12 / 09 / 2024

Colin's bu yıl 119 mağaza açacak

Colin's bu yıl 119 mağaza açacak

Colin's 2015'te cirosunu 1.5 milyar dolara çıkaracak



Colin's Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, bu yıl 119 yeni mağaza açacaklarını, 2015 yılında bin 500 mağazaya ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi

Yeni hedeflerini ve yatırım planlarını anlatmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan  Eroğlu, 2009 yılında yaşanan global krize rağmen önemli atılımlar gerçekleştirdiklerini belirterek, şunları söyledi:
"Hazır giyim ve perakende sektörü dünyada yüzde 20 küçülme gösterirken biz Colin's olarak yüzde 32'lik bir büyümeyle yolumuza devam ettik. 2009 yılını 300 milyon dolar ciroyla kapattık. Şu anda ürünlerimiz Türkiye ve dünyada toplam 530 noktada satılıyor" dedi.

İki haftada bir mağaza
Bu yıl her iki haftada bir olmak üzere toplam 119 mağaza açmayı planladıklarını belirten Eroğlu, "Hedefimiz, 2015 yılında 50 ülkede bin 500 mağaza, 400 bin metrekare net satış alanı ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak" dedi.
Eroğlu, 2010 yılında üretim tesisi yatırımlarına da devam edeceklerini belirterek, "2010 yılı itibariyle Mısır'da çok önemli bir kumaş fabrikası açacağız" dedi.
Nurettin Eroğlu, fabrikanın iki aşamada kurularak devreye alınacağını, yatırım maliyetinin ise toplam 150 milyon dolar olacağını kaydetti.
Colin's Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin Eroğlu ise girmek istedikleri çok fazla pazar bulunduğunu, her yere Colin's olarak yetişebilmelerinin mümkün olmadığını belirterek, birincil nitelikli yerler dışındaki yerlerde franchise sistemiyle mağazalar açacaklarını söyledi.
Şahin Eroğlu, Loft markalarına ilişkin bir soru üzerine de, bu markayı iç piyasada yeniden yapılandıracaklarını, Loft'un daha sonra dış piyasaya taşınacağını kaydetti.
Milliyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Haftada iki mağaza açacak, 5 yılda 1.5 milyar dolara çıkacak
Eroğlu Holding A.Ş., Türkiye dahil 31 ülkede 470'i mağaza, 60'ı corner olmak üzere toplam 530 noktada tüketiciyle buluşan Colin's markası için hızlı büyüme planlıyor. 5 yılda 5 kat büyüme hedefi koyduklarını belirten Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, "Hedef 2015'te 50 ülkede 1500 mağazada, 400 bin metrekare net satış alanına ulaşmak ve 10 bin çalışan ile bir 1.5 milyar dolar ciro yakalamak. Dünyada bu sayıya ulaşabilmiş küresel marka sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Nihai hedefimiz bir dünya markası olmak" dedi.

Hazır giyim ve perakende sektörünün krizde yüzde 20 küçüldüğünü hatırlatan Eroğlu, şunları söyledi: "Krizin etkilerine rağmen 2009 yılını Türkiye ve yurt dışında yüzde 32 büyüme ile kapattık. 2009 ciromuz, 300 milyon dolar oldu. Bunun da yarısını yurtdışı gelirlerimizden sağladık. Bu yıl Türkiye ve yurtdışında 119 mağaza açmayı planlıyoruz. Hedeflerimizi yakalamak için haftada iki mağaza açacağız. Enerjimizi Türkiye'ye çok uzak olmayan yerlere harcayacağız. Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinde büyümeyi hedefliyoruz. Rusya ve Ukrayna'nın büyüme potansiyeli yüksek. Bu ülkelerde stratejik olarak öncelikli şehirlerde kendi mağazalarımızla var olacağız."

Kendi yönetecek
Şu anda mağazalarının yüzde 70'inin kendilerine ait olduğunu vurgulayan Eroğlu, şöyle konuştu: "Biz daha önce büyük ülkelere kendimiz giriyorduk. Küçük ülkelerde ise franchise olarak vardık. Şimdi bu stratejimizi değiştirdik. Mümkün olduğu kadar çok mağazalarımızı kendimiz yönetmek marka kültürümüzü o ülkelere götürmek istiyoruz. Colin's'in hızlı büyümesi sırasında marka değerini korumasına da önem veriyoruz. 2010 yılından itibaren bayi mağazalarının yanı sıra kendi yatırımlarımızla açtığımız ve kendi yönetimimizde olan mağazalarla büyümeyi hedefliyoruz. İlk etapta Bulgaristan ve Romanya'da Colin's yönetiminde açılacak mağazalar ile beraber bu mağazalar bölgelerde kurulmaya başlanacak olan ofislerimiz tarafından yönetilecek."

