16 / 05 / 2024

1959 yılında Samatya

1959 yılında Samatya

1959 yılında Vilayet Genel Meclisi'nin toplantısında, Samatya'nın ilçe haline getirilmesi istenmiş. Fatih ilçesine bağlı, 83 bin nüfusu olan Samatya'nın ihtiyaçlarının karşılanmadığı belirtilerek, Kocamustafapaşa adında ilçe haline getirilmesi istenmiş.

1992 yılında Samatya, ''İkinci Kumkapı'' haline getirilecekmiş!

1992 yılında Samatya Meydanı'nı ''İkinci Kumkapı'' haline getirmek için 17 milyarlık proje uygulanmaya başlanmış. 9 milyarını Büyükşehir Belediyesi'nin karşılayacağı proje tamamlandığında Samatya, Kumkapı'ya rakip olacakmış.

1959 yılında İstanbul'da 2.707 yapı inşa edilmiş!

1961 yılında İstatistik Genel Müdürlüğü'nün yaptığı istatistikte, en çok yapı Konya'da inşa edilmiş. İstanbul'da ise 2 bin 707 yapı, 1 milyon 119 bin 500 metrekare üzerine inşa edilmiş.

1958 yılında Türkiye'de ayda asgari 4.386 bina inşa ediliyormuş!

1959 yılında hazırlanan bir istatistiğe göre Türkiye, dünyada yeni inşaat bakımından sondan üçüncüymüş. 1958 yılının ortalaması olarak Türkiye'de ayda 4 bin 386 dairelik yeni bina inşa edilmiş.

1959 yılında inşa edilecek olan Harbiye Sitesi'nin maketi!

1959 yılında inşa edilecek olan Harbiye sitesi 64 bin metrekare sahayı kaplayacakmış. Sitede otel, iş hanı, 5 blok apartman ve bin kişilik sinema inşa edilecekmiş.

1959 yılında Türkiye'nin en büyük oteli Taksim'de inşa edilecekmiş!

1959 yılında Türkiye'nin en büyük oteli, Taksim Belediye Gazinosu sahasında inşa edilecekmiş. 40 bin metrekarelik sahada inşa edilecek otel 16 katlı ve 425 odalı olacakmış.

1959 yılında ev kiraları sürekli yükseliyormuş!

1959 yılında İstanbul'da ev kiraları devamlı olarak yükseliyormuş. Bilhassa yeni yapılan dairelerin kiraları çok yüksekmiş. Şehirdeki istimlakler ve nüfus artışı kiraların sürekli artmasına sebep olan faktörmüş.

1959 yılında Haliç sayfiye yeri haline getirilecekmiş!

1959 yılında İstanbul Belediyesi'nin üzerinde durduğu en önemli konulardan biri Haliç'in temizlenmesi ve etrafının ıslahıymış. Haliç'in temizlenmesi ve etrafının ıslahı için 300 milyon lira harcanacakmış.

1959 yılında Araba Vapuru İskelesi Harem'e nakledilecekmiş!

1959 yılında Kadıköy'de bulunan Araba Vapuru İskelesi Harem'e nakledilecekmiş. Boşalacak yere ise en az 5 bin kişilik yolcu iskelesi yaptırılacakmış. Kurulacak iskele Altıyol'dan da görülecekmiş.

1959 yılında her dairede ayrı bir su saati bulunacakmış!

1959 yılında Belediye Meclisi'nin yaptığı bir toplantıda, binalarda her daire için ayrı bir su saati konulması karara bağlanmış. Böylece su parası ödenmesinden doğan ev sahibi - kiracı ihtilafı da ortadan kalkacakmış.

1959 yılında devredilen hazine arsalarından Belediye, 1 milyar lira kazanacakmış!

1959 yılında İstanbul'da bulunan Hazine arsaları İstanbul Belediyesi'ne devredilmiş. Bu arsaların bir kısmı ucuz fiyata satılacakmış, bir kısmına da blok apartman yaptırılarak daire daire satılacakmış.

1959 yılında en fazla Rizeliler göç ediyormuş, İstanbul'da en fazla Kastamonulu varmış!

1959 yılında hazırlanan bir istatistiğe göre Türkiye'de en fazla Rizeliler göç ediyormuş, en az göçü ise Afyon vermiş. İstanbul'da ise 31 bin tane Kastamonulu varmış.

1958 yılında inşaata 150 milyon lira para sarf edilmiş!

1959 yılında inşaat yaptıranların sayısı, 1958 yılına göre artmış. 1958 yılında İstanbul'da 684 tane ev, 644 tane apartman inşa edilmiş. Aynı yıl inşaata 150 milyon lira para sarf edilmiş.

1959 yılında sayfiye gecekondular türemeye başlamış!

1959 yılında muhtelif semtlerde sayfiye kondular türemeye başlamış. Şahışlara ait arsalar üzerine ve sayfiyelerdeki boş arsalara da inşa edilen bu gecekondular en kısa zamanda yıkılacakmış.

1959 yılında Samatya Haberi

1959 yılında Samatya

Samatya bucağının ilçe haline getirilmesi istendi.


Vilayet Meclisi'nde, Bizans devrinden kalma Samatya sokaklarına el sürülmediği belirtildi.


  Vilayet Genel Meclisi'nin dünkü toplantısında 20'den fazla üyenin imzasıyla verilen önerge Samatya bucağının ilçe haline getirilmesi teklif edilmiş ve bu teklif ilgili komisyona havale olunmuştur. Önergede, 83 bin nüfuslu Samatya'nın Bizans devrinden kalma sokaklarına bugüne kadar el sürülmediği, kanalizasyonlarının tıkalı, tenviranın yetersiz, suyunun kıt olduğu >>bugünkü kalkınma hamlesinin dışında bırakıldığı>> ileri sürülmüştür. Fatih kazasına bağlı Samatya'nın ihtiyaçlarının karşılanmadığı belirtilerek, buranın Koca M. Paşa kazası haline getirilmesi istenmiştir.

  Çatalcalı üyeler de verdikleri bir önergede, Çatalca Belediyesi'nin




elindeki elektrik motorunun son yağmurlarda bozulduğunu, halkın karanlıkta kaldığını...