24 / 11 / 2024

Fransada demir yolları

Fransada demir yolları

Fransız Ulusal Demiryolları İdaresi’ nin ( SNCF ), yurt içinde bölge taşımacılığı için sipariş ettiği ve teslimatın da yapıldığı 2 bin tren vagonu peronlara sığmadı...

Bakan Uraloğlu: Demir yolları yapay zekalı sistemle izlenecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Demiryolu Araştırma ve Teknoloji Merkezi'nde incelemelerde bulunarak, Tren İzleme ve Koordinasyon Merkezi'ni ziyaret etti ve değerlendirmelerde bulundu. İşte haberin detayları...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 'Kalkınma Yolu Projesi' kapsamında yaklaşık 7,8 milyar dolar yatırım yapacak!

Kalkınma Yolu ve Zengezur Koridoru için yeni kara ve demir yolları planlandı. Bu bakanlık kapsamda her iki proje için toplam 7,8 milyar dolar yatırım yapılacak. 

Ulaştırma ve haberleşmede yeni dönem: Demir yolları, otoyol projeleri, havalimanı yatırımları peş peşe geliyor! 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu da, yeni görevini devralarak bakanlık yatırımlarına ilişkin ilk planlarını duyurdu. İşte yeni dönemde hayata geçirilmesi planlanan yatırımlar...

Karayollarına 20 yılda tam bu kadar yatırım yapıldı! Ulaşımda şimdi sıra hangi yatırımda?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, son 20 yıl içinde karayollarına yaklaşık 112 milyar dolar yatırım gerçekleştirildiğini, gelecek dönemde ise demir yollarına yoğunluk vereceklerini kaydetti.

TCDD'nin borcu 5.3 Milyar lira ile rekor kırdı

Holding modeliyle özelleştirilmesi planlanan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları’nın 2,4 milyar Türk Lirası vadesi geçen borçlardan olmak üzere Ağustos ayı itibarıyla toplam borcu 5,3 milyar Türk Lirası’na ulaştı. Kamu İktisadi Teşebbüslerinin toplam 6 milyar 400 milyon Türk Liralık Hazine borc

Türkiye'de demir yollarına 32 milyar dolar yatırım yapıldı!

12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası Ortak Akıl Çalıştayı'nda açıklamalarda bulunan Ulaşım ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ülke genelinde demiryollarına yapılan yatırımlardan bahsetti. 

Bu yıl 42,5 milyar TL'lik ulaştırma yatırımı yapılacak!

2021 Yatırım Programı'na göre ulaştırma sektöründe demir yolları için, 17 milyar 812 milyon lira, kara yolları için 12 milyar 237 milyon lira, hava yolu için ise 2 milyar 149 milyon lira tahsis edildi.

Adil Karaismailoğlu: Demir yolu yatırımları hız kesmeden devam edecek!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, "Demir yollarında ilk defa tasarımları milli olan, çeken ve çekilen araçları üretmeye başladık" dedi.

Adil Karaismailoğlu: Son 18 yılda demir yollarına 169,2 milyar lira yatırım yaptık!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yaptığı açıklamada, "Son 18 yılda demir yollarına 169,2 milyar lira yatırım yaptık" dedi.

Demir yolu uzunluğu 16 bin 675 kilometreye çıkacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türk Demiryolu Zirvesi'nin açılışında yaptığı konuşmasında Türkiye'nin demir yolları reformunu başlattıklarını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına bağlı yapıların deprem kriterleri belirlendi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yeni yapılacak ve yapılmış olan kara yolları, demir yolları tünelleri, hava meydanları ve diğer zemin yapıları, kıyı ve liman yapıları, köprü ile viyadüklerinin deprem etkisi altındaki değerlendirme ve tasarımına yönelik kriterler düzenlendi. 

Cahit Turhan: Demir yollarına 133 milyar TL yatırım yaptık!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü ile TCDD ve TÜBİTAK arasında kurumsal bir iş birliği tesis edilerek, ülkemiz raylı ulaşım konusunda teknoloji ihraç eden öncü bir ülke haline gelecektir'' dedi.

İstanbul’dan Tahran’a demir yolu yapılacak!

İran Cumhurbaşkanlığı Ofisi Başkanı Mahmud Vaizi, tren seferlerini Tahran'dan İstanbul’a kadar uzatılmasının planladığını söyleyerek, şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye'nin demir yolları ağını İran'ın demir yollarıyla birleştirmek istiyoruz.”

Fransada demir yolları Haberi

Fransada demir yolları

Fransız Ulusal Demiryolları İdaresi’nin (SNCF), yurt içinde bölge taşımacılığı için sipariş ettiği ve teslimatın da yapıldığı 2 bin tren vagonu peronlara sığmadı.


Peronlardan 3 santimetre geniş yapılan trenler için şimdi 1.300 istasyonun yeniden yapılması gerekecek.


300 milyon euro zarar


Fransız basınına göre Ulaştırma Bakanlığı, yolcu kapasitesini yüzde 40 oranında artırmak için üretici firmalara vagonların hacminin 22 santimetre genişletilmesine izin verdi. Ancak bu izin verilirken hiç bir istasyonda uygunluk denetimi yapılmadı. Sipariş edilen yeni vagonların, bin 300 küçük tren istasyonundaki peronlara yanaşamaması yüzünden, tadilata gidilmesi zorunlu hale geldi. Tadilat maliyetinin 300 milyon euro’yu bulabileceği belirtiliyor. Ulaştırma Bakanlığı, Ulusal Demiryolu İdaresi’nde söz konusu skandalla ilgili iç soruşturma yapılmasını talep etti. Le Figaro gazetesi, tadilat masraflarının SNCF’nin kaynaklarından karşılanacağını, skandalın devlete ek bir yük getirmeyeceğini...