Fiyatı en çok azalan ürün belli oldu! Maç severler hayata küstü
Eylül ayına girdik ama Ağustos ayında eğlence alanındaki harcamalarda en çok pahalanan etkinlik biletinin en olduğunu merak ediyor musunuz? Maç severler hayata küstü. Çünkü Ağustos ayında en çok fiyatı artan harcama maç giriş bileti oldu.
Maç giriş biletinin ücreti yüzde 90.90 oranında arttı. Peki fiyatı en çok azalan ürün ne? Bu sorunun cevabı şeftali. Şeftali fiyatında Ağustos ayında yüzde 32.39 oranında azalma var.
Verileri İstanbul Ticaret Odası (İTO) açıkladı. Geçtiğimiz ay yani Ağustos ayında bir önceki ay ile kıyaslandığında fiyatı en fazla artan ve azalan ürünleri duyurdu. İstanbul Ticaret Odası’nın açıkladığı İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi’nde 242 ürün yer aldı, bu 242 üründen 106’sının perakende fiyatı arttı. 23 ürünün fiyatı azalırken, geri kalan 113 ürünün ise fiyatı aynı kaldı, değişmedi.
Ağustos ayında kültür, eğitim ve eğlence harcamalarında durum ne oldu? Bu sorunun cevabı da yine İTO’nun açıkladığı İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi’nde yer alıyor. Yüzde 90.90 oranındaki artışla fiyatı en çok artan harcama maç giriş bileti oldu. Otelde konaklama ücreti de yüzde 22.15 arttı.
Peki kültür, eğitim ve eğlence dışındaki alanlarda fiyatı artan ürünler neler? Ulaştırma ve Haberleşme Harcamaları başlığı altında incelediğimizde mektup gönderme ücreti yarı yarıya yani yüzde 50 oranında zamlanırken gıda harcamalarına baktığımızda ise limonun fiyatının yüzde 28.09 oranında arttığı görülüyor. Yine gıda harcamalarında fiyatı artan ürünlerden biri de salça… Salçanın fiyatında yüzde 24.10 oranında artış olduğu ortaya çıktı. Soğan fiyatındaki artış oranı yüzde 19.71 olarak çıkarken, bamyanın fiyatı ise yüzde 17.96 oranında artmış.