23 / 12 / 2024

Ferrari yine heyecan yaratacak özel serisini tanıttı: SF90 XX Stradale, SF90 XX Spider...

Ferrari yine heyecan yaratacak özel serisini tanıttı: SF90 XX Stradale, SF90 XX Spider...

Ferrari, SF90 Stradale altyapısını kullanan sınırlı sayıda üretimini yapacağı yeni özel seri SF90 XX Stradale ile SF90 XX Spider modellerini Fiorano Pisti’nde görücüye çıkardı.



Ferrari, SF90 Stradale altyapısını kullanan sınırlı sayıda üretimi yapılacak yeni özel seri SF90 XX Stradale ile SF90 XX Spider modellerini tanıttı. 

Açılabilir sert bir tavana sahip olan versiyonu SF90 XX Spider599 adet, SF90 XX Stradale 799 adet üretilecek.

Yeni V8 motorlu PHEV ikili, Ferrari'nin yol modellerinin performansını yeni seviyelere çıkaran özel versiyon konseptinin en son ve en uç örneğini ortaya koyuyor. Ürün gamındaki süper otomobil SF90 Stradale'yi baz alan SF90 XX Stradale 799 adet SF90 XX Spider ise 599 adet üretilecek.

Ferrari yine heyecan yaratacak özel serisini tanıttı: SF90 XX Stradale, SF90 XX Spider...

İKİ FARKLI PROGRAM MÜHENDİSLİK KONSEPLERİNİ BARINDIRIYOR

Son 20 senede geliştirilen özel seriler programında, 488 Pista ve 812 Competizione gibi modellerin pek çoğu Ferrari ürün gamında hızla referans noktası olarak kabul edildi. XX programı ise Ferrari’nin yine son 20 senede seçkin bir grup uzman sürücüye yol onayı olmayan, fakat pistte limitleri zorlayan ekstrem otomobiller sağlamak için geliştirildi. Programa en son eklenen FXX-K EVO dâhil olmak üzere tüm modeller büyük bir başarı kazandı. Ferrari her 2 alandaki deneyimlerinden yola çıkarak, 2 farklı programın mühendislik konseptlerini en üst düzeyde ortaya koyan yol onaylı bir otomobil yaratmaya karar verdi. 

SF90 XX STRADALE İLE SINIRDA SÜRÜŞ DENEYİMİ

SF90 XX Stradale, SF90 Stradale'nin etkileyici olan pist ve sınırlarda sürüş deneyimini yeni bir seviyeye çıkarıyor. SF90 XX Stradale tasarlanırken, SF90 Stradale'in hibrit sisteminin tüm işlevlerini korurken aynı zamanda maksimum sürüş keyfi sağlayan, şimdiye kadarki en yüksek performanslı Ferrari yol otomobilinin üretilmesi hedeflendi. 

SF90 XX Stradale, SF90 Stradale ve SF90 Spider modellerinde de kullanılan PHEV güç-aktarma sisteminden faydalanıyor. Bu sistemde içten yanmalı V8 motoru, ikisi ön aksta ve biri arkada motor ile şanzıman arasında olmak üzere üç elektromotor destekliyor. Bu konfigürasyon SF90 Stradale'e kıyasla +30 cv daha fazla olmak üzere maksimum 1030 cv güç sunuyor ve tamamen yeni bir performans seviyesi belirliyor. 

Ferrari yine heyecan yaratacak özel serisini tanıttı: SF90 XX Stradale, SF90 XX Spider...

F50 günlerinden bu yana bir yol Ferrari'sinde ilk kez 250 km/s'de 530 kg bastırma kuvveti sağlayan sabit bir arka spoyler kullanılıyor. Bununla birlikte diğer yeni aerodinamik çözümler performansı tamamen yeni bir seviyeye taşıyor. SF90 XX Stradale'ye güç sağlayan F154FB motor için SF90 Stradale’nin güç ünitesi başlangıç noktası olarak kullanıldı ve çok sıradışı bir seviyeye taşındı. Orta-arka konumlu V8 turbo motor 797 cv kullanıma sunarken, emme ve egzoz kanallarının revize edilmesiyle verimlilik ve yeni pistonlarla yanma odasının özel olarak işlenmesiyle sıkıştırma oranı artırıldı. İkincil hava sisteminin kaldırılması, önceki uygulamaya kıyasla motorun ağırlığını 3,5 kg azalttı. SF90 XX Stradale'in motor sesi ise otomobilin yarışçı ruhunu en üst düzeye çıkartacak şekilde yeniden tasarlandı.

Ferrari yine heyecan yaratacak özel serisini tanıttı: SF90 XX Stradale, SF90 XX Spider...

SF90 Stradale gibi, SF90 XX Stradale de biri içten yanmalı motor ile şanzımanın arasında ve ikisi ön aksta olmak üzere üç elektromotora sahip. Bu örnekte, bir Ferrari yol otomobilinde ilk olan patentli ekstra takviyeli araç dinamiği mantığı sayesinde maksimum 233 cv güç sağlıyorlar. SF90 XX Stradale'in yüksek performanslı lityum-iyon bataryası, üç motoru besleyerek tamamen elektrikli sürüş modunda 25 km menzili sunuyor. İçten yanmalı motor kapalıyken, ön motorlar araca maksimum 135 km/s hız sağlıyor.

