09 / 05 / 2024

apartman yöneticisinin işleri

apartman yöneticisinin işleri

Apartman yöneticisinin başlıca görevleri, apartman yönetim işlerini yerine getirmek oluyor. Söz konusu apartman yönetim işleri Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında bulunuyor. Peki apartman yönetim işleri nelerdir?

Akiş GYO Kadıköy'deki binasının inşaat yapı işleri için Conart İnşaat ile anlaştı!

Akiş GYO'nun maliki bulunduğu İstanbul İli, Kadıköy İlçesi'nde ofis ve işyeri  niteliğindeki binanın altyapı, kaba ve ince inşaat yapı işleri ile cephe kaplama işleri için Conart İnşaat ile anlaştı.

Apartman gürültü yönetmeliği nedir? Apartmanda gürültü yapılması durumunda neler yapılır?

Apartman hayatı birçok insana göre kolay olsa da bazı zamanlar ciddi anlamda zor olabilir. Aynı binada yaşayanlar arasında bazı anlaşmazlıklar çıkabilir. Bunlardan biri de gürültü… Apartman gürültü yönetmeliği de tam bu noktada özgürlük alanını işgal etmeyi engelliyor.

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman sakinlerinin ortak kararıyla seçilen apartman yöneticiliğini kanunu bulunur. Apartman yöneticiliği yapacak kişilerin, bu kanuna uymaları gerekir. Yöneticinin, apartman yöneticiliği kanununa uyması hem kendisi için hem de yönetimi devraldığı bina yönetimi için faydalıdır.

Apartman yöneticisinin ilk icraatı ne olmalı?

Ultima İnternational Eğitim ve Danışmanlık şirketinde Kalite ve Planlama Koordinatörü Zeynel Kayınova, Emlakkulisi.com okurları için " Apartman yöneticisi veya site kurullarının ilk icraatlarını kaleme aldı. İşte Zeynel Kayınova'nın yazısı...

Keçiören'deki Onbirler Apartmanı yıkıldı!

Başkent Ankara'nın Keçiören ilçesinde yer alan ve dün tüp patlaması sonucunda çöken Onbirler Apartmanı yıkıldı...

Apartman yönetim süreçleri tek platformda toplanıyor!

FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, hayata geçirdiği  online tahsilat platformu Kozmos ile apartman yönetim süreçlerini tek çatı altında toplamaya hazırlanıyor.

Apartman yöneticisinin sorumlulukları nelerdir?

Takvim gazetesi yazarı Feride Hilal İmal bugünkü yazısında apartman yöneticisinin sorumluluklarını yazdı. Peki apartman yöneticisinin sorumlulukları nedir?

Apartman yöneticisinin usulsüz harcaması için ne yapılır?

Takvim gazetesi yazarı Feride Hilal İmal bugünkü yazısında Apartman yöneticisinin usulsüz harcaması için ne yapılır sorusuna yanıt verdi.

Apartman yöneticileri hangi durumlarda tadilat parası toplayabilir? 

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, bina yöneticisinin her ay binada bir tadilat olduğunu öne sürerek para toplandığını, tadilat için fiyat tekliflerinin kendileriyle paylaşılmadığı ucuz fiyat tekliflerinin kabul edilmediğini apartman sakinlerinin ne yapabileceği sorusu soruldu.

Apartman yöneticisinin usulsüz harcamaları için ne yapılabilir?

Apartman yöneticisi usulsüz harcama yapabilir mi? Apartman yöneticisinin usulsüz harcamaları için ne yapılabilir? İşte merak edilen soruların yanıtları...

Apartman yöneticileri hangi giderler için para toplayabilir?

Apartmanlarda ya da sitelerde, apartman yöneticisi tarafından harcama yapılan veya yapılacak olan giderler için para toplayabilir. Fakat acil bir durum bulunmuyorsa, apartmanlarda para toplanması için genel kurul kararının olması gerekiyor. 

Apartmanlardaki denetçi yöneticilik de yapabilir mi?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda okuyucu, apartman yöneticisinin defterleri denetçi olarak kendisine bıraktığını ve gittiğini belirtti. Okuyucu, bir kişinin hem denetçilik hem yöneticilik yapıp yapamayacağını sordu.

Apartman yöneticiliği için gerekli evraklar!

Apartmanda yönetim için, kat malikleri kurulu toplantısında seçim yapılıyor. Peki apartman yöneticiliği için gerekli evraklar nelerdir? İşte tüm merak edilenler...

apartman yöneticisinin işleri Haberi

apartman yöneticisinin işleri

Apartman yönetim işleri nelerdir?

Bir anagayrimenkulde en az sekiz bağımsız bölümün bulunması durumunda o apartmanda apartman yönetiminin kurulması zorunlu oluyor. Kat Mülkiyeti Kanununa göre apartman yönetim işleri nelerdir?


Kanunda apartman yöneticisinin işleri şu şekilde sıralanıyor:


1. Apartmanda genel yönetim işlerinin görülmesi: 

Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür: 

a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi; 

b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin 

alınması; 

c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi; 

d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, 

sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, 

her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması...