Ergün Çiçekçi: Konut projelerinde yerli ürün kullanılsın!
Ege Profil Genel Müdürü Çiçekci, “Konut projelerinde ithal ürünlerin öne çıkarılmasını içime sindiremiyorum. Bizim ürettiğimiz profili Avrupa’nın hiçbir yerinde bulamazlar. Çevre Bakanlığı’na talepte bulunduk. Türk sanayicisinin algısı bozulmamalı” dedi
Ege Profil Genel Müdürü Ergün Çiçekci, kentsel dönüşümün konutlardaki kapı ve pencere değişimini durma noktasına getirdiğini söyledi. Kentsel dönüşümün başlamasından önce pazarda yüzde 70’e varan değişimin payının yüzde 50’ye gerilediğini kaydeden Çiçekci, “Elbette kentsel dönüşüm yeni bir pazar açtı ama bizim sektörde en önemli pazar yeni konutlar değil eski konutların yaptığı değişimler. İnsanlar beklemeye geçti. Eskiden değişimler ön plandaydı şimdi yeniler öne geçiyor” dedi.
100 bin kişiye ekmek
Yeni projelerde ithal ürünlerin öne çıkarılmasından rahatsız olduklarını kaydeden Çiçekci, yerli ürün kullanımı için bakanlık nezdinde çabalarının olduğunu vurguladı. Çiçekci, “Projelerde ithal ürünlerin öne çıkarılmasını içime sindiremiyorum. Bizim ürettiğimiz profili Avrupa’nın hiçbir yerinde bulamazlar. Çevre Bakanlığı’na talepte bulunduk. Türk sanayicisinin algısı bozulmamalı” diye konuştu. Sektör hakkında da bilgi veren Çiçekci, şöyle devam etti: “Türkiye’deki PVC sektörü 1.5 milyar dolar büyüklüğe sahip. Türkiye’nin 550 bin ton üretim kapasitesi bulunuyor. Bu rakamlar dikkate alındığında Türkiye PVC üretim pazarında merkez olarak görülüyor. Türkiye’de 70 üretici firma bulunuyor. Toplamda 20 bin bayi olduğu düşünüldüğünde 100 bin kişi PVC sektöründen geçimini sağlıyor. Ege Profil’in 2015 cirosu 155 milyon euro oldu. Deceuninck’in cirosunda Ege Profil’in payı yüzde 20, Pimaş’ın payı yüzde 8 oldu. 35’e yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. Kuzey Amerika, Rusya ve Avrupa hariç Ortadoğu, Güney Amerika, Avusturalya gibi diğer ülkelere ürün gönderimleri ve yönetimleri Türkiye üzerinden gerçekleştiriliyor. Güney Amerika, Portekiz, Brezilya pazarında ise 20 milyon euroluk satış yapılıyor.”
Pimapen yanlış anlaşıldı
Ergün Çiçekci, Pimapen markasını yok etmek gibi bir niyetlerinin asla olmadığını, bu konunun tamamen eksik açıklamadan dolayı yanlış anlaşıldığını anlattı. Çiçekci, şöyle devam etti: “Deceuninck’in Pimaş’ı alma nedeni zaten Pimapen markası. Yanlış anlaşılma oldu. Fabrika çok eskiydi, içeri forklift bile giremiyordu. Daha ilk aldığımızda buradan çıkalım demiştik. Artık Kartepe’deki yeni yerimize taşıdık. Pimapen’in marka gücünü bugüne kadar kullanamadı. Artık çok daha iyi noktalara taşımak için çalışacağız.”
Türkiye’ye 120 milyon euro yatırım
1981 yılında kurulan Ege Profil’in yüzde 70’ini dünyanın en büyük PVC üretici firması olan Deceuninck satın aldı.
Ege Profil, bünyesinde Türkiye pazarında en güçlü 3 markası olan Egepen Deceuninck, Pimaş/Pimapen ve Winsa’yı bulunduruyor. Deceuninck, Ege Profil ile olan ortaklığı sonrası Türkiye’ye toplamda 120 milyon euro yatırım yaptı. Deceuninck son olarak İzmir Menemen’de 30 milyon euroya dünyanın en büyük PVC üretim fabrikasını hayata geçirdi.
Vatan