02 / 05 / 2024

Bina yönetiminin oluşturulması!

Bina yönetiminin oluşturulması!

Anagayrimenkul üzerinde sekiz yada sekizden fazla bölüm bulunuyorsa bina yönetimi oluşturulması zorunlu tutuluyor. Bina yönetiminin oluşturulması ile ilgili esaslara Kat Mülkiyet Kanunu'nda yer veriliyor.



Bina yönetiminin oluşturulması!

Taşınmaz üzerinde sekiz veya sekizden daha fazla bağımsız bölüm bulunuyorsa Kat Mülkiyet Kanunu'na göre, bina yönetiminin oluşturulması zorunlu tutuluyor. Bina yönetimi  oluşturulabilmesi çoğunluğun Genel Kurul toplantı çağrısında bulunması gerekiyor. Bu çağrının belirlenen topantı gününden en az 15 gün önceden yapılması gerekiyor. 


Kat malikleri genel kurul toplantısında, seçilecek olan bina yöneticisi bina içerisinden olabildiği gibi bina dışından da seçilebiliyor. Yönetim içn adaylığını koyan kişiler için kat malikleri oylama yapıyorlar ve oylama sonucunda en çok oyu alan kişi bina yöneticisi olarak atanıyor. 


Kat malikleri ile yapılan toplantı sonucunda yönetime en az üç kişi atanmışsa "Yönetim Kurulu" unvanına sahip olunuyor. Bina yöneticisi atandıktan sonra kat maliklerine ve binaya karşı görevleri  bulunuyor. Bina yöneticisinin görevleri ile ilgili açıklamalara Kat Mülkiyet Kanunu'nun 35. Maddesinde yer verilyor. İlgili Kanun Maddesi aşağıda yer alıyor;


Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:

a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi; 

b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin

alınması;

c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;

d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;

e) Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;

f) Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;

g) Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması;

h) Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına alınması;

i) Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;

j) Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;

k) Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması.



Bina yönetiminin tutması gereken defterler!



Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com


Geri Dön