Deniz yoluna 2053'e kadar 21,6 milyar dolarlık yeni yatırım yapılacak!
Aktarılan son dakika detaylarına göre, Türkiye, deniz ticaretinden aldığı payı artırmak için Ro-Ro hatlarına yeni alternatifler geliştirmeyi planlarken, gemi sanayinde de yerlilik oranını en az yüzde 90 seviyesine çıkarmak üzere kamu ve özel sektör işbirliğiyle çalışmalar yapacak.
Anadolu Ajansı muhabirinin 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı dolayısıyla AK Parti seçim beyannamesinden yapmış olduğu derlemelere göre, Türkiye'nin lojistik sektöründe uluslararası bilinirliğinin artması için Karadeniz civarındaki ülkeler ile Orta Doğu ülkeleri arasında ulaştırma koridoruyla bağlantı güzergahları oluşturulacak.
Konu ile ilgili olarak paylaşılan detaylara göre, Türkiye, dünya deniz ticaretinden almış olduğu payı artırmak amacıyla Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında alternatif güzergahlar geliştirecek, ayrıca yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişini teşvik edecek.
Verilen detaylara göre deniz yolunda taşınan yük miktarı artırılacak, geliştirilecek liman kapasiteleri sayesinde de Türkiye'nin dış ticaret olanaklarının ve kapasitesinin artması sağlanacak. Liman tesisleri uluslararası standartlara uygun biçimde iyileştirilecek.
Paylaşılan bilgilere göre, limanlarda teknolojik yatırımlar artırılacak ve çevreci uygulamalar da teşvik edilecek. Sürdürülebilirlik kapsamında liman tesisleri çevreye duyarlı duruma getirilerek, yeşil limanların sayısı da artırılacak.