Gider ayak duyurusu yapıldı! Netflix 3.0 geliyor
Netflix'in kurucu ortağı ve şirketin 25 yıllık tarihi boyunca CEO'su Reed Hastings, Perşembe günü sahneden çekileceğini duyurdu. Önce Gişe Rekortmeni'ni öldüren ve ardından kablolu TV'nin yavaş yavaş kan kaybetmesine neden olan şirket için bir dönemin sonu olacak.
Bu, belki de uzun zaman önce gelen bir son. Netflix bir zamanlar akış alanında tek başınaydı, ancak 2023'ün başında Disney+ ve HBO Max gibi yayıncılar ve TikTok ve YouTube gibi video platformlarının işgal ettiği karmaşık bir manzarayla karşı karşıya. Stranger Things ve Wednesday gibi göze çarpan orijinal hitleriyle selamlanan Netflix'in görünüşte bitmeyen orijinal içerik akışı da son yıllarda kaliteden çok niceliği vurguladığı için eleştirildi. Artan rekabet ve işaretlenen içeriğin bu birleşimi, şirketin büyümesini yavaşlatan çalkantılı bir 2022'ye yol açtı.
Ancak Hasting'in ayrılması, Netflix'in abonelerini ve stok değerini hızla kaybettiği bir yıl öncesine göre hala daha iyi durumda olduğunu gösterebilir. Akış devi, müşterilerin reklam izlemeyi kabul etmeleri halinde Netflix içeriği akışı için daha az ödeyebilecekleri yeni bir teklif geliştirdikten sonra Kasım ayında ani bir dönüş yaptı .
Halihazırda Hasting'in eş CEO'su olan Ted Sarandos'a şimdi eş CEO olarak Netflix'in baş ürün ve operasyon sorumlusu Greg Peters katılacak. Netflix'in yeni bir yinelemeye geçişini denetleyecekler: Postayla gönderilen DVD'ler Netflix 1.0 ve Akış 2.0 ise, kesintisiz akış fenomenini bozan reklam destekli Netflix, Netflix'in üçüncü perdesi olabilir.
Omdia'da bir TV, video ve reklam analisti olan Tony Gunnarsson, reklam abonelikleri hakkında "Bu, Netflix için büyük ölçüde dönüştürücü bir değişiklik" diyor. “Reklam almaya başladığınızda, bunu bir yan iş olarak alamazsınız. Başka bir modeli tamamlayan bir şey olamaz. Çok hızlı bir şekilde işleri yapmanın baskın yolu haline geliyor.”
Hastings daha önce ve defalarca Netflix'e reklam getirme fikrini reddetmişti. Hulu, uzun süredir reklamlı akış sunuyor ve Disney+, Aralık ayında reklam destekli bir seçenek sundu (Disney aynı zamanda Hulu'nun çoğunluk sahibidir). 2019 itibariyle, Hulu izleyicilerinin yüzde 70'i reklamsız aboneliğin tüm maliyetini ödemek yerine reklam görüyordu. Ve TikTok ve YouTube hayranları zaten bir reklam yağmuruna alışmış durumda.
Birkaç yıl aradan sonra, reklamverenler kişiselleştirilmiş eğlencenize geri döndüler ve görünüşe göre orada kalacaklar.