2 yılda istihdamı ikiye katlayacak
TÜRKİYE'deki çalışan sayılarına ilişkin bilgiler veren Nurettin Eroğlu, "2009 yılı itibari ile Türkiye'de 1250 kişi istihdam ediyoruz. Bu rakamı yeni mağaza yatırımlarımızla birlikte 2010'da bin 950'ye, 2011'de 2 bin 200'e ve 2012'de de 2 bin 600 kişiye çıkarmayı planlıyoruz" dedi. Colin's Global Pazarlama ve Satış Direktörü Necati Özdoğan da 5 yıl içinde dünyada çalışan sayılarını 10 bin kişiye çıkarmayı hedeflediklerini dile getirdi.

İran, Hindistan ve Çin'i de hedefliyor
NURETTİN Eroğlu, küresel krizi, yarattığı fırsatlar açısından değerlendirdiklerini belirterek, şunları söyledi: "Eskiden boş yer bulunmayan caddelerde alışveriş merkezlerinde şimdi en güzel lokasyonlar uygun hale geldi. Bunları değerlendiriyoruz. Önümüzdeki dönemde büyümek için İran, Hindistan ve Çin gibi büyük pazarlara girmeyi düşünüyoruz. Kriz sürecinde buradaki fırsatları daha iyi görür hale geldik. Tıpkı depremler gibi krizlerde de ticari depremler yaşanıyor ve yer değiştirmeler oluyor."
Hürriyet

Colin's dünyada ilk 10'a oynuyor, beş yılda 1.500 mağaza açmayı hedefledi
Sektörde, dünyadaki ilk 10 marka içine girme vizyonuyla yola çıkan Colin's, 5 yılda 10 bin çalışan 1.500 mağaza ve 1.5 milyar dolar ciro hedefliyor

Dünyanın en büyük Türk hazır giyim markası olma vizyonuyla hareket eden Colin's'in, 5 yılda 1500 mağazaya ve 1,5 milyar dolar ciroya ulaşması hedefleniyor.  Colin's Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, bu yıl haftada 2 mağaza açarak toplam 119 yeni mağazaya ulaşacaklarını, hedeflerinin ise 2015 yılında, 50 ülkede toplam 10 bin çalışan ve 1500 mağazaya ulaşmak olduğunu açıkladı. 'Dünyada bu sayıya ulaşabilmiş küresel marka sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor'' diyen Eroğlu, 'Bizim hedefimiz sektörde dünyada ilk 5-10 içinde yer almak' diye devam etti.  Halen dünyanın 31 ülkesinde markalarını tüketicilere ulaştırdıklarını dile getiren Eroğlu, bu ülkelerde 470 mağaza ve 60 corner olmak üzere toplam 530 satış noktasına ulaştıklarını, Rusya ve Ukrayna'nın ekonomik olarak büyüme potansiyeli taşımaları nedeniyle bu ülkelere olan yatırımlarına devam ettiklerini bildirdi.

Mısır'da kumaş fabrikası açacağız
Nurettin Eroğlu, 2010 yılında üretim tesisi yatırımlarına devam edeceklerini belirterek, ''Bu yıl  Mısır'da çok önemli bir kumaş fabrikası açacağız. Hedefimiz yurt içinde mevcut kapasitemizi korumak ve düşük maliyetli ancak katma değerli üretim yapacağımız ülkelere de yeni yatırımlar yapmak olacaktır'' dedi. Eroğlu, fabrikanın yatırım maliyetinin 150 milyon dolar olacağını sözlerine ekledi.

