09 / 01 / 2025

Boğaziçi Köprüsü ihalesini kim kazandı

Boğaziçi Köprüsü ihalesini kim kazandı

Boğaziçi Köprüsü ihale süreci 1960 yılında başlamış... 1970 yılında yapımına başlanan ve 30 Ekim 1973'te hizmete açılan Boğaziçi Köprüsü'nün ihaleye çıkış haberini, Emlakkulisi.com tarih araştırmacısı Abdullah Kutalmış Mızrak arşivlerden buldu çıkardı...

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

3. Köprü ve Körfez Geçiş Köprüsü ücretleri yeniden düzenlenecek!

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü hizmete girdiğinde belirlenen geçiş ücretleri, dolar kuru üzerinden belirli periyotlarda yeniden düzenlenecek. Peki Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü'nde ücretler nasıl şekillencek ?

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'da yapılacak!

İSTANBUL ulaşımının ana hatlarından biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün bu yaz bakım çalışması yapılacaktı. İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, köprüde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'ya kaldı!

İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

Körfez Geçiş Köprüsü'nde kopan kedi yolu yeniden yapılıyor!

İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-izmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü inşaatında, tamamlandıktan kısa süre sonra kopan kedi yolu (Cat Walk) yeniden yapılıyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nden son durum fotoğrafları!

29 Ekim 2010 yılında temeli atılan İzmir Körfez Geçiş Köprüsü Mart 2016 yılında hizmete açılacak. Tamamlandığında, 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritle hizmet verecek olan köprü, aynı zamanda dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü unvanını alacak.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde kopan kedi yolu yeniden yapılıyor!

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü inşaatında, tamamlandıktan kısa süre sonra kopan kedi yolu (Cat Walk) yeniden yapılıyor. Köprünün 2016 yılının Mart ayında tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor.

Körfez Geçiş Köprüsü 2016 yılında tamamlanacak!

Her iki yakada 50’şer metresi tamamlanan kedi yolunun bitirilmesinin ardından 330 bin metre ince kablodan oluşacak ana kablonun yapımına başlanacak Körfez Geçiş Köprüsü'nün 2016'da tamamlanması planlanıyor.

Boğaziçi Köprüsü ihalesini kim kazandı Haberi

Boğaziçi Köprüsü ihalesini kim kazandı

İstanbul'un iki yakasını birleştiren ilk köprü olan Boğaziçi Köprüsü, 1960 yılında ihaleye çıkarılmış. Boğaziçi Köprüsü yapım ihalesi öncesinde müşavirlik hizmeti, D. B. Steinman firmasından alınmış...


Yapımına 20 Şubat 1970'de başlanan Boğaziçi Köprüsü, 30 Ekim 1973 günü saat 12.00'de, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 50. yıldönümü şerefine devlet töreniyle hizmete açıldı. 


1967'de konuda uzmanlaşmış dört mühendislik firmasından yeni bir proje hazırlamaları istendi ve en uygun öneriyi yapan BOTEK Boğaziçi Teknik Müşavirlik A.Ş. ve Freeman Fox and Partners ortaklığıyla 1968'de anlaşma imzalandı. İnşaatı gerçekleştirecek firmayı seçmek için açılan ihaleyi de Hochtief AG adlı Alman ve Cleveland Bridge and Engineering Company adlı İngiliz firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı. 

Köprünün inşaatına 1970 yılında başlandı. Anlaşmaya göre inşaatın maliyeti 21.774.283 ABD Doları'dır. İnşaat üç yılda tamamlanmış ve 29 Ekim 1973'te,...