Ekspertiz raporunun hazırlanması Haberi
Ekspertiz raporu nasıl düzenlenir?
İpotek tesisi gerçekleşecek olan gayrimenkulün eksper adı verilen uzman kişiler tarafından taşınmaz bilgilerinin, takyidatların, yaş ve konum gibi özelliklerinin belirtildiği ve taşınmazın değerinin belirlenmesini sağlayan işleme ekspertiz süreci deniyor.
Ekspertiz raporu kredi kullanımı için zorunlu olup, tamamlandıktan sonra bankaya sunuluyor. Banka bu rapora göre taşınmazın krediye uygun olup olmadığı, hangi miktarda kredi kullandırılabileceğini belirliyor. Oysa nakden satın alınan gayrimenkullerde böyle bir zorunluluk bulunmuyor.
Konut kredisi kullanımında devreye giren ekspertiz raporu, satın alınmak istenilen evin belirli özelliklerinin göz önünde bulundurulması sonucu düzenleniyor. Peki, Ekspertiz raporu nasıl düzenlenir?
Ekspertiz raporunun hazırlanması...
Evin inşaat halinde olup olmadığı, şayet inşaat halinde ise yüzde kaçının tamamlanıp tamamlanmadığı ve inşaat maliyeti, konutun bulunduğu il, ilçe ve mahalle, konutun metrekaresi ve özellikleri, konut çevresindeki evlerin değerleri, konutun...