ev almak için gerekli belgeler Haberi
Ev almak için gerekli belgeler!
Gerçek ve tüzel kişilerin gayrimenkul alım satım işlemleri tapu dairesinde gerçekleşiyor. Tapu devir işlemleri için gerekli belgelerin temin edilmesi ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor.
Örneğin, bir mesken almak istediğinizi farz edelim. Bu durumda, gerçek satış bedeli üzerinden tapu harcını ilgili bankaya ödemeniz gerekiyor. Ancak öncelikle evrakların tapu dairesine teslim edilmiş olması gerekiyor. Peki, ev almak için gerekli belgeler nelerdir?
Tapuda satış için gerekli belgeler..
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli...