07 / 08 / 2024

Gayrimenkulde teknolojinin önemi artıyor!

Gayrimenkulde teknolojinin önemi artıyor!

Metal Yapı Konut Genel Müdürü Akın Karaali, tüm projelerde yüksek teknolojiyi kullanmaya özen gösterdiklerini söylüyor...



Bugüne kadar 17 projeyi bitiren ve hala 11 proje üzerinde çalışmalar yürüten Metal Yapı Konut, tüm projelerinde ileri teknolojiyi kullanmaya özen gösteren bir şirket.

 

Metal Yapı Konut Genel Müdürü Akın Karaali sektörde pek çok proje olduğunu hatırlatarak, tüm projelerinde fark yaratacak ve hayatı kolaylaştıracak her türlü teknolojiyi kullandıklarını söylüyor. Her yıl yüzde 20 büyüme hedefinde olduklarından da bahseden Karaali, Ukrayna’ya yatırım yapma planlarından da söz ediyor.

 

1980 yılında Ömer Saçaklıoğlu tarafından kurulan Metal Yapı Konut A.Ş çatısı altında bugün inşaat, akaryakıt, enerji, gıda, eğitim, perakende, AVM işletmeciliği ve otelcilik dahil olmak üzere 7 ana sektörde 20 aktif şirket bulunuyor.

 

Gayrimenkul, ofis ve AVM projeleri ile dikkat çeken Metal Yapı Konut’un İstanbul’un en önemli merkez lokasyonlarmda bugüne kadar bitmiş toplam 17 inşaatı devam eden 7 planlaması başlayacak 4 projesi mevcut.

 

Ekonomist Dergisi'ne göre 2017’de büyüme hedeflerinin yüzde 20, satış hedeflerinin ise 2 milyar TL olduğundan bahseden Metal Yapı Konut Genel Müdürü Akın Karaali, bugüne kadar yaklaşık 1 milyar doların üzerinde yatırım gerçekleştirdiklerinin altını çiziyor. Tüm projelerde yüksek teknolojiyi kullanmaya özen gösterdiklerinin üzerinde duran Karaali, üretimde verimliliği artırdığı, üretim süresini kısaltığı ve maliyet avantajı sağladığı için robotlar ve 3D yazıcıların, inşaat sektöründe de sıkça kullanılır hale geldiğini hatırlatıyor. Karaali ile şirketin hedeflerini ve sektördeki dijital trendleri konuştuk.

 

1- Öncelikle Metal Yapı Konut’un bugün geldiği noktayı  anlatıp gelecek hedeflerinden bahsedebilir misiniz?


Mevcutta devam eden 7 projemiz var ve bu projeler yaklaşık 2 milyon m2 inşaat alanına sahip. Projelerin yatırım değeri ise 1,75 milyar dolar. Başlayacak olan 3 büyük projemiz var. Ulus Belvedere Residence’m yaklaşık 350 milyon dolar yatırım değeri var. Zekeriyaköy projemizin yaklaşık 300 milyon dolar, Göktürk 2b alanlarının ise yaklaşık 150 milyon dolar yatırım değeri bulunuyor.

 

Yurtdışmda ise Ukrayna’da yatırım yapmayı planlıyoruz. Orada kendi arazilerimiz var ve bu bölgeye yatırım yapacağız.

 

2017’de büyüme hedefimiz yüzde 20, satış hedefimiz ise 2 milyar TL. Bugüne kadar yaklaşık 1 milyar doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Şirketin önümüzdeki 5 yıl içerisinde planladığı projeler ve arsa stoku ile hedefi ise 2,5 milyar dolar ciroya ulaşmak. Her yıl yüzde 20 büyümek istiyoruz.

 

2- Sektörünüzdeki dijital trendler konusunda bilgi verir misiniz?

 

Günümüzde her alanda olduğu gibi gayrimenkul sektöründe de teknolojinin önemi her geçen gün yükseliyor. Endüstri 4.0 bizim sektörümüzde de etkisini gösteriyor. Üretimde verimliliği artırması, üretim süresini kısaltıldığı ve maliyet avantajı sağladığı için robotlar ve 3D yazıcılar, inşaat sektöründe de sıkça kullanılır hâle geldi.

 

İnşaat sektöründe de kullanılan SAM isimli robotik sistem, tuğla örme işlemini bir insandan 6 kat daha hızlı bir şekilde yapabiliyor. ABD genelinde aktif olarak kullanılan bu uygulamanın bu yıl İngiltere pazarına da girmesi bekleniyor. Yine dünya çapındaki bir inşaat firması, artık üç boyutlu yazıcılarla ev üretmeye hazırlanıyor. Böylelikle yaklaşık 250 metrekarelik bir ev, 20 saat gibi bir sürede inşa edilebiliyor.

 

3- Sizin cephenizde son dönemin dijital trendleri neler?


Biz tüm projelerimizde yüksek teknolojiyi kullanmaya özen gösteriyoruz. Gerek akıllı ev teknolojisine sahip konut projelerimiz Blue Lake ve KemerlifeXXIlI projelerimizde, gerekse A’dan Z’ye high-tech özelliklerle donatılan ofis projemiz İstanbul Tovver 205’te hayatı kolaylaştıracak her türlü imkanı sunuyoruz.

 

Konut projelerimizde kullandığımız kabloya ihtiyaç duymayan Zyxel sinyal sistemi, banyonuzda bulunan redaktörler aracılığıyla su baskını olduğunda ya da duman ve ısı algıladığında alarm veriyor. Aynı zamanda dışarıda ya da evdeyken akıllı telefonunuzdan aydınlatma, ısıtma, soğutma gibi konforu ve güvenliği sağlayan birtakım ayarlar yapabiliyorsunuz. İstanbul Tovver 205, Türkiye’nin nefes alan cepheye sahip tek yüksek katlı ofis binası. "Trickle Vent” cephe sistemine sahip projemizde, bina otomasyonuyla tam entegre özel cephe havalandırma sistemi ofislerin taze hava almasını sağlarken dışarıdaki gürültüyü de içeriye almıyor. Bu özelliğiyle doğal hava sağlayan İstanbul Tovver 205’te bugüne kadar Türkiye’de yaşanan "Hasta Bina Sendromu”nun önüne geçilmiş oluyor. Bununla birlikte maksimum ışık, minimum enerji geçirgenliğine sahip ultra-clear cam yapısı, tasarruf avantajıyla farkını ortaya koyuyor. İris okuyucu boy turnikeler ile otoparklarda yüksek güvenlik önlemi sağlıyor. 25 saniye maksimum bekleme süresi ve 8 m/s hızıyla Burj Halifa’dan sonra dünyanın, Türkiye’nin ise en hızlı Double Deck asansörleri, iş hayatında büyük zaman kazandırıyor.

 

4- 2017 yılında dijital alana ne kadarlık yatırım yaptınız? Önümüzdeki dönemde bu alana ne kadarlık yatırım yapmayı planlıyorsunuz?

 

Şirketimiz 2017 yılında dijital alana yaklaşık 1 milyon TL yatırım yaptı. Önümüzdeki dönemde de 1 milyon 250 bin TL’lik yatırım yapmayı planlıyoruz.

 

5- Dijitalin yatırımlardan aldığı payda son dönemde nasıl bir değişim var? Bu pay artıyor mu?


Dijitalin yatırımlardan aldığı pay giderek artıyor. Hem reklamlar, hem müşterilerin talepleri dijitale doğru kayıyor. Dijitalin payının önümüzdeki dönemde de çok büyük yüzdelerle artacağına inanıyorum.

 

6- Sektörü etkileyecek yükselen eğilimler neler?


Sektörümüzde çok fazla proje var. Dolayısıyla alıcı talepli bir piyasa var. Sektörü etkileyecek yükselen eğilimlere baktığımızda konfor eğilimleri ile müşteri tarafından gelen birtakım ihtiyaçlar olduğunu görüyoruz. Bu ihtiyaçlar, akıllı ev sistemleri gibi, VRV ısıtma soğutma sistemleri gibi özellikle sosyal alanların genişliği ve konforu gibi eğilimler. •


“YENİ NESİL İLETİŞİM ARAÇLARINA ÖNEM VERİYORUZ”


Metal Yapı Konut’un mobil, sosyal medya ve dijital yatırımlarının sonuçları hakkında da konuşan Akın Karaali, bu konuda şunları söylüyor:

 

“Online pazarlama stratejimizde sosyal medya gibi yeni nesil iletişim araçlarına büyük önem veriyoruz. İnstagram ve Facebook üzerinden gerek içerik paylaşımı gerekse reklam çalışmalarımız devam ediyor. Kurumsal web sitemizin yanı sıra projelerimize özel Türkiye’de ve Ortadoğu’da özel mikro web sitelerimiz yayında. Bununla birlikte projelerimizin dijital dünyada daha kolay keşfedilmesi için arama motorlarında ilk sıralarda yer alması gerekiyor. Bu çalışmalarımız da devam ediyor. Yine datamızdaki müşterilerimize projemizle ilgili gelişmeleri aktardığımız ve mobil cihazlarla da entegre e-mail çalışmaları sayesinde onlarla güçlü bir etkileşim içindeyiz.”

 


Geri Dön