23 / 12 / 2024

Belediyeye mal beyanı nasıl yapılır?

Belediyeye mal beyanı nasıl yapılır?

Emlak vergisi açısından, taşınmaz mal sahibi olan kimseler belli bir süre içerisinde edindikleri taşınmaz malları belediyeye bildirmek ile yükümlü oluyor. Peki, belediyeye mal beyanı nasıl yapılır?



Belediyeye mal beyanı nasıl yapılır?

Belediyeye verilmesi gereken beyanlar arasında, mal beyanı da bulunuyor. Emlak vergisi açısından, taşınmaz mal sahibi olan kimseler belli bir süre içerisinde edindikleri taşınmaz malları belediyeye bildirmek ile yükümlü oluyor.


Mal beyanı; mülk sahibi nüfus cüzdanı fotokopisi, adres ve telefon numarası, kapak dosya, tapu fotokopisi ile yapılıyor. 


Satın alınan gayrimenkulün inşaat halinde olması halinde, inşaatın tamamlanması beklenip tapu alındıktan sonra Emlak  beyanında bulunulması gerekiyor. 


Bunun dışında satın alınan taşınmaz malların alındıkları senenin sonuna kadar mal beyanının verilmesi gerekiyor. Belediyeye verilecek mal beyanı örneği aşağıda yer alıyor.


EMLAK VERGİSİ BEYANI (BİNA)


.................  BELEDİYE BAŞKANLIĞINA

.................  İL-İLÇE-BELDE

Emlak Vergisi Sicil No: ................. 

Vergi Kimlik Numarası: .................


MÜKELLEFİN

Soyadı

Adı (Kurum İse Unvanı)

Baba Adı

Doğum Yeri/Tarihi

Nüfusa K. Olduğu Yer

Uyruğu

Cilt No

Aile Sıra No

Sıra No


İKAMET ADRESİ

Mahalle/Semt

Cadde/Sokak

Kapı No

Dire No

İl - İlçe


İŞYERİ ADRESİ

Mahalle/Semt

Cadde/Sokak

Kapı No

İl-İlçe

Telefon


Emlak vergisi beyanı mevzuatı!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön