22 / 11 / 2024
fuzul

1977 yılında Boğazaltı Su Projesi

1977 yılında Boğazaltı Su Projesi

1977 yılında Sarayburnu ile Salacak arasında bir Japon firması tarafından döşenecek 220 milyon liralık, bin 900 metre uzunluğundaki Boğazaltı Su Projesi'nin temeli Süleyman Demirel tarafından atılmış.

1957 yılında Boğaz Köprüsü'ne dünyaca ünlü Amerikan firması imzası! 

1957 yılında Boğaziçi asma köprüsü için bir Amerikan firması tarafından çalışmalara başlanmış. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

1941 yılında Boğaz'daki evlere büyük talep! Kira bedelleri yükselmiş...

1941 yılında Boğaz manzaralı evlere talep artmaya başlamış ve  Boğaz'daki evlerin kira bedellerinde yükselişler görülmüş.

1944 yılında Boğaziçi'nde 7.000 liraya köşk!

1944 yılında Boğaziçi'nin Anadolu sahilinde 13 dönüm bahçe içinde bulunan bir köşk 7 bin liraya satılacakmış. Arazisinde bin ağaç bulunan köşkün senelik 800 lira getirisi varmış.

1941 yılında Boğaz'ın boş yamaçları ağaçlandırılacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin boş yamaçları ağaçlandırılacakmış. Boğaz'ın da nazım planını hazırlayan Prost, Boğaz'ın doğal güzelliğini göz önüne alarak hazırlayacağı planda ormanlanacak ve bostan olacak yerler tespit edecekmiş.

1941 yılında Boğaz'ın Anadolu sahilindeki binalar 2 katlı olacak!

1941 yılında Anadolu Yakası'na ait imar planını hazırlayan Prost, Üsküdar'dan Beykoz'a sahil istikametinde açılacak yolun genişliğini 20 metre olmasına ve sahildeki binaların en fazla 2 katlı olacağına karar vermiş.

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanıyor!

1941 yılında İstanbul Belediyesi'nin, Mimar Prost'a hazırlattığı Boğaziçi'nin nazım planı hazırlanıyormuş. Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndaki yolların güzergahlarını ve genişliğini belirleyen Prost, Rumeli sahillerinde de tetkiklerde bulunacakmış.

1941 yılında kömür depoları bulundukları yerde kalacak!

1941 yılında Boğaziçi'nin imar planını Prost'a hazırlatan Belediye, Kuruçeşme'deki kömür depolarının bir müddet daha bulundukları yerde kalmasına karar vermiş. Prost, Boğaz'da fabrika inşasının doğru olmayacağı görüşündeymiş.

1938 yılında Boğaziçi'nin imar planı hazırlanacak!

1938 yılında Prost, Kadıköy ve Üsküdar'ın imar planını hazırladıktan sonra Boğaziçi'nin de imar planını hazırlayacakmış. Her iki yakanın planını hazırlayacak olan Prost, Boğaziçi'nin canlanması için de tedbirler aldıracakmış.

1936 yılında Boğaziçi'ne rağbet artmış!

1936 yılında Boğaz'a olan rağbetin azalmasıyla Şirketi Hayriye'nin bilet fiyatlarını indirmesi, Boğaziçi'ne olan rağbeti tekrardan arttırmış. Yeni bina sayısının da çoğaldığı Boğaziçi'nde inşaatlar daha çok Rumeli Yakası'nda çoğalmış.

1936 yılında tarihi yalıların enkazı parça parça satılıyor!

1936 yılında Boğaz'da yalı fiyatları çok düşük olduğu için birçok mal sahibi yalılarını enkaz suretiyle satıyormuş. Birçok tarihi yalı ve köşklerin tavanları sökülerek yeni yapılan binalara naklediyormuş.

1936 yılında Şirketi Hayriye Boğaziçi'ne özel broşür bastırmış!

1936 yılında Boğaziçi'ni canlandırmaya çalışan Şirketi Hayriye, Boğaziçi'nde sayfiye kiralamak isteyen İstanbullular için broşür bastırmış. Basılan broşür, yalı ve köşklerin fiyatını, adresini ve özelliklerini gösteriyormuş.

1999 yılında Boğaziçi Sitesi'nde 1.300.000 dolara satılık daire!

1999 yılında Ulus Boğaziçi Sitesi'nde bulunan Boğaz manzaralı 200 metrekarelik bahçe katı ultra lüks bir daire 1 milyon 300 bin dolara (613 milyar lira) satılacakmış.

1977 yılında Boğazaltı Su Projesi Haberi

1977 yılında Boğazaltı Su Projesi



Sarayburnu'ndaki temel atma töreninde Süleyman Demirel gayet kısa konuştu. Başbakan Demirel 2 dakika 10 saniyelik konuşmasında siyasi konulara hiç değinmedi, projeyi gerçekleştirecek ekibe hayırlı çalışmalar diledi ve Sarayburnu ve Salacak arasında otomobillerin geçeceği yeni bir Boğaz geçidi gerçekleştirileceğini söyledi.


Boğazaltı Su Projesi için 12'şer metrelik dörder boru bir araya getirilecek ve 48 metrelik borular denizin dibine üç metre gömülecek. Japonlar tarafından 220 milyon liraya yapılacak ve 15 ayda tamamlanacak proje Anadolu Yakası'ndaki bol su kaynaklarının İstanbul Yakası'na geçirilmesini sağlayacak. Su altında kaynakla birleştirilecek borular 200 ton kapasiteli bir vinçle çekilecek.


  ''İstanbul Boğaz'ını üçüncü defa geçiyoruz...''


 Sarayburnu - Salacak Su Boru...