23 / 12 / 2024

Haydarpaşa Banliyösü

Haydarpaşa Banliyösü

1982 yılında inşası süren Söğütlüçeşme Tren İstasyonu, tamamlandığında Türkiye'nin en modern terminali olacakmış. Yapımına başlandığı günden 1982 yılına kadar 483 milyon lira harcanan terminal için 27 bin metrekare kamulaştırma yapılmış.

Haydarpaşa Dayanışması'ndan Sirkeci ve Haydarpaşa Garları için acil eylem çağrısı!

Toplum, Kent ve Çevre İçin Haydarpaşa Dayanışması, bir basın açıklaması yayınlayarak Sirkeci ve Haydarpaşa Garları için yeni eylem çağrısı yaptı.

Haydarpaşa ve Sirkeci garlarını kiralama protokolünde dikkat çeken detay: Başkalarına kiraya verilebilecek!

İstanbul’un simgeleri arasında yer alan Haydarpaşa ve Sirkeci garları, TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü’nden Kültür ve Turizm Bakanlığı’na devredildi. Bakanlık eğer isterse mevcut yapılar ile yeni yapılacak yapıları alt kira sözleşmeleri ile başkalarına kiralayabilecek. 

Haydarpaşa ve Sirkeci Garları’nda inşaat çalışması başlıyor! Garların yerine ne yapılacak?

Turizm Bakanlığı’na kiralanan tarihi Haydarpaşa ve Sirkeci garlarında yapılacak inşaat çalışmalarına ilgili detayları Sözcü yazarı İsmail Saymaz bugünkü köşesinden duyurdu.

Haydarpaşa Geçit Köprüsü 1940'ta 900 bin TL'ye mal olmuş!

1940 yılındaki Haydarpaşa tren yolu üzerindeki geçit köprüsü 900 bin TL'ye mal olmuş. Köprünün üzerinden otomobiller ve tramvay geçidi için çalışmalar yapılmış.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu Haydarpaşa Garı için tarih verdi: 2024'te tamamlanacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu yaptığı açıklamada tarihi Haydarpaşa Garı'nda restorasyon çalışmalarının sürdüğünü kaydederek, "2010 yılında çıkan yangında hasar gören Gar 2024'te tamamen hazır hale getirilerek hizmete alınacak." dedi.

Haydarpaşa Numune Hastanesi için asbest iddiası!

Haydarpaşa Numune Hastanesi'nde yıkım çalışmaları başladı. Asbest Söküm Uzmanları Derneği Başkanı Mehmet Şeyhmus Ensari, yıkım esnasında hasta, hasta yakınları ve hemşirelerin asbest tozlara maruz kaldığını dile getirdi.

Haydarpaşa Garı’nın restorasyonu 2020 yılında bitiyor!

2010'da çatısı yanan ve restorasyonuna 2016'da başlanılan tarihi Haydarpaşa Garı'nın

İBB, Haydarpaşa ve Sirkeci ihalelerinin bazı kısımlarının iptali için mahkemeye başvurdu!

İBB, TCDD'nin tarihi Haydarpaşa ve Sirkeci Garlarının atıl durumdaki depo sahaları bölgesinin, sadece "kültür ve sanat etkinliklerinde kullanılmak üzere" kiraya verilmesine ilişkin yaptığı ihalenin bazı kısımlarının iptali için Bölge İdare Mahkemesine başvurdu.

Haydarpaşa ve Sirkeci Garı ihalelerini İBB'ye vermezlerse kapının önünde bekleyeceğim!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, "Eğer 'iş sarpa sarıyor biz bu ihaleyi iptal edelim başka bir yöntemle başka birine vermeye çalışalım' arayışındaysalar ben Haydarpaşa ve Sirkeci Garı'nın kapısının önünde bekleyeceğim" dedi...

Haydarpaşa ihalesinin sonucu iki hafta sonraya kaldı!

Haydarpaşa ve Sirkeci gar sahalarındaki bazı alanların kiralanması amacıyla açılan ihale başladı. İhalede en sona İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Hezarfen Havacılık kaldı. İhale komisyonu tarafların 15 gün içerisinde pazarlığa çağrılacağını söyledi.

Haydarpaşa Garı'nda restorasyon havadan görüntülendi!

Restorasyon çalışmaları hızla süren Haydarpaşa Garı'nın sembolleri arasında gösterilen saat, yeniden eski yerine monte edildi. 

Haydarpaşa Garı'nın son hali görüntülendi!

2010 yılında çatısında çıkan yangının ardından büyük hasar gören Haydarpaşa Garı'nın restorasyon ve yenileme çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Binanın çatı kısmında çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı.

Kadıköy Haydarpaşa Köprüsü'nde son iki ay!

Geçtiğimiz günlerde yıkılan Haydarpaşa Köprüsü’nde yenileme çalışmaları tamamlanıyor. Köprünün Mart ayının başında açılması planlanıyor.

Haydarpaşa Banliyösü Haberi

Haydarpaşa Banliyösü



Türkiye'nin en modern terminali olacak



Söğütlüçeşme Tren İstasyonu 1983'te hizmete giriyor


İstasyona bugüne kadar 483 milyon lira harcandı.


  Bugüne kadar 483 milyon 400 bin lira harcanan Söğütlüçeşme Tren İstasyonu 1893 yılında hizmete açılacak. Bu konu da bilgi aldığımız Bayındırlık Bakanlığı Demiryolları İnşaatı Kontrol Başmühendisi Hasan Saygılı Türkiye'nin en modern terminali olacak Söğütlüçeşme Terminali'nde yürüyen merpenler, hidrolik asansörler de bulunacağını belirterek şunları söyledi, ''Bu proje ile gerçekleştirilmek istenen amaç Anadolu'dan ve İstanbul'un Haydarpaşa Banliyösü'nden gelip İstanbul'a ve Trakya'ya geçiş ile bunun tersi yönündeki akımı en uygun biçimde gerçekleştirmektir. Karayolu bağlantısı için Çevreyolu Uzunçayır mevkinden, Söğütlüçeşme ve dolayısıyla Kadıköy ve Bağdat Caddesi...