03 / 05 / 2024

1984 yılında tramvay

1984 yılında tramvay

1984 yılında İstanbul'a tramvay devri geri gelecekmiş. 1985 yılında tramvay rayı döşenmeye başlanacakmış. Avrupa Yakası'na 30 kilometre ray döşenecekmiş, Asya Yakası'na ise 20 kilometre ray döşenecekmiş.

1948 yılında tramvay hatları tedricen sökülecek!

1948 yılında tramvayı modası gittikçe geçen bir nakil vasıtası olarak gören Elektrik ve Tramvay İdaresi, İstanbul'daki tramvay hatlarını yavaş yavaş sökecekmiş ve sökülen tramvay hatları yerine otobüs getirtecekmiş.

1947 yılında Haydarpaşa Köprüsü'nden ilk tramvay geçmiş!

1947 yılında Üsküdar ile Kadıköy arasında çalışan tramvay hattının yeni güzergahı olarak Haydarpaşa Köprüsü'nden ilk tramvay merasimle geçmiş. Tramvayın köprüden geçmesiyle Üsküdar - Kadıköy yolu da kısalmış.

1945 yılında Tünel'in içinden tramvay geçirilmesi düşünülmüş!

1945 yılında tarihi Tünel'in içinden tramvay geçirilmesi düşünülmüş ve geçirilmesi düşünülen tramvayın daha kolay manevra yapabilmesi için Tünel Meydanı'nın solundaki adanın da kaldırılması gündeme gelmiş.

1942 yılında yeraltı tramvayı!

1942 yılında İstanbul'un imar planını hazırlayan Prost, şehirde kurulması düşünülen yeraltı tramvayı şebekesi üzerinde tetkikler yapmış. Prost, bu yeraltı yolunun hangi cadde ve sokakların altından geçeceğini tespit etmiş.

1939 yılında tramvay hattı Likör Fabrikası'na kadar uzatılacak!

1939 yılında Prost'un Mecidiyeköy için hazırladığı imar planı Bayındırlık Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş. Plana göre Mecidiyeköy'de 40 metre genişliğinde bir cadde açılacakmış ve caddenin ortasından tramvay hattı geçecekmiş.

1939 yılında İstanbul Tramvay Şirketi satın alınacak!

1939 yılında İstanbul'da faaliyet gösteren İstanbul Tramvay Şirketi satın alınacakmış. Şirket 1 milyon 575 bin liraya satın alındıktan sonra Tünel ve Havagazı şirketleri de satın alınacakmış.

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacak!

1936 yılında Yenikapı ile Taksim arasına tramvay hattı kurulacakmış. Aynı yıl inşasına başlanacak Gazi Köprüsü'nden geçecek tramvay hattı sırasıyla Meyit Yokuşu'ndan Şişhane'ye, oradan da Taksim'e uzatılacakmış.

1935 yılında tramvay hattı Zincirlikuyu'ya kadar uzatılacak!

1934 yılının Şehir Meclisi'nin kasım toplantısında Şişli - Mecidiyeköy tramvay hattının Zincirlikuyu'ya kadar uzatılmasına karar verilmiş. Belediye Başkanlığı da tramvay şirketinden hattın Zincirlikuyu'ya uzatılmasını istemiş.

1935 yılında Belediye, Eminönü'nde bazı binaları istimlak edecek!

1935 yılında İstanbul Belediyesi, Eminönü ile Keresteciler arasındaki sahayı açmak, caddeyi genişletmek ve Eyüp ile Eminönü arasında tramvay hattı için bazı binaları istimlak etmeye karar vermiş.

2005 yılında prensten satılık Sevda Tepesi!

2005 yılında Kral Abdullah Bin Abdülaziz, 1984 yılında 27 milyon dolara satın aldığı Anadoluhisarı'ndaki Sevda Tepesi'ni satışa çıkarmış. Gazetelere verilen ilanla satılacak koruya emlak eksperleri 20 milyon dolar değer biçmiş.

2005 yılında tramvay, 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nde!

2005 yılında raylı sistemin İstanbul'daki son aşaması, Eminönü-Kabataş hattı hizmete girmiş. 44 yıl sonra Galata Köprüsü'nden geçerek Kabataş'a ulaşan tramvay hattı, Kabataş'tan Maslak'a kadar uzatılacakmış.

2001 yılında Kadıköy-Bostancı tramvay hattı yatırım programına alınmış!

2001 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kadıköy-Bostancı tramvay hattını yatırım programına almış. Tramvayla minibüs caddesindeki sorunu çözmek isteyen Büyükşehir Belediyesi, raylı sistemin Maltepe'ye kadar uzatılmasını planlamış.

1998 yılına tramvay yoluna kauçuklu ray döşenecekmiş!

1998 yılında tonozlarında çatlamaların olduğu Yerebatan Sarnıcı'nın titreşimlerden etkilenmemesi için tramvay yolunun 200 metrelik bölümüne 135 bin marka (23 milyar 220 milyon) kauçuklu ray döşenecekmiş.

1984 yılında tramvay Haberi

1984 yılında tramvay



İstanbul'da ''tramvay devri'' geri geliyor

Belediye Başkanı Dalan, ''Muhtemelen 1.5 yıl içinde hizmete girecek tramvay için 60 kilometre ray döşeyeceğiz'' dedi.


   İSTANBUL Belediye Başkanı Bedrettin Dalan, ''1985 ilkbaharında metro için yerin altını kazmaya, tramvay için de ray döşemeye başlayacağız. Bu iş için 150 milyar lira kaynak bulduk'' dedi.

   Bedrettin Dalan dün yaptığı açıklamada, ''Metro ve tramvay sistemlerinin devreye girdiğinde saatte 60 bin insanın huzur içinde taşınacağını'' belirterek şunları söyledi:

   ''Muhtemelen 1.5 yıl içinde hizmete girecek olan tramvay sistemi için Avrupa Yakası'na 30 kilometre ray döşeyeceğiz. Bu bölgede 42 durak olacak. Anadolu Yakası'na ise 20 kilometre ray döşeyeceğiz ve bu...