2011 Doğalgaz Piyasası Sektör Raporu açıklandı Haberi
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'na (EPDK) göre, faturalara itiraz sayısındaki artış ve şirketlerin başvuruları kabul etmesi, tedbir alınmasını zorunlu kılıyor. Yapılan itirazlarda, ölçme hassasiyeti, arıza, hatalı okuma, doğalgaz basınç seviyesi ve gaz kesintisi ilk sıralarda yer alıyor.
Doğalgaz dağıtım şirketleri ise geçen yıl 400 bin müşteriden fatura tahsil edememişti. EPDK, "2011 Yılı Doğalgaz Piyasası Sektör Raporu" yayınlandı. Rapora göre geçen yıl için; doğalgaz dağıtım şirketlerine iletilen fatura itirazları; itiraz sayısı, itirazı kabul edilen müşteri sayısı, itirazı reddedilen müşteri sayısı ayrıntılı bir şekilde incelendi. Kurul, raporunda itirazlarla ilgili önemli bir tespite de yer verdi:
2010 ile 2011 yılı karşılaştırıldığında, abone sayısındaki artışa paralel olarak fatura itiraz sayısında önemli oranda artış olduğu gözlenmiştir. Fatura itiraz sayısında görülen artış ile fatura itirazlarının yaklaşık yüzde 66'sının...