Marka satın almaya yeşil ışık
Colin's'in büyümeyi hedeflediği pazarlar arasında Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve CIS ülkeleri bulunduğunu kaydeden Eroğlu, ilk etapta Bulgaristan ve Romanya'da Colin's yönetiminde mağaza ve ofisler açacağız'' dedi. Eroğlu, 2009'u yüzde 32 büyüme ile kapattıklarını, 2010'da da aynı ölçüde büyüyeceklerini söyleyen Eroğlu, dünyada enerjisi azalan, finansal zorluk yaşayan markaları da dikkatle izlediklerini sözlerine ekledi.
Şenay Köşdere / Akşam

Haftada iki mağaza açıp 700 kişiyi işe alacak
Hazır giyim ve perakende sektörü krizin yaşandığı 2009'da yüzde 20 küçülürken Colin's yüzde 32 büyüdü.
Yurtiçi ve yurtdışında yaptığı yatırımlarla büyümesini sürdüren hazır giyim devi, 2010'u 'atılım yılı' ilan etti. Bu yıl haftada iki mağaza açma kararı aldıklarını belirten Colin's markasının sahibi Eroğlu Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, toplamda 119 mağaza açacaklarını ve 700 kişiyi işe alacaklarını duyurdu. 2015 yılında ise mağaza sayısını 1.500'e çıkarmayı planlayan şirket, cirosunu da 300 milyon dolardan 1,5 milyar dolara yükseltmeyi hedefliyor. İki yıl içindeyse 1.500 kişilik istihdam sağlamayı öngörüyor. 1983 yılında başladığı faaliyetleriyle Türkiye'nin öncü hazır giyim markalarından birisi haline gelen Colin's hem Türkiye'de hem de dünya genelindeki hedeflerini büyüttü. Önümüzdeki beş yıl içinde dünyanın en büyük Türk hazır giyim markası olmayı hedefleyen grup, bunun için yatırımlarına hız verdi. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu ve yönetim kurulu üyesi Şahin Eroğlu, yeni hedeflerini basın mensuplarıyla paylaştı. 2009'un tüm sektörler için durgun bir yıl olduğunu belirten Şahin Eroğlu, kendilerinin bunu fırsata çevirip moda markalarının merkezine yerleştiklerini dile getirdi. Eroğlu, krizin etkilerine rağmen geçen yıl Türkiye ve yurtdışında yüzde 32 büyüme elde ettiklerini belirterek, "2009'u 300 milyon dolar ciroyla kapattık. Şu anda ürünlerimiz Türkiye ve dünyada toplam 530 noktada satılıyor." dedi. Bu yıl yüzde 32 büyümeyi, 370 milyon dolar da ciro elde etmeyi hedeflediklerini bildirdi. Türkiye'de ağırlıklı olarak orta sınıfa hitap ettiklerini hatırlatan Colin's'in üst yöneticisi, Rusya'da ise A sınıfına satış yaptıklarını dile getirdi.

MISIR'DAKİ FABRİKADA 2.700 KİŞİ ÇALIŞACAK
Colin's ayrıca üretim tesislerini yurtdışına taşımaya devam ediyor. Bu kapsamda Mısır'da 150 milyon dolara mal olan tesis önümüzdeki eylül ayında açılacak. Burada 2 bin 700 Mısırlının istihdam edileceğini bildiren Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu ise "Gönül isterdi ki üretimlerimizi burada yapalım. Ancak dünyanın 25 ila 50 dolar işçilik maliyetiyle çalıştığı bir yerde kimse 800 ila bin doları vermez. Bu maliyetlerden dolayı biz de katma değerli ürünler haricindeki üretimlerimizi bu ülkelerde yapmaya devam edeceğiz." şeklinde konuştu.

RAKAMLARLA COLİN'S
2009 2010* 2015*
Ciro (milyon $) 300 370 1.500
Satış noktası 530 650 1500
Çalışan sayısı 1.250 1.950 10.000
Bayram Kaya / Zaman

Colin's 2015 yılına kadar 50 ülkede 1500 mağazaya ulaşmayı planlıyor
Bu yıl 119 yeni mağaza açacaklarını söyleyen Colin's Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, 'Hedefimiz, 2015 yılında 50 ülkede 1500 mağaza, 400 bin metrekare net satış alanı, 10 bin çalışan ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak' dedi

Colin's Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, bu yıl 119 yeni mağaza açacaklarını, beş yıl içinde 1500 mağazaya ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.
Bugün dünyanın 31 ülkesinde markalarını tüketicilere ulaştırdıklarını dile getiren Eroğlu, bu ülkelerde 470 mağaza ve 60 corner olmak üzere toplam 530 satış noktalarının bulunduğunu söyledi. Krizin etkilerine rağmen 2009 yılını Türkiye ve yurtdışında yüzde 32 büyümeyle 300 milyon dolar ciro yaparak kapattıklarını anlatan Nurettin Eroğlu, "Bu sene için 119 yeni mağaza, özetle her hafta iki mağaza açacağız. Hedefimiz, 2015 yılında 50 ülkede 1500 mağaza, 400 bin metrekare net satış alanı ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak. Çalışan sayımız da 10 bini bulacak. Dünyada bu sayıya ulaşabilmiş küresel marka sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor" şeklinde konuştu.

