11 / 05 / 2024

emlakçı komisyon belgesi

emlakçı komisyon belgesi

Taşınmaz mal alım satım sürecini hızlandırmak isteyenler emlakçı ile çalışabiliyor. Emlakçı aracılığıyla anlaşma sağlanması halinde komisyon ödeniyor. Peki, alım satıma aracılık edenlere ödediğim komisyon için ne tür belge almalıyım, diyorsanız işte yanıt

İnternet üzerinden emlak ilanı vermek artık yetki belgesi ile mi sınırlanıyor?

Kaçak emlakçılığı önlemeye yönelik olarak yeni bir düzenleme hayata geçirildi. Artık internet üzerinden satılık daire ilanı yayınlamak isteyen emlakçılar için yetki belgesi alma zorunluluğu getirildi. Bu düzenlemeye uymayan emlakçılar ise cezalandırılacaklar. İşte detaylar...

Emlak yetki belgesi nedir?

Emlak yetki belgesi, gayrimenkul sektörde görev almak isteyen kişiler için gerekli bir belgedir. Yani, emlak danışmanlığı yapmak isteyenlerin sahip olması gereken bir belgedir. Bu belgeyi almak için bazı işlemleri tamamlamak gerekir. Peki emlak yetki belgesi ne işe yarar ve nereden alınır?

Emlakçılık belgesi nasıl alınır? Emlak yetki belgesi alma şartları nedir?

Emlak yetki belgesi, gayrimenkul danışmanlığı ya da emlakçılık yapmak isteyen herkeste olması gereken bir belge olarak karşımıza çıkıyor. Peki, emlakçılık sertifikası nasıl alınır? Emlak yetki belgesi alma şartları nelerdir? İşte tüm merak edilenler...

Emlakçıya verilen komisyon geri alınır mı?

Gayrimenkul alım satım ve kiralama işlemlerinde emlakçıya belli oranlarda komisyon ödemedi yapılıyor. Peki, yapılan işlemden vazgeçilmesi halinde emlakçıya verilen komisyon geri alınır mı?

Yetki belgesi almamış emlakçılar için yeni düzenleme yolda! 

Bursa Emlak Müşavirleri Esnafları Derneği Başkanı  Erkan Cebeci, yetki belgesi alamamış emlak danışmanlarına yönelik yapılacak değişikliklerle ilgili açıklamalarda bulundu. 

Emlakçılık yetki belgesi olmayanlar dikkat!

Emlak Uzmanı Mustafa Hakan Özelmacıklı, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında yetki belgesi alınması için sağlanan muafiyetlerde son haftaya girildiğine dikkat çekti. 

Emlakçılar dikkat! Yetki belgesi nasıl alınır?

Emlak sektörüyle ilgili yeni düzenleme kapsamında yetki belgesine sahip olmayan işletmeler ruhsat alamayacak ve bu kişiler emlakçılık faaliyeti gösteremeyecek. Peki emlakçılık yetki belgesi nasıl alınır? Şartları neler?

Yetki belgesi alan emlakçılar dikkat!

Taşınmaz ticareti ile ilgili önemli açıklamalar yapan Emlak Uzmanı Mustafa Hakan Özelmacıklı “Yetki belgesi almış olan emlak işletmelerinin sorumlu emlak danışmanlarına tapu sicili ve belediyeler gibi kurumlar ile erişimler sağlanmalı” şeklinde konuştu.

Emlak Konut GYO 13.Tertip İhraç Belgesi!

Halk Varlık Kiralama tarafından 2 milyar TL ihraç tavanı kapsamında, Emlak Konut GYO'nun fon kullanıcısı/kaynak kuruluş olduğu kira sertifikası ihracı onaylanmış 13. Tertip İhraç Belgesi yayınlandı. 

Mersin'de yetki belgesi olmayan emlak ofisleri kapatılacak!

Mersin'de yetki belgesi olmayan emlakçılara yönelik denetimler yapılıyor. Mersin İl Ticaret Müdürlüğü ile birlikte sürdürülen denetime, Mersin Emlakçılar Odası Başkanı Mehmet Sinan Canpolat, sahibi olduğu iş yerinden başladı.

Yetki belgesi olmayan emlakçılar dikkat!

Türkiye genelinde kayıtlı kayıtsız 300 binden fazla emlakçıyı yakından ilgilendiren düzenleme yarından itibaren hayata geçiyor. Yönetmelik kapsamında emlakçılık için yetki belgesi almayanlar yarından itibaren emlakçılık yapamayacak.

Emlak Konut GYO 12.Tertip İhraç Belgesi!

Halk Varlık Kiralama tarafından 2 milyar TL ihraç tavanı kapsamında, Emlak Konut GYO'nun fon kullanıcısı/kaynak kuruluş olduğu kira sertifikası ihracına ilişkin 12.Tertip İhraç Belgesi yayınlandı. 

Niğde'de 25 emlakçıya Mesleki Yeterlilik Belgesi verildi!

Niğde Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (NESOB), 25 emlakçıya Mesleki Yeterlilik Belgesi'ni teslim etti.

emlakçı komisyon belgesi Haberi

emlakçı komisyon belgesi

Alım satıma aracılık edenlere ödediğim komisyon için ne tür belge almalıyım?

Taşınmaz mal alım satım sürecini hızlandırmak isteyenler emlakçı ile çalışabiliyor. Emlakçı aracılığı ile anlaşma sağlanması halinde komisyon ödeniyor. 


Satış işlemlerinde satış bedeli üzerinden, alıcı ve satıcıdan yüzde 2’şer + KDV ödüyor.


Kiralama işlemlerinde ise, yalnız kiracıdan, bir defaya mahsus olmak üzere, kontrat süresi ne olursa olsun 1 Yıllık kira bedelinin yüzde 10’nu + KDV ödeniyor.


Alım satıma aracılık edenlere ödediğim komisyon için ne tür belge almalıyım, diyorsanız yanıtı şu şekilde;


Tapu müdürlüklerinde yapılan işlemler müdürlüklerde bulunan danışma ve başvuru birimleri aracılığıyla kabul edilmekte ve gerekli bilgilendirmeler sağlanmaktadır. 


Bu nedenle tapu müdürlüklerinde yetkisiz kişiler aracılığıyla yapılan işlemler nedeniyle işlem sahipleri mağduriyet yaşayabilmekte, kayıtsız aracılık hizmetleri nedeniyle ülkemiz vergi kaybına uğramaktadır. 


Alım satım işleminize aracılık eden kişilere...