Dünyanın en değerli markası artık Apple değil! İşte Apple’ın pabucunu dama atan o şirket!
Birçoğumuzun elinde ya iPhone telefonu ya tableti ya da bilgisayarı bulunan ABD’li dünya teknoloji devi Apple, artık dünyanın en değerli markası değil. Peki Apple’ın pabucunu dama atan şirket hangisi? İşte yanıtı…
Brand Finance listesinde 191,6 milyar dolarlık marka değeriyle Microsoft 4’üncü sırada yer alırken, 113,8 milyar dolar ile ABD’li perakende şirketi Walmart 5’inci, 99,7 milyar dolarla Güney Koreli teknoloji firması Samsung 6’ncı, 69,5 milyar dolarla Çinli banka ICBC 7’nci, 67,4 milyar dolarla ABD’li telekom şirketi Verizon 8’inci, 66,2 milyar dolarla Tesla 9’uncu, 65,7 milyar dolarla TikTok 10’uncu sırada yer aldı.
TÜRK MARKASI LİSTEDE YOK
Brand Finance listesinin en altında yer alan markanın değeri 4,7 milyar dolar olarak belirlenirken bu değere ulaşamadığı için Türk markaları bu yıl da sıralamaya giremedi.
Brand Finance araştırmasının sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde yer alırken, Global 500 listesinde şirketlerin 201’ini ABD’li şirketler, 71’ini Çin, 32’sini Japon, 31’ini Fransız, 25’ini İngiliz, 24’ünü ise Alman firmaları oluşturdu.
TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİ ÖNDE
Konuyla ilgili yorum yapan Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Çinli elektrikli otomobil markası BYD’nin yüzde 57, ABD’li petrol firması ConocoPhillips’in yüzde 56, Danimarkalı lojistik firması Maersk’in yüzde 53 ve ABD’li medya şirketi LinkedIn’in yüzde 49 ile en hızlı büyüyen markalar olduğunu bildirdi.