Evde bakım maaşı ödemeleri hesaplara yattı! Evde bakım maaşı almak için aranan şartlar neler? Nereye başvurulur?
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından, Mart ayı için evde bakım paraları hesaplara yatırıldı. Peki kimler evde bakım maaşı alabilir? Nereye müracaat yapılır?
EVDE BAKIM MAAŞI İÇİN HANGİ ŞARTLAR GEREKİR?
Bakım maaşı bağlanması için 3 şart aranıyor.
1. Engelli kişinin sağlık raporunda “ağır engelli’’ kısmının işaretli olması gerekiyor.
2. Eve giren her türlü gelirin toplanıp kişi sayısına bölünmesinde, kişi başı gelirin asgari ücretin üçte ikisinin altında gelir olması gerekiyor. Bu miktar 2019 yılı için 1219.35 lira olarak biliniyor.
3. Sosyal hizmetler yetkililerinin gerçekleştirdiği incelemede, kişinin bakıma ihtiyaç olduğu tespit edilirse bakım maaşı bağlanıyor.
EVDE BAKIM MAAAŞI MÜRACAAT NEREYE VE NASIL YAPILIR?
Evde bakım maaşı başvurusu illerde bulunan Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne, ilçelerde Sosyal Hizmet Merkezlerine gerekli belgelerle yapılıyor. Engelli bireyin yakını başvuruda bulunabilir.
MÜRACAAT İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELER NELERDİR?
Evde bakım maaşı başvurusu için; Başvuru dilekçesi, Engelli kişinin engelli raporu, Engelli kişinin ve bakımını üstlenecek kişinin kimlik fotokopisi ve aslı, Engelli kişiye ait iki adet resim, İkametgah adres belgesi, Engelli kişi okuyorsa eğitim belgesi, Hanede yaşayanların gelir durumunu gösterir maaş bordrosu, Mal durumunu gösterir belgeler, Engelli birey için vasi kararı varsa vasi belgesi, anne ve baba boşanmış ise mahkeme kararı ile başvuruda bulunulabilir.