Rusya'da `bir numara'
Colin's markasının çıkış noktası olan Rusya pazarında hâlâ bir numara oldukları ifade eden  Nurettin Eroğlu, burada gelir ve eğitim düzeyi yüksek kesime hitap ettiklerini anlattı. Ürünlerini satışa sundukları ülkeleri ve o ülkelerin özelliklerini göz önüne alarak yatırımlarını planladıklarını anlatan Nurettin Eroğlu, Rusya ve Ukrayna'nın önemli iki büyük ekonomi olmaları ve ekonomik açıdan büyüme potansiyeli taşımaları nedeniyle bu ülkelere olan yatırımlarına devam ettiklerini bildirdi.
Rusya'nın ekonomik gelişimi, coğrafi şartları ve nüfus yoğunluğu dikkate alındığında, tüm göstergeler Moskova merkezli ve orta batı Rusya bölgesinde bir büyüme planını işaret ettiğini, Ukrayna'da ise 26 şehrin 23'ünde en az bir mağaza ile temsil edildiklerini belirten Eroğlu, bu ülkelerde stratejik olarak öncelikli şehirlerde kendi mağazaları, diğer şehirlerde ise franchise sistemiyle büyümeyi tercih ettiklerini anlattı.
Nurettin Eroğlu, bu ülkeler dışında kalan Dış Piyasa Departmanı'na bağlı ülkelerde ise mağazaların tamamının franchise olarak açıldığını ifade etti.
Colin's'in büyümeyi hedeflediği pazarlar arasında Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve CIS ülke pazarları bulunduğunu kaydeden Eroğlu, "Colin's'in hızlı büyümesi sırasında marka değerini korumasına çok önem veriyoruz. Bu amaç doğrultusunda, 2010 yılından itibaren bayi mağazalarının yanı sıra kendi yatırımlarımızla açtığımız ve kendi yönetimimizde olan mağazalarla büyümeyi hedefliyoruz. İlk etapta Bulgaristan ve Romanya'da Colin's yönetiminde açılacak mağazalarla beraber bu mağazalar bölgelerde kurulmaya başlanacak olan ofislerimiz tarafından yönetilecek" açıklamasında bulundu.
Nurettin Eroğlu, 2009 itibarıyla Türkiye'de 1.250 kişiye istihdam sağladıklarını belirterek, "Bu rakamı 2010'da 1.950, 2011'de 2.200, 2012'de 2.600 kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. 2015'te 50 ülkede, 10 bin çalışanımız olacak" diye konuştu.

Logosunu yeniledi
Kendini jean dışında günlük giyim markası olarak da konumlandırmak isteyen Colin's logosunu yeniledi. Yeni logoyla daha net daha yalın bir ifadeye kavuştuklarını söyleyen Nurettin Eroğlu, "Bunun bize bir maliyeti var. Sadece Türkiye'de logo ve tabelaların değiştirilmesi için 2 milyon liralık yatırım yapacağız" şeklinde konuştu.

Mısır'a yatırım yaptı
Bir işlerinin de kaliteli tekstil ürünleri üretmek olduğuna işaret eden Nurettin Eroğlu, farklı üretim tesislerinde saygın dünya markalarının da üst ya da alt gruplarına üretim yaptıklarını anımsattı. Nurettin Eroğlu, 2010 yılında üretim tesislerine yatırımlarının da devam edeceğini belirterek, "Bu amaçla Mısır'da çok önemli bir kumaş fabrikasını önümüzdeki aylarda açacağız. Hedefimiz yurtiçinde mevcut kapasitemizi korumak ve düşük maliyetli ancak katma değerli üretim yapacağımız ülkelere de yeni yatırımlar yapmak" şeklinde konuştu. Nurettin Eroğlu, fabrikanın iki aşamada kurularak devreye alınacağını, yatırım maliyetinin 150 milyon dolar olacağını burada 3 bin kişinin çalışacağını anlattı.
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahin Eroğlu ise yurtdışında birincil nitelikli yerler dışındaki yerlerde franchise sistemiyle mağazalar açacaklarını söyledi. Şahin Eroğlu, Loft markalarına ilişkin bir soru üzerine de, bu markayı iç piyasada yeniden yapılandıracaklarını, Loft'un daha sonra dış piyasaya taşınacağını belirtti.
Radikal


Geri Dön