23 / 12 / 2024

Cahit Turhan: Kanal İstanbul'a 2019'da başlamayı planlıyoruz!

Cahit Turhan: Kanal İstanbul'a 2019'da başlamayı planlıyoruz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, son 16 yılda ulaşım ve haberleşmede gerçekleştirilen faaliyetleri anlattı. Bakan Turhan, Türkiye'yi demir ağlarla örme hamlesi başlattıklarını söyledi.



Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Kültür ve Turizmde Yeni Vizyon" başlığıyla düzenlenen, 134. Bab-ı Ali Toplantılarında konuştu. Turhan, son 16 yılda ulaşım ve haberleşmede gerçekleştirilen faaliyetlere değindi.

Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre, 16 yılda ülkeyi baştan başa yeni yollarla donattıklarını, demir yolu yapımını milli politika haline getirdiklerini söyleyen Turhan, hava yolunda yurt içi ve yurt dışında uzakları yakın ettiklerini, haberleşmede köyden kente tüm ülkeyi en yeni teknolojilerle donattıklarını söyledi.

515 milyar liralık yatırım

Bakan Turhan, "Takdir edersiniz ki ulaşım ve haberleşmeye yapılan yatırımlarla, günü kurtarmak değil, nesilleri yaşatmak amaçlanır. Biz bu düşünceden hareketle, ulaşım altyapımızı güçlendirip dünyayla entegre olmak için bugüne kadar 515 milyar liralık yatırım yaptık" şeklinde konuştu.

Dev projeler hızla sürüyor

Otoyol, bölünmüş yol, köprü ve viyadüklerle doğu-batı aksında Türkiye'yi "koridor ülke" olarak vurgulayan Turhan, ülkenin 3 kıtanın birleştiği, dünyanın en kritik kavşağı konumunda olduğunu dile getirdi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli gibi küresel ölçekli dev projeleri hizmete açtıklarını ifade eden Turhan, Kuzey Ege Limanı, Gebze Orhangazi-İzmir Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü gibi dev projelere devam ettiklerini açıkladı.

Bin 983 kilometre yeni yol

Türkiye'yi demir ağlarla ördüklerini söyleyen Bakan Turhan, şu açıklamalarda bulundu: "Çoğu yapıldığı günden bu yana el değmeyen mevcut demir yolu ağının 10 bin 789 kilometresini komple bakım ve yenilemesini yaptık. 2004-2018 yıllarında senede ortalama 138 kilometre olmak üzere bin 983 kilometre yeni demir yolu yaptık. 12 bin 710 kilometre olan demir yolu uzunluğunu 2023'te 25 bin 30 kilometreye çıkartmak temel hedeflerimiz arasında bulunuyor. Türkiye'yi, dünyada yüksek hızlı trene sahip 8. ülke yaptık. YHT hatlarında taşınan yolcu sayısı ise 44 milyona yaklaştı. Bu arada, Ankara-Sivas hızlı tren projesinde sona yaklaştığımızı belirtmek isterim. 2003'te başlattığımız demir yolu seferberliği ile 77 milyon olan yolcu sayımızı 2017'de 183 milyona yükselttik. Bu sayede akaryakıt giderlerinden de tasarruf edildi." 

İstanbul Havalimanı ile birlikte hava yolculuğunda yeni bir dönem başladığını kaydeden Turhan, 2003 yılında 36,5 milyon olan hava yolu yolcu sayısının 2017'de 195 milyona arttığını ifade etti. 

3 katlı tünelde sona yaklaşıldı

Bakan Turhan, son olarak şu şekilde konuştu: "Yeni yollarla, otoyollarla, köprülerle, tünellerle, metrolarla, banliyö hatlarıyla İstanbul'a hizmet etmeyi sürdürüyoruz. Dünyanın en büyüğü olan İstanbul Havalimanı ile şehrimizi, Türkiye'mizi taçlandırdık. İnşallah diğer mega projemiz Kanal İstanbul'a ise 2019'da başlamayı planlıyoruz. İstanbul Boğazı'nı yer altından geçecek 3 katlı tünelin proje çalışmalarında da sona gelindi. Cumhurbaşkanımızın liderliğinde ve önderliğinde milletimizin güçlenmesi, ülkemizin kalkınması için hep birlikte, el birliğiyle, güç birliğiyle yolumuza kararlılıkla devam edeceğiz."

İstanbul'da proje aşamasındaki 15 metro hattının haritası!

İstanbul'da inşaatı devam eden 18 metro hattı haritası!

Ulaşım hatları konut fiyatlarını etkiliyor!

Kanal İstanbul kapsamında 10 köprü yapılacak!


Geri Dön