belediyeye tapu bildirimi nasıl yapılır Haberi
Belediyeye mal beyanı nasıl yapılır?
Belediyeye verilmesi gereken beyanlar arasında, mal beyanı da bulunuyor. Emlak vergisi açısından, taşınmaz mal sahibi olan kimseler belli bir süre içerisinde edindikleri taşınmaz malları belediyeye bildirmek ile yükümlü oluyor.
Mal beyanı; mülk sahibi nüfus cüzdanı fotokopisi, adres ve telefon numarası, kapak dosya, tapu fotokopisi ile yapılıyor.
Satın alınan gayrimenkulün inşaat halinde olması halinde, inşaatın tamamlanması beklenip tapu alındıktan sonra Emlak beyanında bulunulması gerekiyor.
Bunun dışında satın alınan taşınmaz malların alındıkları senenin sonuna kadar mal beyanının verilmesi gerekiyor. Belediyeye verilecek mal beyanı örneği aşağıda yer alıyor.
EMLAK VERGİSİ BEYANI (BİNA)
................. BELEDİYE BAŞKANLIĞINA
................. İL-İLÇE-BELDE
Emlak Vergisi Sicil No: .................
Vergi Kimlik Numarası: .................
MÜKELLEFİN
Soyadı
Adı (Kurum İse Unvanı)
Baba Adı
Doğum Yeri/Tarihi
Nüfusa K. Olduğu Yer
Uyruğu
Cilt No
Aile Sıra No
Sıra No
İKAMET ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
Dire No
İl - İlçe
İŞYERİ ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
İl-İlçe
Telefon