08 / 05 / 2024

Aydındaki Dandalaz Köprüsü restorasyon sırasında yıkıldı

Aydındaki Dandalaz Köprüsü restorasyon sırasında yıkıldı

AYDIN’IN Karacasu İlçesi’nde, 589 yıllık tarihi geçmişe sahip olan, demir ve harç kullanılmadan yapılan Dandalaz Köprüsü, restorasyon sırasında yıkıldı.

Haydarpaşa Geçit Köprüsü 1940'ta 900 bin TL'ye mal olmuş!

1940 yılındaki Haydarpaşa tren yolu üzerindeki geçit köprüsü 900 bin TL'ye mal olmuş. Köprünün üzerinden otomobiller ve tramvay geçidi için çalışmalar yapılmış.

Osmangazi Köprüsü dünya basınında!

Ünlü İngiliz ekonomi dergisi The Economist, Osmangazi Köprüsü ve diğer yap işlet devret projeleri için devletin yaklaşık 150 milyar dolarlık gelir garantisi sağladığını, Türk Lirası'ndaki değer kaybıyla birlikte faturanın da kabardığını yazdı.

1915 Çanakkale Köprüsü istihdama katkı sağlayacak! 

1915 Çanakkale Köprüsü projesi hakkında değerlendirmede bulunan İstanbul Kamu Özel Sektör İş Birliği Mükemmellik Merkezi ve Dünya KÖİ Uzmanları Birliği Orta Asya Bölüm Başkanı Dr. Eyüp Vural Aydın dev projenin istihdama katkıda bulunacağını dile getirdi. 

Malatya Tohma Köprüsü açıldı! 

Malatya ile Sivas arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde "itme sürme yöntemi" ile inşa edilen yeni Tohma Köprüsü açıldı. 

Malatya Tohma Köprüsü bugün açılıyor! 

Malatya ile Sivas arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde "itme sürme yöntemi" ile inşa edilen yeni Tohma Köprüsü bugün açılıyor. 

Hareket Proje, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tabliyelerini taşımaya devam ediyor!

Tamamlandığında dünyanın orta açıklığı en uzun asma köprüsü unvanının sahibi olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün  50 adet Boeing 747 ağırlığındaki tabliyelerin yükleme ve tahliye işlemleri önümüzdeki günlerde yapılacak. 

Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi tamamlandı!

Malatya ile Elazığ arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde yapılan ve türkülere konu olan "Kömürhan Köprüsü", bağlantı tüneli ve yeni yüzüyle Doğu Anadolu'yu Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleriyle bağlayacak..

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum ne?

Çanakkale Boğazı'nda inşaatına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü, Asya ve Avrupa yakalarında inşası tamamlanan ayaklarının aydınlatılmasıyla ışıl ışıl bir görünüme kavuştu.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün çelik kuleleri tamamlanıyor!

Yapımı tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak olan köprünün Sütlüce ve Şekerkaya yakalarındaki ayaklarında kule bloklarının üst üste konulması bitiriliyor

1915 Çanakkale Köprüsü için kritik tarih 21 Mayıs!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün Asya yakasındaki Lapseki ilçesinde yer alacak kule kesonunun batırılması için hazırlıklar devam ediyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule kesonu denizle buluşuyor!

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 18 Mart 2017 tarihinde temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Avrupa tarafındaki kule kesonu, yarın yapılacak törenle denizle buluşturulacak.

Dünyanın en uzun köprüsünde sona geliniyor!

55 kilometre uzunluğundaki dünyanın en uzun köprüsünün inşaat çalışmaları tamamlandı. Köprü ile Hong Kong-Macao-Zhuhai arasındaki karayolu ulaşımı 3 saatten 1 saate inecek.

Osmangazi Köprüsü satılık ve kiralık konut fiyatlarını yükseltti!

Geçtiğimiz sene açılan ve İzmit Körfez geçişini 90 kilometreden 12 kilometreye düşürerek İstanbul - İzmir arasındaki yolculuk süresini kısaltan Osmangazi Köprüsü’nün bölgeye etkisi konut fiyatlarında da hissediliyor.

Aydındaki Dandalaz Köprüsü restorasyon sırasında yıkıldı Haberi

Aydındaki Dandalaz Köprüsü restorasyon sırasında yıkıldı

Yaklaşık 6 asır öncesinin mimarisiyle yapılan köprünün günümüz mimarisiyle yapılan restorasyon sırasında yıkılması akıllara ’bir ihmal mi var?’ sorusunu getirirken, yüklenici firmanın yönetim kurulu başkanı Abdurrahman Çabuk, köprünün ayağını tutan zemindeki su bitkileri nedeniyle fark edilmeyen çatlak ve heyelandan yıkıldığını ileri sürdü. CHP Karacasu Belediye Başkanı Mustafa Büyükyapıcı ise bu işten Karayolları ve yüklenici firmanın başının çok ağrıyacağını belirterek, "Mahkemeyle ve bilirkişilerle uğraşılan sorunlu bir döneme girileceğini düşünüyorum" dedi.



2’NCİ MURAT DÖNEMİNDE YAPILDI

1426 yılında padişah 2’nci Murat tarafından Tavas yolu üzerinde dönemin kervan ve ticaret yolunu Dandalaz Çayı üzerinde birbirine bağlamak için kurulan köprünün bazı kemer taşları zamanla düştü. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu ile yapılan yazışmalar sonrasında İzmir Karayolları 2’nci Bölge Müdürlüğü’nün restorasyon için üniversiteden bir profesöre hazırlattığı...