gibi tasarruf edenler oluyor. Yeni satın alınan gayrimenkul için emlak beyannamesi verilmesi gerekiyor.
Taşınmazın satışa konu olması halinde emlak vergisi mükellefi de değişmiş oluyor. Satış sonrasında yeni malikin belediyeye emlak bildiriminde bulunması gerekiyor. Böylece vergi mükellefiyeti yeni malike geçmiş oluyor.
2022 yılı Mart ayında bir ev satın aldığınızı düşünelim. Bu ev için ne zamana kadar bildirim vereceksiniz? Emlak vergisi mükellefiyetiniz ne zaman başlayacak? Bu sene vergi ödeyecek misiniz? İşte merak ettiğiniz tüm soruların yanıtı...