avmlerde dijitalleşme Haberi
Son yıllarda iyice keskinleşen rekabet ortamında farklılaşmanın yollarını arayan AVM'ler dijitalleşmeye başladı. Rönesans Gayrimenkul, İsfanbul, Metropol İstanbul, Trump Towers, Venezia gibi alışveriş merkezleri dijitalleşme yatırımları için düğmeye bastı.
Ekonomist Dergisi'nden Ayşegül Sakarya Pehlivan'ın haberine göre, Türkiye'de alışveriş merkezi (AVM) yatırımları özellikle 2000'li yıllardan itibaren hızlı bir gelişim gösterdi. Türkiye genelinde mevcut AVM sayısı 436 civarında. Bu sayının 2020 yılı sonunda 445'e çıkması bekleniyor. Bugün yaklaşık 160 milyar dolarlık ciroya ulaşan sektörde son birkaç yıldır AVM yatırımları yavaşladı. Bu durum sektörde rekabetin farklı bir noktaya kaymasına neden oldu. Perakende sektörünü derinden etkileyen dijitalleşme trendi AVM'lere de sıçradı. AVM'ler dijitalleşme yatırımları için düğmeye bastı.
Yüzde 25 büyüme hedefi
Rönesans Gayrimenkul Yatırım, bir dijital çözümü hayata geçirdi. 2019'un mart ayından beri üzerinde çalışılan projeyle grubun...