01 / 09 / 2024

Frankfurt fuarında 950 metrekarelik Vitra şovu

Frankfurt fuarında 950 metrekarelik Vitra şovu

Eczacıbaşı Yapı Grubu markalarından Vitra, Frankfurt'ta dünya devleriyle aynı katta rekabet etti. Fuarda `dünya markası olma hedefi'nin altı çizildi



Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, başta Vitra olmak üzere bu alandaki ürünleriyle 1982 yılından bu yana katıldığı Frankfurt Fuarı'nda bu yıl adeta çıkarma yaptı. İlk katıldığı yıllarda toplam 12 metrekarelik standı buluna firma, bu yıl 950 metrekarelik stant ile fuarda rakiplerine adeta meydan okudu.
1970'li yıllardan bu yana bu fuara geldiğini söyleyen Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, "O dönemlerde bu fuara katılmayı bile düşünmezdik. 1982'de ilk kez fuara katıldık. Standımız 12 metrekareydi. Şimdi 950 metrekare. O dönemden bu döneme katıldığımız fuarlar Vitra'nın gelişimini gösteren bir seri olabilirdi" dedi.
Bülent Eczacıbaşı ile birlikte holdingin CEO'su Erdal Karamercan, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç ile grubun genel müdürü Haluk Bayraktar'ın da katıldığı ISH Frankfurt, banyo, bina, enerji ve havalandırma teknolojileri sektörlerinin nabzını tutan, tasarım trendleri ve enerji tasarrufu üzerine yoğunlaşan en önemli uluslararası organizasyon olarak kabul ediliyor.

Marka gücüne bakılmalı
Vitra, Avrupa'nın en büyük üç markası arasına girmeyi hedeflediğini açıkladı. Hüsamettin Onanç, "Avrupa'da altıncı sıradayız. Hedefimiz üç yıl içinde Avrupa'da ilk üçe girmek" dedi. Eczacıbaşı CEO'su Erdal Karamercan da, "Aslında bu sıralama net satışlara göre yapılıyor. Satış, tek başına başarı kriteri olmaya yetmez. Aksi halde, Çin'in bütün şirketleri, satışlar nedeniyle dünya lideri çıkabilir. Markaların gücüne, değerine de bakmak lazım. Vitra'nın dünya markası olma yolunda attığı adımların yararı, krizde daha iyi ortaya çıkacak" diye konuştu.

Eczacıbaşı: Şirket alabiliriz
Önce Engers ve Villeroy&Boch'un karo bölümünü ardından Burgbad'ı alan Eczacıbaşı, satın almalara devam edileceğinin mesajlarını verdi. Bülent Eczacıbaşı, "Büyüme stratejilerimiz içinde marka ve şirket alımları var, fırsatları değerlendireceğiz. Ancak kriz nedeniyle adımlarını dikkatli atacağız" dedi.
Hüsamettin Onanç da, "Türkiye'den bir dünya markası çıkacaksa bu Vitra olacaktır. Çünkü banyoya ilişkin ürünler, hamam geleneğinden gelmemiz, topraktan yapılan ürünlerin Anadolu'da çok eski medeniyetlere dayanması gibi nedenlerle Türkiye'ye çok uygun. Bu konuda bir dünya markası çıkması da çok normal olacaktır" şeklinde konuştu.

Bruce Willis, yeni filmi için Vitra istedi
ABD'li ünlü oyuncu Bruce Willis, vizyona girmeyen yeni filmi için Vitra ürünlerini istedi. Willis, yeni filminde ünlü tasarımcı Ross Lovegrove'un tasarladığı MOD serisini kullanacak.
Vitra Pazarlama Müdürü Berna Erbilek, dünyaca ünlü tasarımcı Ross Lovegrove'un kendileri için tasarladığı MOD serisi ürünlerin Bruce Wills'in rol alacağı yeni filmde kullanılacağını söyledi. Willis'in ürünü internetten görerek istediği öğrenildi.
Dünyaca ünlü İngiliz tasarımcı Ross Lovegrove ile dünyada Vitra'ya bakışın değiştiğini belirten Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, "Ross ile en prestijli showroom'lar girmeye başladık. Globalleşmemize katkısı çok oldu. Vitra algısı değişti" şeklinde konuştu.

Milliyet

Geri Dön