25 / 11 / 2024

galata köprüsünün özelliği

galata köprüsünün özelliği

Akşam Gazetesi'nin 2 Haziran 1930 tarihli haberinde köprü parasının kalktığı ve halk bu olayı halay çekerek, büyük bir sevinçle köprünün bir ucaundan bir ucuna koşuşturarak kutlamış

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

Galata Köprüsü’ndeki çalışmalar planlanandan önce bitirildi

İBB’nin Eminönü ve Karaköy semtlerini birbirine bağlayan Galata Köprüsü’nde yaptığı “Derz Değişimi ve Asfalt Yenileme İnşaatı” planlanan tarihten önce bitirilerek yol trafiğe açıldı.

Galata Köprüsü'nde çalışmalara başlandı! 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatıldı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından (İBB) Galata Köprüsü'nde yapılacak derz değişimi ve asfalt yenileme çalışmasının ilk etabı  dün gece yarısı başladı. Çalışmaların devam ettiği köprü 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatılacak. 

İstanbullular dikkat! Galata Köprüsü onarıma giriyor! Yola çıkmadan önce yeni güzergahlara bakın!

Yeni Galata Köprüsü’nda olası İstanbul depremine hazırlık kapsamında onarım çalışmaları başlayacak. 13 Ağustos Pazar günü başlayacak ve 40 gün sürecek çalışmalar nedeniyle trafik akışı değişecek.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılış tarihi değişti!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, son zamanlarda sık sık gündeme gelen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılış tarihinin değiştiğini açıkladı. Peki 1915 Çanakkale Köprüsü ne zaman açılacak? İşte detaylar...

1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatı TBMM'de!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın; yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ihale edilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatında, ihale şartnamesinde ifade edilen “sıvı izolasyon standartlarına aykırı bir malzemenin kullanıldığı” iddiasını TBMM'ye götürdü.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün satışında son durum ne?

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün 2027'ye kadar işletme hakkını elinde tutan IC Yatırım Holding, bir grup Çinli yatırımcıyla görüşmeleri askıya aldı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatı tamamlanıyor!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatı hızla devam ediyor. Bu kapsamda, Çanakkale Boğazı, inşaat nedeniyle tek yönde transit gemi geçişlerine kapatıldı.

Hareket Proje, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tabliyelerini taşımaya devam ediyor!

Tamamlandığında dünyanın orta açıklığı en uzun asma köprüsü unvanının sahibi olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün  50 adet Boeing 747 ağırlığındaki tabliyelerin yükleme ve tahliye işlemleri önümüzdeki günlerde yapılacak. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği Eyfel Kulesi'ni geçti!

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği Eyfel Kulesi'ni geçti. İnşası sona eren kayaklarının yüksekliği 318'er metreye ulaştı.

800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonuna soruşturma!

Sivas Divriği'deki 800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonunda, üzerine iş makinesi çıkarılması ve sosyal medyada tepki çekmesinden sonra valilik tarafından idari soruşturma başlatıldı.

Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı! 

Yapımı tamamlandığında bölgedeki 16 şehir için geçiş noktası olacak olan Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Zaferi’ni temsil eden 318 metre yükseklikteki ayakları geçen günlerde bitirildi. Drone ile çekilen görüntülerde, 318 metre yükseklikte çalışan işçilerin zorlu mesaisi gözler önüne serildi...

galata köprüsünün özelliği Haberi

galata köprüsünün özelliği

Köprü parası kalktı

Dün gece yarısı halk şapkaları elinde koşarak köprüden geçti


Dün gece saat 12'de itibaren köprü müruriyesi tarihe karıştı.


Dün köprü tahsildarlarında mutat harici bir faaliyet görülüyor köprü mürakipleri köprüden geçen tramvay arabalarını sıkı surette kontrol ediyorlardı. Bu faaliyet gece yarısına kadar devam etti. Saat 12 den itibaren müruriyenin kalkacağını gazetelerde okuyanekesif bir halk kitlesi daha saat 10 dan itibaren Eminönü ve Karaköy taraflarında birikmişleri.

Gece saat ondan itibaren köprüden geçen otomobiller mururiye vermeden geçiyorlardı.

Otomobilerden çoğu fenerlerini söndürdükten memurlar numaralarını kaydedemiyorlar, biriken halk memurlarla halay ediyordu.

Saat 10'da köhne, salaş kulubeler yıkılmağa başladı.

Saat tam 12'ye gelince köprünün her iki tarafında biriken halk şapkalarını çıkararak ve ''hurya'' diye bağırarak koşa koşa bir baştan bir başa geçtiler ve köprü memurları ve tahsildarları da vazifelerinin...