Gebze-İzmir Otoyol projesi Haberi
Konu hakkında bilgi sahibi üç bankacılık kaynağının Reuters'a verdiği bilgiye göre, yeniden finansman konusunda anlaşma sağlanırken, sözleşme de yakın zamanda imzalanacak. Bir bankacılık kaynağı, "Yeni finansman paketi 5 milyar dolara yakın, kredi vadesi 15 yıl olacak" derken, diğer bir kaynak ise yeni kredinin maliyetinin Libor artı 500 baz puan civarında olacağını söyledi. Yap-işlet-devret modeliyle 2009 yılında ihale edilen otoban projesini 22 yıl 4 ay işletme hakkı teklifi ile Nurol-Astaldi -Özaltın-Makyol-Yüksel-Göçay İnşaat konsorsiyumu kazanmıştı. İhalenin ardından Yüksel Grubu konsorsiyumdan çıkmıştı. İzmit Körfezi geçiş köprüsünü de içeren Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi; Gebze-Orhangazi ve Orhangazi-İzmir olarak iki faza ayrılırken, ikinci faz da kendi içinde Orhangazi-Bursa ve Bursa-İzmir olarak iki gruba ayrılmıştı. Her faz için ayrı finansman sağlanması planlanmıştı.
YENİ PAKET OLUŞTURULDU
Projede köprü dahil Gebze-Bursa...