10 / 05 / 2024

1962 yılında İstiklal Caddesi

1962 yılında İstiklal Caddesi

1962 yılında İstiklal Caddesi'nde bulunan rayları sökmüşler. Cadde asfaltlanacakmış ve kaldırımları da genişletilecekmiş. Ulaşım tramvayın yerine troleybüslerle sağlanacakmış. Ayrıca trafiğin tek istikamette işletilmesi etüt ediliyormuş.

1940 yılında üç okul binası 1436 lira 20 kuruşa tamir edilmiş!

1940 yılında Ankara Merkez İstiklal, Albayrak, Mimarkemal okullarının tamirleri 1436 lira 20 kuruşa yapılmış.

1952 yılında İstiklal Caddesi'nin genişletilmesi için 25 milyon lira istenmiş!

1952 yılında İstiklal Caddesi'nin genişletilebilmesi için Belediye bazı kararlar almış ve bu çalışmalar için 25 milyon lira istenmiş.

1943 yılında Eğitim Bakanlığı, tarihi Odeon binasını satın alacak!

1943 yılında Eğitim Bakanlığı, İstiklal Caddesi'nde bulunan tarihi Odeon binasını Akşam Sanat Mektebi tesis etmek üzere satın almaya karar vermiş ve bina sahipleriyle 167 bin lira üzerinden pazarlık yapmış.

1943 yılında İstanbul Belediyesi Serkldoryan'ı satın alacak!

1943 yılında İstiklal Caddesi'nde bulunan tarihi Serkldoryan binası ile müştemilatının sahipleri, Varlık Vergisi borçlarından dolayı, Emek Sİneması'nın da bulunduğu binayı Belediye'ye 1.5 milyon liraya satmak istemişler.

2003 yılında Zeki Müren'in İstanbul'daki evi satışa çıkartılmış!

2003 yılında Zeki Müren'in 1962-1968 yılları arasında yaşadığı Dördüncü Levent'teki villası satışa çıkartılacakmış. Bin 12 metrekare alan üzerine kurulu villa 1.2 trilyon lira alt değerle açık artırmaya çıkartılacakmış.

1998 yılında İstanbul'un pahalı alanları; Gümüşsuyu ve İstiklal Caddesi!

1998 yılında İstanbul Defterdarlığı'nın hazırladığı ''Arsa ve Arazi Metrekare Birim Fiyatları'' değerlendirmesine göre İstanbul'un en pahalı alanları 600 milyon lirayla Taksim ve İstiklal Caddesi olarak belirlenmiş.

1986 yılında Taksim-Tarlabaşı arası açılacakmış!

1985 yılında Taksim-Tarlabaşı arasında kalan bölümdeki 300 apartman için istimlak kararı alınmış. İstimlak çalışmalarına 1986 yılında başlanacakmış. İstimlak sonrası yol genişletilecekmiş ve İstiklal Caddesi trafiğe kapatılacakmış.

1984 yılında tarihi Tünel Taksim'e kadar uzatılacakmış!

1984 yılında tarihi Tünel Taksim'e kadar uzatılacakmış. 25 milyara mal olacak Tünel projesi, İstiklal Caddesi'nin altından Taksim'e ulaşacakmış ve Taksim Meydanı'nın altına 500 dükkanlı bir alışveriş merkezi kurulacakmış.

1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapanacakmış!

1984 yılında İstiklal Caddesi trafiğe kapatılacakmış ve caddede yalnızca insanlar gezecekmiş. 2.5 kilometre uzunluğundaki, toplam kullanım alanı 25 bin metrekare olan cadde yeşillendirilecek ve asfalt yolun tamamı sökülecekmiş.

1974 yılında Terkos Hanı tamamen yanmış!

1974 yılında İstiklal Caddesi'ndeki Terkos Palas, çıkan yangın sonucu tamamen yanmış. Yarım saatte tamamen alevler içinde kalan Han, Beyoğlu'nda panik yaratmış ve İstiklal Caddesi trafiğe kapatılmış.

1962 yılında Galata Kulesi turistik kule olacakmış!

1962 yılında Galata Kulesi restore edilecekmiş. Kule, Türkiye'nin Eyfel'i olacakmış. Kule restore edilerek içinde çay salonu, turistik eşya satan yerler inşa edilecekmiş. Bu iş için bir milyon liraya ihtiyaç duyulmuş.

1962 yılında Boğaz Köprüsü yeniden şehir planına alınacakmış!

1962 yılında hazırlanacak olan imar planına, Boğaz Köprüsü yeniden alınacakmış. Prof. Piccinato'nun hazırlayacağı şehir planında yer alacak esas noktalar, İstanbul Çevre Yolu, Üçüncü Haliç Köprüsü ve Boğaz Köprüsü olacakmış.

1962 yılında 23 bin dönüm araziye fidan dikilecekmiş!

1962 yılında hazırlanan 10 yıllık plana göre, 500 bin dönüm arazi ağaçlandırılacakmış. 1962 yılında, 23 bin dönüm araziye fidan dikilecekmiş. Boğaziçi sırtlarından Karadeniz'e kadar uzanan sahada orman kordonu meydana getirilecekmiş.

1962 yılında İstiklal Caddesi Haberi

1962 yılında İstiklal Caddesi

İstiklal Caddesi'ndeki raylar bugün sökülüyor.


Ayrıca Beyoğlu'nda trafiğin tek istikamette işletilmesi etüt ediliyor.


  Bu sabahtan itibaren Beyoğlu İstiklal Caddesi'ndeki tramvay raylarının sökülmesine yaya kaldırımlarının genişletilmesine başlanacaktır. Yol, beton asfalt olarak inşa edilecektir.

  Diğer taraftan, İstiklal Caddesi'nden tek istikamete vasıta işletilmesi konusu da incelenmektedir. Bu durum daha fazla troleybüsü ilgilendirmektedir. Troleybüs, Taksim'den gelecek, Tünel'in yanından inerek Tepebaşı'nın arkasından işleyen ve Taksim'e çıkan vasıtalar güzergahından Taksim'e varacaktır.

  Bu durum neticeye ulaşıncaya kadar, İstiklal Caddesi'ndeki bütün durakların kaldırılması cihetine gidilecektir.


Akşam Gazetesi 1 Temmuz 1962




ZOR GEÇİT, İstiklal Caddesi'nde yaya kaldırımlarının genişletilmesi ve yolun asfaltlanması dolayısıyla buradan geçmek bir mesele halini almıştır. Yukarıdaki fotoğrafta...