Flavio Manzoni liderliğindeki Ferrari Tasarım Merkezi tarafından tasarlanan SF90 XX Stradale, SF90 Stradale'in temelini oluşturan mühendislik ilkelerini bünyesinde barındırıyor ve onları yeni uç noktalara taşıyor.SF90 XX Stradale, SF90 Stradale'in en ekstrem versiyonu olarak pist otomobili ile yol kullanımı için tip onayı alabilecek tasarım özelliklerini harmanlıyor. Özel bir versiyon olmanın ötesinde Ferrari pisti teknolojisini, aerodinamik verimliliğini ve gücünü yollara aktaran fabrika kapılarından çıkan ilk XX modeli olma özelliğini taşıyor.

SF90 XX Stradale'in iç tasarımında ise temel ilke, ağırlıktan önemli ölçüde tasarruf sağlayan ama aynı zamanda Ferrari’nin yarışçı kimliğini vurgulayan kokpit çözümleri oldu. Ana alanlarda ağırlıklı olarak teknik kumaşlar ve karbon fiber kullanıldı. Yarış dünyasından ilham alınarak, ön konsolun üst kısmı Alcantara® deri ile alt kısmı ise teknik kumaşla kaplandı. 

Ferrari yine heyecan yaratacak özel serisini tanıttı: SF90 XX Stradale, SF90 XX Spider...

EN VERİMLİ AERODİNAMİK PERFORMANS

SF90 XX Stradale Ferrari tarihindeki herhangi bir yol otomobilindeki en verimli aerodinamik performansa sahip. Bu da onu sadece LaFerrari süper otomobiliyle karşılaştırılabilir kılıyor. SF90 Stradale'in maksimum bastırma kuvvetini iki katına çıkararak yol tutuşunu iyileştiriyor. Böylece Fiorano'da gözle görülür şekilde daha hızlı bir tur süresi sağlıyor. Maranello'nun yarış deneyimi ile elde edilen bu sonuca, daha yüksek maksimum güçle başa çıkmak üzere motor bölmesinin yanı sıra termal ve elektrikli bileşenler için soğutma akışı yönetiminin yeniden tasarlanmasıyla ulaşılıyor. İmza niteliği taşıyan arka sabit kanatın oluşturduğu basınç alanı ise karmaşık ve karşı basınç sistemleriyle etkileşime girerek, aerodinamik verimliliği daha da arttırıyor.

SF90 XX Spider ise SF90 XX Stradale ile aynı gelişmiş aerodinamik çözümlerden yararlanıyor. Ayrıca özel olarak geliştirilen kokpit hava akışı mükemmel yolcu konforunu garanti ediyor.

Ferrari Tasarım Merkezi’nin otomobilin arkasında yaptığı değişikliklerle, Ferrari geleneğinin çok sevilen bir unsuru olan uçan payanda, aracın ön tarafındaki ok temasıyla kusursuz bir şekilde birleşiyor. Böylece ilk bakışta tanınan bir mimari ortaya çıkıyor. Bu görsel etki gövdeyi öne doğru uzatarak, araca SF90 XX Stradale'den tamamen farklı bir görünüm kazandırıyor. Tavan kapalı kullanımda, takla barları sorunsuz bir şekilde çatı yapısına bağlanıyor. Takla barları gibi tavan da karbon fiber ve Ferrari Açılabilir Sert Tavan (RHT) mekanizması sayesinde, araç 45 km/s hıza kadar hareket halindeyken de sadece 14 saniyede açılabiliyor. Bu durum da kullanıcının her türlü hava koşulunda aracın keyfini en üst düzeyde çıkarmasına imkân sağlıyor.

Ferrari yine heyecan yaratacak özel serisini tanıttı: SF90 XX Stradale, SF90 XX Spider...

7 YIL BAKIM

Ferrari'nin benzersiz kalite standartları ve müşteri hizmetleri odaklı yaklaşımı SF90 XX Stradale ve SF90 XX Spider ile sunulan uzatılmış yedi yıllık bakım programının temelini oluşturuyor. Tüm ürün gamı için dünya genelindeki tüm pazarlarda ve resmi bayilerde geçerli olan program, otomobilin ömrünün ilk yedi yılı boyunca tüm düzenli bakımları kapsıyor. Ferrari otomobillerini yıllar boyunca en yüksek performans ve güvenlik seviyesiyle kullanma olanağı sağlayan bu özel program ikinci el Ferrari sahiplerine de sunuluyor.

Yeni eğitim öğretim yılı için sil baştan düzenlemeler geliyor! Devamsızlığa af yok, açık liseye geçişler zorlaşacak

Yeni Huawei MateBook serisinde indirim fırsatları başladı! Online Mağaza’ya özel 1.000 TL indirim imkanı!

Prof. Dr. Hasan Sözbilir'den Marmara depremi açıklaması: Yakın zamanda olursa Marmara'ya kıyısı olan tüm iller etkilenir


Geri Dön