emlak alım satım masrafını kim öder Haberi
Emlak alım satım harcını kim öder?
Tapu dairesinde yapılan emlak alım satım işlemleri, alıcı ve satıcının yapacağı müracaat üzerine gerçekleşiyor. Emlak tapu satışı için öncelikle tapu dairesinden randevu alınıyor.
Tapu dairesinden randevu alındıktan sonra gerekli belgeler ile müracaat gerçekleşiyor. Başvuru sırasında herhangi bir yanlışlık veya eksiklik yoksa devir işlemi yapılıyor.
Peki, Emlak alım satım işlemi için gerekli belgeler nelerdir? Emlak alım satım harcı ne kadar? Emlak alım satım harcını kim öder?
Satıcıdan istenen evraklar:
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
Alıcıdan istenen evraklar:
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
Emlak alım satım harcı:
Emlak alım satım işlemi için ödenecek tapu harcı, gerçekleşen...