23 / 12 / 2024

Çin kemerli demiryolu köprüsü

Çin kemerli demiryolu köprüsü

Çinli mühendisler, Güneybatı Çin eyaleti Yunnan'da, Nujiang nehri üzerine dünyanın en büyük kemerli demiryolu köprüsünü inşa ettiler. 

3'üncü köprüye demiryolu hazırlığı!

Birleşik Arap Emirlikleri fonu ADQ, ile Türkiye yeni ulaşım yolu projesi için harekete geçti. Aktarılan son dakika bilgisine göre, Türkiye-BAE arasında 3. köprüye demiryolu projesini görüşüyor.

Kanal İstanbul'un tren hattı ihalesi iptal edildi! Halkalı-Ispartakule Demiryolu'nda son dakika!

Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan Kanal İstanbul geçişi demiryolu hattı inşaatının, danışmanlık ve mühendislik hizmeti ihalesi iptal edildi. İhalenin, şartnamenin tekrar düzenlenerek rekabet imkanının arttırılması amacıyla iptal edildiği belirtildi. İşte detaylar...

Danıştay’dan Halkalı-Ispartakule demiryolu ihalesi için iptal kararı!

Kanal İstanbul geçişi kapsamında Halkalı ile Ispartakule arasına yapılması planlanan demiryolu ihalesi, Danıştay tarafından iptal edildi.

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Demiryolu hattı için acele kamulaştırma kararı! 

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Bursa ve Bilecik için acele kamulaştırılma kararı verildi. 

AIIB'den Ispartakule-Çerkezköy demiryolu projesine 300 milyon Euro’luk kredi!

Asya Altyapı ve Yatırım Bankası (AIIB), Ispartakule-Çerkezköy demiryolu projesi için Türkiye'ye 300 milyon Euro kredi sağlayacak. Proje için, Kasım'da da Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'ndan (EBRD) 150 milyon Euro kredi alınmıştı.

Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattına verilen kredinin ayrıntıları!

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde Ispartakule - Çerkezköy demiryolu hattı için verilen krediyi kaleme aldı. İşte Çiğdem Toker'in 'Demiryolu kredisinin gerçek maliyeti' başlıklı yazısı...

EBRD'den Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattına 150 milyon euro kredi!

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) İstanbul'dan Bulgaristan sınırına kadar 67 kilometre uzunluğu sahip olacak Ispartakule-Çerkezköy demiryolu hattının inşaatı için Türkiye'ye 150 milyon euro kredi verecek.

Kanal İstanbul'a demiryolu projesi müjdesi!

Kanal İstanbul projesine yönelik açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul için demiryolu projesi inşa edileceğini dile getirdi. 

Halkalı Çerkezköy Demiryolu Hattı için kamulaştırma kararı!

Halkalı-Çerkezköy Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi kapsamında Küçükçekmece, Avcılar, Başakşehir, Arnavutköy, Büyükçekmece, Çatalca, Silivri ve Çerkezköy'de yer alan bazı gayrimenkuller acele kamulaştırılacak..

Horadiz ve Ermenistan arasındaki demiryolu inşaatı 2.5 yılda tamamlanacak!

Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, kurtarılan topraklarda Horadiz'den Ermenistan sınırına kadar demir yolu inşaatına çoktan start verdiklerini, bu hattın en geç 2,5 senede içinde faaliyete alınacağını belirtti. 

Yapı Merkezi'nden Slovenya demiryolu ihalesinde atak!

Uluslararası alanda büyük projeler hayata geçiren Türk inşaat şirketi Yapı Merkezi'nin de içinde olduğu ortak girişim Slovenya'nın son senelerdeki en büyük inşaat projesi olan Divaca-Koper Demiryolu projesinin 1'inci bölümünün ihalesini de aldı. 

Yapı Merkezi, Slovenya’nın en büyük inşaat projesinde yer alacak!

Slovenya Devlet Demiryolu şirketi 2TDK’nın, Divaca-Koper Demiryolu’nun çift hatta çıkarılma işlerinin 2. kısmı (LOT 2) için yaptığı ihaleyi Kolektor CPG-Yapı Merkezi-Özaltın Konsorsiyumu aldı.

Arifiye-Karasu demiryolu projesi için 825 milyon TL ödendi!

Ulaştırma Bakanlığı’nın Arifiye-Karasu demiryolu projesi dudak uçuklattı. 2 yılda 360 milyon TL'ye bitirilmek üzere ihale edilen demiryolu için 8 yılda 825 milyon TL ödeme yapıldı. Sadece yüzde 23’ü bitirildi. 

Çin kemerli demiryolu köprüsü Haberi

Çin kemerli demiryolu köprüsü

Çinli mühendisler, Güneybatı Çin eyaleti Yunnan'da, Nujiang nehri üzerine dünyanın en büyük kemerli demiryolu köprüsünü inşa ettiler. 

Xinhua Haber Ajansı'nın 10 Aralık Pazartesi günü yayınlanan haberine göre köprü 1.024 metre uzunluğu ve 25 metre genişliğine sahip. Çin Demiryolları İnşaat Şirketi'nden bir proje yöneticisi olan Yu Changbin köprünün 490 metrelik ayak açıklığının, köprü üzerinde aynı anda dört trenin durmasına müsaade edecek durumda olduğunu belirtti.

Yu'nun açıklamasına göre, Yunnan-Guizhou vadisindeki boğaz geçidinde yapılan köprü, yüksek riskli deprem kuşağında bulunduğundan, genişliğini ve taşıma kapasitesini sağlamak, sıradan bir demiryolu köprüsünden daha zor oldu. "Bu kadar büyük bir köprü böyle koşullarda daha önce hiç inşa edilmemişti". 

İnşaatçılar, köprünün yapımı için, Nujiang nehrinin 230 metre üzerinde, 800 bin cıvata ve değişik modellerden olup her biri 100 tonluk 922...