Gültekin Grup İstanbul ve Antalya’da otel yapacak!
Erkek giyim markası Crispino’yu 25 milyon lira yatırımla yeniden ayağa kaldıran Ali Rıza Gültekin, 5 yılda 100 mağaza açma hedefinin yanı sıra İstanbul ve Antalya’da yapacağı otellerle turizm sektöründe de büyümeyi hedefliyor...
Erkek giyim markası Crispino’yu 25 milyon lira yatırımla yeniden ayağa kaldıran Ali Rıza Gültekin, 5 yılda 100 mağaza açma hedefinin yanı sıra İstanbul ve Antalya’da yapacağı otellerle turizm sektöründe de büyümeyi hedefliyor.
Erkek giyim markası Crispino 1999 yılında kuruldu. Kısa sürede tanınan Crispino’nun sahibi olan grup sıkıntıya girince marka 2012 yılında el değiştirdi. 20 yıl Avusturya’da restoran işleten ve Türkiye’ye dönerek 2000 yılında markayı satın alan Gültekin Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Gültekin’in 25 milyon liradan fazla yatırım yaparak yeniden ayağa kaldırdığı Crispino şimdi hem yurt içinde hem yurt dışında mağazalar açarak büyümeyi hedefliyor. 5 yılda 100 markayı ulaşmayı hedeflediklerini anlatan Crispino Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Gültekin, inşaat faaliyetlerinin yanı sıra turizm ve otelcilik alanlarında da yatırımlar için kolları sıvadıklarını söyledi.
-Yok olmak üzere olan bir markayı yatırım yaparak yeniden canlandırdınız... Süreci anlatır mısınız?
2003 yılında Malatyalı Akdaş Grubu tarafından kurulan Crispino, 2005 ve 2006 yıllarında gerek yurt içi gerekse yurt dışında peş peşe mağazalar açmıştı. 20’si yurt dışında olmak üzere 100 mağazaya, 70 milyon doların üzerinde de ciroya ulaşılmıştı. Markanın 2010 yılında yayınlanan reklam filmlerinde Kurtlar Vadisi’nin Polat Alemdar’ı Necati Şaşmaz’ı oynamıştı. Ancak kadın giyime de girip hızlı büyüme sonucu kontrolü kaybetmişler ve 211 yılında darboğaza girmişler. Bu sıkıntılı süreç devam ederken Crispino markasının isim haklarını aldık.
Irak’ta mağaza
-Satın almanın ardından ne değişti, neler yaptınız?
25 milyon lira yatırım yaptık. Boyner Grubu’na geçen YKM’de 15 yıl üst düzey yöneticilik yapan genel müdürümüz Günseli Oral ve ekibini transfer ettik. Koleksiyon yapısı erkek takım elbise olarak tanınırken biz hafta sonu giyilebilecek koleksiyonlara da ağırlık verdik. Mağazalara döndük işlevsel olmayan mağazaları kapattık. Yenilenme sonucu 23 mağazaya ulaştık. Bayilik ağını genişletiyoruz. Ayrıca 30 kadar corner’ımız var. Konya ve İzmit gelecek yakında.
-Yurt dışı...
Bir yandan içeride yatırımları sürdürürken, yurt dışında da büyüyeceğiz. Bu konuda çalışmalarımız sürüyor. Irak Erbil’de bir mağaza açtık. O bölgeyle ilgili başka projelerimiz vardı ancak frene bastık siyasi kargaşa nedeniyle. Rusya ile ilgili hedeflerimiz var. Almanya ve Avusturya da mağaza açmayı planladığımız ülkeler arasında. Yurt dışında 15 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.
-Bundan sonraki hedefleriniz neler olacak, yeni yatırım var mı?
2014’ü yatırım yılı olarak ilan ettik. 5 yıl içinde 100 mağazaya ulaşmış olmayı planlıyoruz. Kadın grubuna da girmeyi düşünüyoruz. Farklı bir marka ve farklı mağazalarda olmayı planlıyoruz. İki yıl sonuna bu projeyi hayata geçirebiliriz. Şimdi koleksiyon üzerinde çalışıyoruz. Yine çalışan kadın hedef kitle. 15-20 mağaza düşünüyoruz. Fason üretim yaptırıyoruz şu anda ama gelecekte üretime de gireceğiz.
İnşaatta da büyüyecek
-İnovatif ürünler yapıyorsunuz...
Kışın sıcak tutan yazın serin tutan kumaşlar var. Fuarları takip edip yeni koleksiyonlar yapıp kumaşları belirliyoruz. Piyasadaki kumaşları alıyoruz ama bir kısmını özel ürettiriyoruz. Kolay ütülenebilir, leke tutmayan ürünlere ve büyük bedene çalışıyoruz
-Sizin inşaatla ilgili yatırımlarınız da var.
12 yıldır inşaat sektöründe proje geliştiriyoruz. Silivri ve Beylikdüzü’nde konut ve iş merkezleri yaptık. Şu anda Çekmeköy’de de bir projemiz devam ediyor. Gayrimenkul alıp satmak çok genç yaşlardan beri yaptığım bir iş kolu. Bu alanda da ciddi yatırımlar yapmaya devam ediyorum.
-İnşaat alanındaki yatırım ve projeleriniz neler?
Arsa yatırımlarım var. Uygun fiyata bulduğum arazileri yatırım yapmak üzere satın alıyorum. Bugüne kadar Antalya’da küçük otel yatırımlarımız oldu. Ancak bundan sonra turizm ve otel konusunda büyüme planımız var. Örneğin İstanbul Kireçburnu’nda denize sıfır bir arsa aldık. Yanındaki arsayı da alabilirsek butik bir otel yapacağız. Orası için konut ofis ve yeme içmenin olduğu karma bir proje planlıyoruz. Benzer bir çalışmayı Antalya için de düşünüyoruz. İstanbul’daki otel daha çok iş oteli olarak planlanıyor. Ancak Antalya’daki yatırım 5 yıldızlı büyük bir tatil oteli olacak.
‘At figürü çok etkili oldu’
Crispino’nun sembolü olan at figürünün, markanın özellikle Anadolu’da ve Ortadoğu ülkelerinde sevilmesinde önemli etken olduğunu söyleyen Crispino Genel Müdürü Günseli Oral, at figürünün çok önemsendiğini söyledi. Oral “Figür, güç olarak algılanıyor. Iraklı bir yatırımcı, ‘at figürü çok etkili oldu bizim için’ demişti.
Anadolu’da takım elbise hâlâ revaçta
Anadolu’da daha çok takım elbise satılıyor. Batıya geldikçe pantolon gömlek veya pantolon tişört tercih ediliyor. Koleksiyon da renklendi, özellikle batı bölgelerde daha çok renkli kıyafetler de tercih ediliyor. Biz de tasarım konusunda böylece daha rahat çalışabiliyoruz. Siyah, lacivert ve grinin dışına çıkabiliyoruz.
Fulya Erdem/ Star