Cirolar yüzde 60 düştü `Ahmerkez' oldu
Lüks alışverişin simgesi Akmerkez'in müşterisi rakip AVM'lere kaydı.
Kriz de eklenince ünlü markaların cirosu eridi. 29 mağaza Akmerkez'e rest çekti.
AÇILDIĞINDA lüks alışverişin simgesi olan ve sosyetenin uğrak merkezi haline gelen Akmerkez, krizin de etkisiyle yüzde 60 ciro kaybeden mağazalarını da yitirmek üzere. Son zamanlarda sosyetik müşterinin artan lüks alışveriş merkezi yatırımlarına kaymasıyla birlikte mağazaların yüzde 40'a varan ciro kaybına bir de kriz eklenince iş kaybı yüzde 60'ı buldu. Tescilli Markalar Derneği (TMD) üyesi olan 29 mağaza da Akmerkez yönetimine `Kirada yüzde 50 indirim yapın aksi halde çıkmak zorunda kalacağız' dedi. Bu talebe yüzde 25 indirimle dönen Akmerkez'e bunun yetmeyeceğini söyleyen perakendeciler ayrılmak için merkez yönetimine şartlarınızı söyleyin' dediler. TMD Genel Sekreteri Füsun Çevikel de yönetime gönderdikleri dilekçede `Akmerkez bünyesinde yer alan üye markalarımız adına üyelerimizin yönetiminizden taleplerini görüşmek üzere bir araya gelmiştik. Bu görüşmemize istinaden kasım, aralık, ocak, şubat aylarında geçerli olmak üzere, kur üzerinden yüzde 25 indirim uygulanacağı ve kur seviyesinin minimum 1.30'da sabitleneceği cevabını almış bulunuyoruz. Ancak problem artık günlük tedbirlerle giderilemeyecek kadar büyüktür' ifadelerini kullandıklarını söyledi. Füsun Çevikel dilekçede `Toplantımız sırasında Akmerkez'e birçok yeni başvurunun olduğunu, Akmerkez yönetiminin bazı koridorlarını boşaltarak yeni markalara yer açılabileceğini söylemiştiniz. Aşağıda imzası olan üyelerimiz, mağazalarını devretmek için en kısa zamanda şartlarınızı içeren tekliflerinizi beklemektedir' ifadelerine yer verdiklerini belirtti.
KANYON'A DA UYARI
FÜSUN Çevikel, böyle benzer bir dilekçenin Kanyon Alışveriş Merkezi için de hazırlandığını kaydetti. TMD imzasını taşıyan dilekçede şu ifadelere yer verildi: `2006 yılından itibaren aynı bölgede açılan diğer alışveriş merkezlerinin etkisiyle Akmerkez mağazalarımızda yaşanan yüzde 30, daha sonra yüzde 40'lık ciro ve müşteri düşüşleri kriz ile birlikte yüzde 60 oranlarına varmıştır. Akmerkez'deki mağazalarımızın diğer bazı alışveriş merkezlerinden sonra, son 2 yıldır ciro sıralamasında geri sıralarda yer almaya başladığı gözlemlenmiştir. Problem artık günlük tedbirlerle giderilemeyecek kadar büyük hale gelmiştir. Bu sıkıntı artık mağazaların altından kalkamayacağı durumda.'
İşte o mağazalar
Paul&Shark
Lacoste
Calvin Klein
Swatch
Diesel
Diesel Aksesuar
Diesel Kids
Jeanslab
Bebe
T.Hilfiger erkek
T.Hilfiger kadın
T.Hilfiger Kids
Accesorize
Camper
Cacharel
Mothercare
Guess
Fornarina
Stefanel
Northsails
Gant
Derimod
Replay
Replay&Sons
Energie/Miss
Sixty
Adidas kadın
Adidas erkek
Reebok
Mağazalar yeni düzenleme istiyor
Akmerkez yönetimine rest çeken markalar şu taleplerde bulundu:
Kira kontratoları 2009 yılı için makul bedellerle ve yeniden düzenlenmeli.
Kiracılar kur artışlarında piyasa şartlarına göre korunmalı.
Halen inşaat ve tamir halinde olan alışveriş merkezinin bu durumu gözetilerek şantiye halinin getirdiği aksaklıklar nedeni ile kiracıların çalışma şartları düşünülerek ayrıca bir düzenleme yapılmalı.
