23 / 12 / 2024

galata köprüsü tarihçesi

galata köprüsü tarihçesi

Tam 22 yıl önce Balat-Hasköy arasına taşınan tarihi Galata Köprüsü’nün 25 metre eninde ve toplam 74 metre uzunluğundaki 3 parçası sır oldu. Yaklaşık bin tonluk demir-çelikten oluşan parçaların ne zaman, nasıl kaybolduğunu kimse bilmiyor.

Galata Köprüsü'nün ahşap hali!

Galata Köprüsü'nün yanmadan önceki hali, 1900'lü yıllarda böyle fotoğraflandı... Demir İnşaat, Galata Köprüsü'nün 1900'lü yıllardaki halini gösteren fotoğrafı Twitter'da paylaştı... İşte yangından önceki Galata Köprüsü'nün ahşap hali!..

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek demir yolu projesi için tarih verildi: 2025'in ilk aylarında...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu,  Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek demir yolu projesine olan yoğun ilgiye dikkat çekti ve proje ile ilgili ilk tarihi verdi. İşte ayrıntılar...

Galata Köprüsü’ndeki çalışmalar planlanandan önce bitirildi

İBB’nin Eminönü ve Karaköy semtlerini birbirine bağlayan Galata Köprüsü’nde yaptığı “Derz Değişimi ve Asfalt Yenileme İnşaatı” planlanan tarihten önce bitirilerek yol trafiğe açıldı.

Galata Köprüsü'nde çalışmalara başlandı! 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatıldı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından (İBB) Galata Köprüsü'nde yapılacak derz değişimi ve asfalt yenileme çalışmasının ilk etabı  dün gece yarısı başladı. Çalışmaların devam ettiği köprü 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatılacak. 

İstanbullular dikkat! Galata Köprüsü onarıma giriyor! Yola çıkmadan önce yeni güzergahlara bakın!

Yeni Galata Köprüsü’nda olası İstanbul depremine hazırlık kapsamında onarım çalışmaları başlayacak. 13 Ağustos Pazar günü başlayacak ve 40 gün sürecek çalışmalar nedeniyle trafik akışı değişecek.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hızlanıyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'ne ilişkin, "Tarih olarak 18 Mart 2022'de orayı hizmete açmak... Ama güzel gelişmeler oluyor, işler hızlandı. Belki belirttiğimiz tarihten daha erken bir sürede de açabilme imkanımız var" dedi.

Adıyaman Altınlı Köprüsü'nün restorasyonu tamamlandı!

Adıyaman'ın Gölbaşı İlçesi'nde, 'Adıyaman- Göksu- Araban Projesi' kapsamında yapımı gerçekleştirilen tarihi Altınlı Köprüsü'nün restorasyon çalışmaları sona erdi.

1915 Çanakkale Köprüsü için kritik tarih 21 Mayıs!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün Asya yakasındaki Lapseki ilçesinde yer alacak kule kesonunun batırılması için hazırlıklar devam ediyor.

Çanakkale 1915 Köprüsü'nde önemli aşamaya geçildi!

Çanakkale ili Gelibolu İlçesi Sütlüce Köyü'nde inşaatı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona yaklaşılıyor. Proje kapsamında destek ayaklarının inşaatı tamamlandı.

Galata Köprüsü yenileniyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından Yeni Galata Köprüsü'nde bakım çalışmaları başladı. Çalışmalar 02.30-03.30 saatleri arasında gerçekleşti.

Okmeydanı Araç Köprüsü Projesi imar planı askıda!

Beyoğlu İlçesi, D-100 Karayolu Üzeri Halıcıoğlu - Okmeydanı Araç Köprüsü Projesine ilişkin imar planı askıya çıktı..

Büyükçekmece Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü Koruma planı askıda!

Büyükçekmece İlçesi, Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü Koruma Alanı Kara Alanına ilişkin 1/5000 ölçekli plan bugün askıya çıkarıldı.

Yavuz Selim Köprüsü Yol Düzenlenmesi imar planı değişikliği askıda!

Eyüp İlçesi, Alibeyköy Mahallesi, Atatürk Caddesi ve Yavuz Selim Köprüsü Yol Düzenlenmesine ilişkin imar planı değişikliği bugün askıya çıktı..

Kadıköy Haydarpaşa Garı Üstgeçit Köprüsü imar planı askıda!

Kadıköy İlçesi, Haydarpaşa Garı Üstgeçit Köprüsü Projesi'ne ilişkin Nazım İmar Planı tadilatı ve Uygulama İmar Planı bugün askıya çıkarıldı..

galata köprüsü tarihçesi Haberi

galata köprüsü tarihçesi

Habertürk'ten Serkan Akkoç'un haberine göre; taşınmayı beklerken 16 Mayıs 1992’de şüpheli bir yangın sonucu kullanılamaz hale gelen tarihi Galata Köprüsü’nü oluşturan 12 parçadan 3’ü, aradan geçen 22 yılda ortadan kayboldu. Oysa köprü, “2. Derece Korunması Gerekli Kültür Varlığı” statüsünde. 28 duba üzerinde duran, 25 metre eninde, 466.5 metre uzunluğundaki köprüde, Karaköy ve Eminönü kıyısında köprünün kara bağlantılarını sağlayan 17’şer metrelik 2 parça yer alıyordu. Bunları birleştiren ortalama 40’ar metrelik 9 parça ve köprünün tam ortasında gemilerin geçebilmesi için açılabilen 66.7 metrelik en büyük parça bulunuyordu. İstanbul’a 80 yıl boyunca hizmet veren köprü, hemen yanı başında inşa edilen yeni köprünün tamamlanmasının ardından emekli edilmeyi beklerken, sabah saatlerinde çıkan esrarengiz bir yangınla kullanılmaz hale geldi.


PARÇALAR HALİÇ’E TAŞINDI


Yangından 1 hafta sonra düzenlenen...