Apartman acil durum planı nasıl hazırlanır Haberi
Apartman acil durum planı nasıl hazırlanır?
Apartman risk değerlendirmesi kapsamına girebilmek için bir çalışanın bulunması yeterli oluyor. Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran apartmanların 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu tutuluyor. Çalışanı olan apartmanların acil durum planı hazırlaması gerekiyor.
Çalışanı bulunan apartmanlarda kat malikleri işveren durumunda oluyor. Bu yüzden çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama, sürdürme ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu oluyor.
Elektrik kaçağı sonucu çarpılma, asansörden düşme,asansör boşluğuna düşme,merivenden düşme,çatıdan cisim düşmesi,yakıt kazanı patlaması,kanalizasyon kazası,su arızaları,doğal gaz kaçağı,jeneratör arızası, motopomp arızası,hasarlı merpenler,ağır yük kaldırma,acil aydınlatmaların çalışmaması, apartman otoparkında LPG'li araç bulunması apartmanda çalışanların can güvenliği açısından tehlike taşıyor. Bu yüzden olası bir kazaya karşı apartman acil durum planının hazırlanması...