Satışların ve müşteri girişinin artırılması için gerekli çalışmalar vakit geçirilmeden devreye alınmalı.
Star
AÇILDIĞINDA lüks alışverişin simgesi olan ve sosyetenin uğrak merkezi haline gelen Akmerkez, krizin de etkisiyle yüzde 60 ciro kaybeden mağazalarını da yitirmek üzere. Son zamanlarda sosyetik müşterinin artan lüks alışveriş merkezi yatırımlarına kaymasıyla birlikte mağazaların yüzde 40'a varan ciro kaybına bir de kriz eklenince iş kaybı yüzde 60'ı buldu. Tescilli Markalar Derneği (TMD) üyesi olan 29 mağaza da Akmerkez yönetimine `Kirada yüzde 50 indirim yapın aksi halde çıkmak zorunda kalacağız' dedi. Bu talebe yüzde 25 indirimle dönen Akmerkez'e bunun yetmeyeceğini söyleyen perakendeciler ayrılmak için merkez yönetimine şartlarınızı söyleyin' dediler. TMD Genel Sekreteri Füsun Çevikel de yönetime gönderdikleri dilekçede `Akmerkez bünyesinde yer alan üye markalarımız adına üyelerimizin yönetiminizden taleplerini görüşmek üzere bir araya gelmiştik. Bu görüşmemize istinaden kasım, aralık, ocak, şubat aylarında geçerli olmak üzere, kur üzerinden yüzde 25 indirim uygulanacağı ve kur seviyesinin minimum 1.30'da sabitleneceği cevabını almış bulunuyoruz. Ancak problem artık günlük tedbirlerle giderilemeyecek kadar büyüktür' ifadelerini kullandıklarını söyledi. Füsun Çevikel dilekçede `Toplantımız sırasında Akmerkez'e birçok yeni başvurunun olduğunu, Akmerkez yönetiminin bazı koridorlarını boşaltarak yeni markalara yer açılabileceğini söylemiştiniz. Aşağıda imzası olan üyelerimiz, mağazalarını devretmek için en kısa zamanda şartlarınızı içeren tekliflerinizi beklemektedir' ifadelerine yer verdiklerini belirtti.
KANYON'A DA UYARI
FÜSUN Çevikel, böyle benzer bir dilekçenin Kanyon Alışveriş Merkezi için de hazırlandığını kaydetti. TMD imzasını taşıyan dilekçede şu ifadelere yer verildi: `2006 yılından itibaren aynı bölgede açılan diğer alışveriş merkezlerinin etkisiyle Akmerkez mağazalarımızda yaşanan yüzde 30, daha sonra yüzde 40'lık ciro ve müşteri düşüşleri kriz ile birlikte yüzde 60 oranlarına varmıştır. Akmerkez'deki mağazalarımızın diğer bazı alışveriş merkezlerinden sonra, son 2 yıldır ciro sıralamasında geri sıralarda yer almaya başladığı gözlemlenmiştir. Problem artık günlük tedbirlerle giderilemeyecek kadar büyük hale gelmiştir. Bu sıkıntı artık mağazaların altından kalkamayacağı durumda.'
İşte o mağazalar
Paul&Shark
Lacoste
Calvin Klein
Swatch
Diesel
Diesel Aksesuar
Diesel Kids
Jeanslab
Bebe
T.Hilfiger erkek
T.Hilfiger kadın
T.Hilfiger Kids
Accesorize
Camper
Cacharel
Mothercare
Guess
Fornarina
Stefanel
Northsails
Gant
Derimod
Replay
Replay&Sons
Energie/Miss
Sixty
Adidas kadın
Adidas erkek
Reebok
Mağazalar yeni düzenleme istiyor
Akmerkez yönetimine rest çeken markalar şu taleplerde bulundu:
Kira kontratoları 2009 yılı için makul bedellerle ve yeniden düzenlenmeli.
Kiracılar kur artışlarında piyasa şartlarına göre korunmalı.
Halen inşaat ve tamir halinde olan alışveriş merkezinin bu durumu gözetilerek şantiye halinin getirdiği aksaklıklar nedeni ile kiracıların çalışma şartları düşünülerek ayrıca bir düzenleme yapılmalı.
Satışların ve müşteri girişinin artırılması için gerekli çalışmalar vakit geçirilmeden devreye alınmalı.
Star