24 / 11 / 2024

Eşyalı dairelere talep artıyor!

Eşyalı dairelere talep artıyor!

Blueground’un Türkiye Genel Müdürü Ege Karaca, gayrimenkul sektörüyle ilgili düşüncelerini paylaştı. Karaca, eşyalı dairelere talebin her geçen gün arttığını söyledi. 




Özel konaklama hizmeti veren Blueground’un Türkiye Genel Müdürü Ege Karaca, eşyalı dairelere talebin hızla arttığını söyledi. Karaca, "İstanbul'da bulunan 180 eşyalı dairemizde doluluk oranı son 2 yılda yüzde 95 ve üzerinde oldu" şeklinde konuştu. 

 

Eşyalı dairelere talep artıyor!

 

Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre, Yunanistan, Dubai, Türkiye ve ABD'de üretimini sürdüren Blueground, bireysel kullanıcılara ve kurumsal şirketlere özel tasarımlı ve tam donanımlı dairelerinde konaklama hizmeti veriyor. Şirket, 3 kıta, 4 ülke, 9 şehirde bulunan bin 100 ev ile faaliyetlerine devam ediyor.

İnsanların son yıllarda eşyalı dairelere ilgi gösterdiğini belirten Karaca, son gelişmelerin özellikle Türkiye'de eşyalı daire talebini hızla arttırdığını vurguladı.

Tüm dünyada eşyalı ev talebi arttı

Karaca, "İnsanlar son zamanlarda dünyanın her yerinde işleri, hobileri, kişisel gelişimleri sebebiyle çok fazla ülke ve kıta değiştirmeye başladılar. Bunu yaparken de kendilerini yaşadıkları yere bağlayan ev ve araba gibi varlıklardan kurtulmayı, bu değişimi çok hızlı bir şekilde yapmayı tercih eder oldular. Tüm bu gelişmeler dünyada eşyalı ev talebini arttırdı. Blueground Türkiye olarak 2016'da girdiğimiz İstanbul pazarında talebe paralel olarak çok kısa bir sürede 180 eve ulaştık. Doluluk oranımız her zaman yüzde 95 ve üzerinde oldu" şeklinde konuştu.

Türkiye pazarında büyüme

Türkiye pazarında kısa sürede büyük yol kat ettiklerini söyleyen Karaca, "İstanbul'da kiralık dairelerin yaklaşık yüzde 20'sinin eşyalı olarak kiralandığını görüyoruz. Fakat Blueground'ın sunduğu standartta eşyalı daire hizmetleri olarak bakıldığında bu oran yüzde 1'i geçmiyor. İlk zamanlar ayda 5-6 yeni daire eşyalandırıp kiraya  verirken bugün ayda minimum 15 daire kiralayıp eşyalandırıyoruz. Önümüzdeki 6-7 aylık sürede ise bunun minimum 20 daireye çıkmasını ve doluluğumuzu da yüzde 95'in üzerinde koruyarak ayda 15-20 daireyi portföyümüze katacağımızı öngörüyoruz" dedi.

Eşyalı evleri kimler tercih ediyor

Eşyalı evleri tercih eden kişileri söyleyen Karaca, "Global firmaların üst düzey yöneticileri, profesyonel sporcular, uluslararası yardım kuruluşlarının üst düzey yöneticileri, konsolosluk görevlileri, son olarak da kaliteli mobilya ve hizmet arayan yalnız buna vakti olmayan Türk müşteriler eşyalı kiralık evleri tercih ediyor. Yaş aralığına baktığımızda ise çalışan genç profesyoneller yani 26 ile 35 yaş arası kişileri söyleyebiliriz" diye konuştu.

Göktürk'te 25 daire kiraladık

Maslak, Arnavutköy, Bebek, Ulus, Etiler, Beşiktaş, Esentepe, Gayrettepe bölgesinde 180 evle hizmet verdiklerini belirten Karaca, 3. Havalimanı inşaatı sırasında 25 ev daha kiralayıp eşyalandırdıklarını belirtti. Karaca, "Normalde faaliyet göstermediğimiz Göktürk'te 25 daire kiralayıp inşaat firmasının mühendislerini bu evlere yerleştirdik. İlerleyen dönemlerde havalimanında çalışacak yabancı ve Türk misafirlerin talebi artıracağını düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.

Türk mobilyası dünyaya açıldı

Türkiye'nin bütün dünyaya mobilya gönderdiğini anlatan Global Dizayn ve Tedarik Zinciri Direktörü Kurtuluş Cumhur Korkmaz da, "Bütün dünyanın tedariki Türkiye'den yapılıyor.Türkiye hem çok erişilebilir hem de çok kaliteli bir mobilya habı. Bu anlamda Los Angeles'da, New York'ta, Atina'da, Dubai'de herhangi bir blueground dairesindeki eşyalar Türkiye'den gidiyor. Biz Anadolu'nun dört  bir yanında yüze yakın tedarikçi ile çalışıyoruz. Bu bizim için bir gurur kaynağı. Birçok küçük ölçekli mobilya tedarikçisini bizimle büyütmeyi amaçladık. Türkiye'nin dört  bir yanına istihdam sağlıyoruz. 9 farklı şehirde yer alan bin 100 dairenin eşyası Türkiye'den ihraç ediliyor. Ayda 15 ila 20 konteynır eşya gönderiyoruz. Mobilya cenneti Bursa ve İnegöl ile çalışıyoruz. Halılarımız Denizli, Isparta, Konya ve Karaman'dan, aydınlatma için  İzmir  ve Antalyalı tedarikçilerimiz ile çalışıyoruz. Afyon'da mermer üreticimiz var" açıklamasında bulundu.

İhracat 2 kat artacak

Blueground Türkiye'nin 2017'de küçük bir proje ile başladıklarını hatırlatan Korkmaz, şu şekilde konuştu: "İlk yıl 4 milyon liralık bir ihracatımız olmuştu. 2018 hedefimiz 10 milyon lira idi. Ancak biz bunu ilk 6 ayda gerçekleştirdik. Hedefimizin üstüne çıkıp yılı 20 milyon lira ile kapatacağız. Önümüzdeki yıl ise 35-40 milyon liralık bir ihracat öngörüyoruz. Uzun dönem hedefimiz ise bu rakamları çok daha yukarı taşıyabilmek ve kaliteli Türk mobilyasını farklı lokasyonlardaki tüm kiracılarımızın kullanımına sunmak."


Geri Dön