Avrasya Tünelinin türkiyeye yararları neler Haberi
İSTANBUL BOĞAZI’NIN ALTINDA denizden 106 metre derinliğe kadar inen tünel kazma makinesi (tunnel boring machine-TBM), Kadıköy tarafında Selimiye Kışlasının arkasından başladığı yolculuğunu Yenikapı’da tamamladığında herkes rahatladı. Beş derecelik açı ile önce aşağı, sonra da yukarı doğru hareket ederek yolculuğunu tamamlayan TBM’in çıkmasının ardından ikişer şeritlik iki kattan oluşacak tünelin bölme tabyalarının döşenmesi çocuk oyuncağıydı.
Tabii bu yorum, TBM süreci ile karşılaştırma yapıldığında geçerli. Tıpkı ağustos sonunda TBM’in çıkmasının ardından tünelin Anadolu girişinde duyulan, “Artık acele iş kalmadı. Servisi malzemeler gelince gönderirsiniz” sözünde olduğu gibi... İçi naylonla kaplanmış olan minibüslerin biri tünel tabanında, diğeri bölme zemininin döşendiği katta vızır vızır çalışıyor. Tünelin orta noktasındaki en derin yerine bırakacağı elpenler de dahil malzemeleri ve yolcularını aldıktan sonra hareket eden aracın çalıştığı koridor...