30 / 04 / 2024

Gayrimenkulde arz ve talep dijitale kayıyor!

Gayrimenkulde arz ve talep dijitale kayıyor!

Teknolojideki hızlı gelişme birçok sektörde olduğu gibi gayrimenkul sektöründeki trendleri de etkiliyor. Hürriyet Emlak Projeland ve Homsters CEO'su Andrew Olejnik, "Gayrimenkulde arz ve talepte hızlı bir şekilde dijitale kayış gözleniyor" diyor.



Teknoloji dünyasındaki hızlı gelişim birçok sektörde olduğu gibi gayrimenkulde de trendlerde değişime neden oluyor. Google'da dünya genelinde her gün 5 milyardan fazla arama yapılıyor. Sosyal medya mecralarını milyarlarca insan kullanıyor. Türkiye'de 54,3 milyon internet kullanıcısı var ve günde yedi saatimizi internette geçiriyoruz. Türkiye'de hanehalkının bilgisayar kullanım oranı yüzde 97,2 civarında. Ülkemizde 59 milyon civarında akıllı telefon sahibi bulunuyor.

Artık dijitalleşmiş bir tüketici profiliyle karşı karşıyayız.

Ekonomist Dergisi'nden Levent Gökmen Demirciler Hürriyet Emlak Projeland ve Homsters CEO'su Andrew Olejnik ile dijitalleşen dünyada gayrimenkul sektöründe değişen trendlerini konuştu;

Gayrimenkulde arz ve talep dijitale kayıyor!

1-) Dijitalleşme nedeniyle konutta geleneksel pazarlama önemini kaybediyor mu?

Gayrimenkulde hem arz hem de talep tarafında hızlı bir şekilde dijitale kayış gözleniyor. Dijitalleşme müşteri kitlesini de değiştiriyor. Gayrimenkul satın almasında araştırmaların yüzde 92'si internette başlıyor.

Bu aramaların yüzde 73'ü ise mobilde gerçekleşiyor. Akıllı cihazlar ile büyüyen Z kuşağı 10 yıl sonra alıcı pozisyonuna gelecek. Bu nedenle konut üreticileri hedef kitlelerine hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilmek için pazarlamada dijital tarafa kayıyor. Dolayısıyla artık teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte geleneksel pazarlama yöntemleri eski önemini yitirirken, dijital pazarlama ön plana çıkıyor. Çünkü dijital pazarlama hedef kitleye daha hızlı ulaşım sağlaması ve maliyet avantajı nedeniyle konut sektöründe hem konut alıcılarının hem de konut üreticilerinin işini kolaylaştırıyor. Dijitalde olmak yetmiyor. Dijitalde hangi kanalda, hangi yöntemle olmak gerektiğini de doğru tespit etmek lazım. Bu da uzmanlık gerektiriyor.

2-) Projeland olarak siz neler yapıyorsunuz?

Doğan Holding yatırımıyla kurulan Hürriyet Emlak Projeland,Hürriyet Emlak ve uluslararası gayrimenkul teknoloji firması Homsters işbirliğiyle hayata geçirildi. Hürriyet Emlak Projeland, konut projelerini ve potansiyel alıcıları aynı çatı altında birleştiren bir 'sıfır konut' pazarlama ve satış platformu. Şubat 2018'de kurulduk ve şu anda platformumuzda 5 bin adet güncel konut projesi yer alıyor. Böylece 'sıfır konut' alacaklar için bir rehber konumundayız.

3-) Konut alıcılarına ve inşaat şirketlerine ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz? 

Kullandığımız yapay zeka ve makine öğrenme teknolojisiyle aktif konut arayışındaki site ’ ziyaretçilerini ve uygun pazarlama kanallarındaki konut alıcılarını nokta atışıyla tespit ederek bu kişileri tercihlerine uygun projelere yönlendiriyoruz. Konut projelerine potansiyel alıcı yönlendiren bir fabrika gibi çalışıyoruz. Proje sahiplerinin taleplerine göre uygun potansiyel konut alıcılarını ilgili kanallarda belirleyerek projelere yönlendiriyoruz. Müşterilerimiz potansiyel müşterileri online kanallarda bulmak için harcayacakları zamandan ve maliyetten tasarruf edip konut satışlarına odaklanıyorlar. Potansiyel müşteriye ulaşmak için harcanan zamandan yüzde 50'ye varan oranda tasarruf sağlıyoruz.


Geri Dön