23 / 12 / 2024

Boğaziçi köprüsünün özellikleri

Boğaziçi köprüsünün özellikleri

1970 yılında hesapta olmayan aksaklıklar yüzünden Köprü inşaatı gecikmekteymiş. Köprü ayaklarının ve halatlarının bulunacağı yerde yapılan sondajlar yanlış yapılmış. Bu durum köprü inşaatını geciktirdiği gibi maliyeti de artırıyormuş.

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü inşaatı ihaleye çıkarılmış!

1960 yılında Boğaziçi Köprüsü projesi D. B. Steinman firması tarafından hazırlanmış. Ortaköy ile Beylerbeyi arasında inşa edilecek olan köprü, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ihaleye çıkarılmış.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

Körfez Geçiş Köprüsü’nün son tabliyesini Cumhurbaşkanı yerleştirecek!

Körfez Geçiş Köprüsü, Türkiye ekonomisine itici güç olacak. Köprünün kritik önem taşıdığı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun 27 milyar liralık bir ekonomik faaliyeti tetiklemesi bekleniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün belgeseli çekilecek!

Önümüzdeki ay sonunda ulaşıma açılması beklenen İzmit Körfez Geçiş köprüsü'nde 113 tabliyeden 91'i yerleştirildi.Öte yandan drone'larla yapım aşamaları görüntülenen projenin, tamamlanmasının ardından belgesel hazırlanacağı öğrenildi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün 275 metresi tamam!

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Mayıs ayı içinde ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde tabliyeler birbiri ardına döşeniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek!

Dünyanın en büyük asma köprüleri arasında 4'üncü olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün ilk tabliyesi 15 Ocak'ta yerleştirilecek. Toplam 87 tabliyenin yerleştirileceği köprüde işlemlerin şubat sonunda tamamlanarak trafiğe açılması bekleniyor.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde sona yaklaşıldı!

Körfez Geçiş Köprüsü'nün inşaatında sona yaklaşılırken, İstanbul'dan İzmir'e daha erken gitmek isteyenlerin ödeyeceği ücrette belli oldu.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün yüzde 50'si tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin’in 2016 yılının Mart ayında, yaklaşık 5 ay sonra açılacağı bilgisini verdiği GEBZE-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor.

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü incelendi!

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı ile Sağlık Bakanı, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nün 252 metre yüksekliğindeki kulesine çıkarak incelemelerde bulundu.

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Körfez Geçiş Köprüsü, Yalova'ya yatırımcı çekiyor!

Körfez Geçiş Köprüsü’nün yanı sıra deniz yolu ulaşımına yeni noktaların eklenmesi gibi yeni yatırımlarla İstanbul ve İzmir’in en yakın hinterlandı olması bekleniyor. Son dönemde ise yerli ve yabancı yatırımcıların gözdesi konumunda…

Boğaziçi köprüsünün özellikleri Haberi

Boğaziçi köprüsünün özellikleri



BEYLERBEYİ BAĞLANTISI ANADOLU Yakası'ndaki ayaklara beş metrede temel atılması hesaplanmışken, bir tanesinde kum tabakası çıkması nedeniyle kazıların daha derine indirilmesi gerekmektedir. Ayrıca kayaların üzerine dökülen beton ağır geldiğinden çürük kayalar çatlayıp çökmeye başlamıştır.


   Sondaj yanlış yapıldı köprü inşaatı gecikecek


  YAPILAN  sondajlar hatalı çıktığı için Boğaz Köprüsü'nün temelleri bir türlü tutturulamamaktadır.




  Hesapta olmayan bu aksaklık yüzünden, yılların hayali ve son zamanların tartışma konusu olan ''Boğaz Köprüsü''nün inşaatı gecikmektedir. Köprü ayaklarının ve halatların bulunacağı yerde, yapılan sondajların yanlış çıkması,...