22 / 11 / 2024
fuzul

Ekonomi Bakanlığı'ndan mobilya sektörüne yüzde 75 teşvik desteği!

Ekonomi Bakanlığı'ndan mobilya sektörüne yüzde 75 teşvik desteği!

Mobilya sektörü son iki yılda ihracatta yüzde 20 büyüme gösterirken 2012 yılı içerisinde ise ihracatta 2 milyar dolar sınırının geçmesi hedefleniyor. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü'nün verdiği yüzde 75'lik teşvik desteği bunda en büyük pay sahi





Beş kıtada 173 ülkeye mobilya ihracatı gerçekleştiren Türkiye, özellikle konsept mağazacılık alanındaki çalışmalarını tüm dünya genelinde sürdürerken global mobilya sektöründe de adını duyurmada büyük ivme kaydediyor. Türk mobilya markaları ile yurtdışında farklı noktalarda yer alarak,  “Türk mobilyası” stilini dünya genelinde benimsetmek ve bu bağlamda ihracatın arttırılması ise en büyük hedef. Bundaki en önemli destek ise T.C. Ekonomi Bakanlığınca yürütülen ve  MOSDER’e mobilya ihracatını arttırmaya yönelik teşvikli organizasyonlar yapma fırsatı veren 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi hakkındaki tebliğ.


T.C. Ekonomi Bakanlığı’nın mobilya sektörüne verdiği %75 devlet katkısıyla  birçok hedef ülke ile irtibata geçilerek iş ortaklıkları kuruluyor. Teşvik sayesinde ülke dışı ilişkiler rahatça ve bürokrasi engeline takılmadan kurulabildiği için ihracatın artmasına büyük katkı sağlıyor. Öte yandan yurt dışı ile kurulan sağlam bağlantılar sektör imajını diğer ülkeler nezninde arttırıyor.


Fason üretim değil kendi markalarımızla dünyaya açılacağız.


T.C. Ekonomi Bakanlığının çıkardığı 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi hakkındaki tebliğ kapsamındaki projeler çerçevesinde mobilya sektörüne verdiği destekle iligili MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu şu açıklamalarda bulunuyor:


Mobilya sektörü, yeniliklere açık yapısı, kalite ve tasarımı birleştiren üretimi sayesinde dünya çapında beğeni topluyor ve ihracat hacmimiz genişliyor. Türk mobilyası stilinin oluşturulması ve tasarım yatırımlarının sürdürülmesi markalaşma açısından büyük önem taşıyor. Markalaşmak için yapılacak en önemli yatırım, tasarım ve Ar-Ge yatırımlarıdır. Ayrıca yurtdışına ürün ihracatı yaparken fason üretim yerine kendi marka ismimizle ürün ihracatı gerçekleştirmek de diğer bir unsurdur. Türkiye’de genç ve eğitimli tasarımcıların yer alması da nitelikli insan kaynağı ile hareket ederek, marka olmamızı mümkün kılıyor. Dolayısıyla gelecek kısa bir süre içerisinde Türk mobilyasının ihracat haritasını genişleteceğini düşünüyoruz. Ülkemizin dış ülkelerede adının duyurulması ve ticari ilişkilerimizi arttırmak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Tebliğ haricinde, T.C. Ekonomi Bakanlığını’nın koordinasyonunda İstanbul İhracatçı Birlikleri ile gerçekleştirdiğimiz Kenya, Hindistan ve Güney Afrika ziyaretlerimiz de bu amaçla yapıldı. Bu ziyaretimiz ardından, Kenya ile yapılan ihracatımız %111, Hindistan ile yapılan ihracatımız %76 , Güney Afrika ile yaptığımız ihracat ise % 37 artış gösterdi.


Nijerya Gezisi Sonrası 150 Konteynır Sipariş Aldık


Davulcuoğlu, devlet desteği teşvikleri ile yapılan ziyaretler sonucunda Türk Mobilya sektörü oyuncularının ülkemize siparişlerle döndüğünü belirterek sözlerine şu şekilde devam etti: 


Ekonomi Bakanlığı 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi hakkındaki tebliğ kapsamında geçen yıl Nijerya’ya yaptığımız Mobilya Sektörel Ticaret Heyeti sayesinde kurduğumuz ticari ilişkiler sonucu, 150 konteyner sipariş alarak ülkemize döndük. Tebliğ kapsamında gerçekleştirdiğimiz bu geziden sonra Nijerya ile olan ihracat rakamımızda %149 artış sağlandı. Önümüzdeki dönemde de tebliğ kapsamında, Angola, Gana ve Tanzanya’ya giderek bu ülkelerle olan ticari ilişkilerimizin arttırılmasını hedefliyoruz. T.C. Ekonomi Bakanlığımızın bize verdiği destekle, her geçen gün hedefimize daha da yaklaşıyoruz. Bizlere katkıda bulunduklarından ötürü devletimize şükranlarımızı sunuyoruz.




Geri Dön