02 / 05 / 2024

1966 yılında Boğaz Tüneli

1966 yılında Boğaz Tüneli

1966 yılında İnşaat Mühendisleri Odası, Boğaz'a yapılacak köprü yerine tünel yapılmasını teklif etmiş. 700 milyon liraya, Sarayburnu ile Haydarpaşa arasında yapılacak olan tünel tüp şeklinde yapılacakmış.

1941 yılında Boğaz'daki evlere büyük talep! Kira bedelleri yükselmiş...

1941 yılında Boğaz manzaralı evlere talep artmaya başlamış ve  Boğaz'daki evlerin kira bedellerinde yükselişler görülmüş.

Konut sektörünü 2022 yılında neler bekliyor?

Türkiye'de her sene 800 bine yakın yeni konut gereksinimi bulunurken, fiyat yükselişleri sebebiyle sermayesi düşen şirketlerin 2022 yılında daha az konut üretebileceği belirtiliyor.

1944 yılında Boğaziçi'nde 7.000 liraya köşk!

1944 yılında Boğaziçi'nin Anadolu sahilinde 13 dönüm bahçe içinde bulunan bir köşk 7 bin liraya satılacakmış. Arazisinde bin ağaç bulunan köşkün senelik 800 lira getirisi varmış.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1941 yılında Boğaz'ın Anadolu sahilindeki binalar 2 katlı olacak!

1941 yılında Anadolu Yakası'na ait imar planını hazırlayan Prost, Üsküdar'dan Beykoz'a sahil istikametinde açılacak yolun genişliğini 20 metre olmasına ve sahildeki binaların en fazla 2 katlı olacağına karar vermiş.

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanıyor!

1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.

1941 yılında kömür depoları bulundukları yerde kalacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planını Prost'a hazırlatan Belediye, Kuruçeşme'deki kömür depolarının bir müddet daha bulundukları yerde kalmasına karar vermiş. Prost, Boğaz'da fabrika inşasının doğru olmayacağı görüşündeymiş.

1938 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanacak!

1938 yılında Prost, Kadıköy ve Üsküdar'ın imar planını hazırladıktan sonra Boğaziçi'nin de imar planını hazırlayacakmış. Her iki yakanın planını hazırlayacak olan Prost, Boğaziçi'nin canlanması için de tedbirler aldıracakmış.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

1936 yılında Şirketi Hayriye Boğaziçi'nde taksitle ev satacak!

1936 yılında Şirketi Hayriye İdaresi, Boğaz'ı imar etmek ve rağbeti arttırmak için Beykoz, Kandilli ve Kanlıca'da satın aldığı arsalara ucuz evler inşa edip, bu evleri isteyenlere taksitle satacakmış.

1936 yılında tarihi yalıların enkazı parça parça satılıyor!

1936 yılında Boğaz'da yalı fiyatları çok düşük olduğu için birçok mal sahibi yalılarını enkaz suretiyle satıyormuş. Birçok tarihi yalı ve köşklerin tavanları sökülerek yeni yapılan binalara naklediyormuş.

1936 yılında Şirketi Hayriye Boğaziçi'ne özel broşür bastırmış!

1936 yılında Boğaziçi'ni canlandırmaya çalışan Şirketi Hayriye, Boğaziçi'nde sayfiye kiralamak isteyen İstanbullular için broşür bastırmış. Basılan broşür, yalı ve köşklerin fiyatını, adresini ve özelliklerini gösteriyormuş.

1999 yılında Boğaziçi Sitesi'nde 1.300.000 dolara satılık daire!

1999 yılında Ulus Boğaziçi Sitesi'nde bulunan Boğaz manzaralı 200 metrekarelik bahçe katı ultra lüks bir daire 1 milyon 300 bin dolara (613 milyar lira) satılacakmış.

1966 yılında Boğaz Tüneli Haberi

1966 yılında Boğaz Tüneli



BOĞAZ'a yapılması teklif edilen tünel, ''asma köprü'den çok daha ucuza çıkacaktır. Şema tünelin temsili krokisini gösteriyor.


Boğaz'a asma köprü yerine tünel teklif ediliyor.


SENELERDEN BERİ çeşitli tartışmalara yol açan ''İstanbul Boğazı'nda bir asma köprü mü, yoksa tünel mi'' mevzunu, bu defa da İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, enine boyuna incelenmiş ve ''Tünel''de karar kılmıştır.


  Oda adına dün, tasarladıkları projeyi, Teknik Üniversite'de bir konferansla açıklayan Yüksek İnşaat Mühendisi İsmail İşmen, Sarayburnu ile Haydarpaşa arasında inşa edilecek tünelin, asma köprüden yarı yarıya ucuza mal olacağını, üstelik çok daha büyük işler göreceğini'' anlatmıştır.

  Denizin 16-22 metre derinliğinde ve bir nevi tüp şeklinde kurulacak...